Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΧΑΛΚΙΔΗ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ- ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΡΕΠΑ ΓΙΑ ΤΕΜΠΗ



Αυξημένη δραστηριότητα δείχνει τελευταία ο βουλευτής της ΝΔ Ημαθίας Μιχάλης Χαλκίδης εξ αιτίας και του γεγονότος ότι έχει αναλάβει το κρίσιμο πόστο του υπεύθυνου των δημοσίων έργων του κόμματός του.
Ο κ. Χαλκίδης κατέθεσε μια σειρά ερωτήσεων που έχουν σχέση με τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους αλλά και είχε συνάντηση με τον υπουργό δημοσίων έργων Δ. Ρέπα για το θέμα των Τεμπών...

Μιχάλης Χαλκίδης- Δημήτρης Ρέπας:
Συζήτησαν για τα Δημόσια Έργα και την αποκατάσταση του δρόμου στα Τέμπη

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝΔ, Βουλευτής Ημαθίας Μιχάλης Χαλκίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση μετά τη συνάντησή του με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα και τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη.
«Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση, η ανταλλαγή απόψεων καθώς και η υποβολή από τον Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝΔ ερωτημάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων που εκτελεί το Υπουργείο. Ειδικότερα αναφορά έγινε στο έργο αποκατάστασης της κατολίσθησης των Τεμπών που έχει χωρίσει τη χώρα στα δυο, με δυσμενείς επιπτώσεις σε χιλιάδες επαγγελματίες και κατοίκους της περιοχής.
Ειδικά για την υλοποίηση του προγράμματος δημοσίων έργων του Υπουργείου ζητήθηκε κατά προτεραιότητα η αποπληρωμή των βεβαιωμένων χρεών προς τους κατασκευαστές που υπολογίστηκε από τον κ. Ρέππα σε 1,5 δισ. Ευρώ.
Συζητήσαμε ακόμα την πορεία των έργων με σύμβαση παραχώρησης και τον προγραμματισμό για την υλοποίηση τους, ενώ τέθηκε και το ζήτημα της καθυστέρησης ορισμένων από αυτά.
Ειδική αναφορά έγινε για τον προγραμματισμό του Υπουργείου και τα ακυρωθέντα έργα όπως οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, κατασκευής της Γ΄ φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας κ ά
Επίσης, συζητήθηκε με την ηγεσία του Υπουργείου η προοπτική αλλαγής του νόμου περί δημοσίων έργων και ανάθεσης μελετών και υπηρεσιών τους οποίους η Κυβέρνηση προτίθεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή και ζητήθηκε αυτό να γίνει μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, αποκλειόμενης της επαναφοράς του «αμαρτωλού» μαθηματικού τύπου.
Ως προς το ζήτημα των νέων αρμοδιοτήτων του Υπουργείου που αφορούν τους νέους Οργανισμούς όπως ΟΕΚ (Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας), ΔΕΠΑΝΟΜ, ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε., ΟΣΚ η ΝΔ ζητά να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση του δημοσίου και κοινωνικού χαρακτήρα των εν λόγω οργανισμών προς όφελος της χώρας και των εργαζομένων».


Ο Μιχάλης Χαλκίδης κατέθεσε επερώτηση για το «Πρόγραμμα Νέων Αγροτών»
Προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων


Επερώτηση για το «Πρόγραμμα Νέων Αγροτών» προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατέθεσε ο βουλευτής Ημαθίας και Τομεάρχης Δημοσίων έργων Μιχάλης Χαλκίδης μαζί με άλλους βουλευτές της ΝΔ. Στην επερώτηση αναφέρει τα παρακάτω: «Το Πρόγραμμα των Νέων Αγροτών (Μέτρο 112 του προγράμματος Αλ. Μπαλτατζής) προκηρύχθηκε στην αρχή του 2009 και η υποβολή προτάσεων διήρκεσε έως 15.07.09.
Στο πρόγραμμα αυτό υπέβαλλαν αίτηση ένταξης (φάκελο υποψηφιότητας) 8.500 υποψήφιοι από όλη τη χώρα.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του Μέτρου ανερχόταν στα 100,0 εκ. ευρώ και επαρκούσε για την κάλυψη περίπου 2.800 υποψηφίων ενώ για την ικανοποίηση όλων των υποψηφίων απαιτούνταν περίπου 285,0 εκ. ευρώ.
Η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΑΤ αύξησε τον προϋπολογισμό του Μέτρου κατά 175,0 εκ. ευρώ, ανεβάζοντάς τον στα 275,0 εκ. ευρώ, προκειμένου να ικανοποιηθεί σχεδόν το σύνολο των υποψηφίων.
Οι αυξημένες αυτές δαπάνες που προέκυπταν με την 11316/3-9-09 απόφαση του ΥΠΑΑΤ θα καλύπτονταν από εγκεκριμένες πιστώσεις της υπ’ αριθ. 704/2008 ΚΥΑ.
Με την ίδια απόφαση έγινε νέα κατανομή της αυξημένης δαπάνης του Μέτρου 112 κατά περιφέρεια, η οποία και κοινοποιήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες, τον τύπο και τους υποψήφιους.
Οι αρμόδιες επιτροπές κατήρτισαν καταλόγους δικαιούχων και οι υποψήφιοι προχώρησαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων τους (εκμίσθωση αγρών, καλλιεργητικές εργασίες).
Ωστόσο, η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΑΤ ανακοινώνει την πρόθεσή της να μην προχωρήσει στην αύξηση του προϋπολογισμού του Μέτρου με τη μη έγκριση των αποφάσεων της προηγούμενης ηγεσίας.
Πρόκειται για ένα ακόμα κυβερνητικό μέτρο που πλήττει τον πρωτογενή τομέα. Τη στιγμή που η δύσκολη οικονομική συγκυρία ασκεί μεγάλη πίεση στο αγροτικό εισόδημα, το ΥΠΑΑΤ αδυνατεί να στηρίξει νέους ανθρώπους της υπαίθρου, σε μια κρίσιμη επιλογή της ζωής τους.
Η ενέργεια αυτή πρέπει να αποφευχθεί για τους εξής λόγους:
i. Κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών και ειδικότερα των αγροτών προς το κράτος αφού από δικαιούχοι μετατρέπονται σε επιλαχόντες.
ii. Η κοινωνική αδικία είναι τεράστια διότι οι υποψήφιοι νέοι αγρότες, προκειμένου να δικαιούνται να ενταχθούν στο πρόγραμμα, θα έπρεπε να έχουν ήδη εγκατασταθεί στη γεωργία πριν υποβάλλουν φάκελο, δηλαδή θα έπρεπε να έχουν οργώσει, σπείρει ή αγοράσει ζώα, καθώς και να έχουν πληρώσει για τη σύνταξη του φακέλου υποψηφιότητας. Το συνολικό κόστος εγκατάστασης συνήθως ξεπερνούσε τα 5.000 ευρώ και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί και να έφτανε τα 10.000 ευρώ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για να ενταχθεί κάποιος στο πρόγραμμα ξεκινώντας την ενασχόλησή του με πρόβατα χρειαζότανε τουλάχιστον 60 ζώα, τα οποία κοστολογούνται περί τα 5.000 ευρώ, ποσό που δεν μπορεί φυσικά να αποσβεσθεί σε ένα έτος. Συνυπολογίζοντας δε ότι ο υποψήφιος νέος αγρότης δεν έχει ούτε δικαιώματα ενίσχυσης ούτε εξισωτική, τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αποκόμισε κέρδος από την πώληση του προϊόντος. Και όταν μιλάμε για άνεργους, νέους ανθρώπους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα, το κόστος αυτό είναι ακόμη πιο δυσβάστακτο.
iii. Το Πρόγραμμα των «Νέων Αγροτών» είχε να προκηρυχτεί από το 2006, οπότε ήταν λογικό να έχει συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων την τελευταία τριετία. Εξ’ ορισμού του προγράμματος, τουλάχιστον οι περισσότεροι νέοι αγρότες που ήδη υπέβαλαν υποψηφιότητα δεν θα μπορούν να υποβάλλουν φάκελο ξανά λόγω υπέρβασης του δεκατετραμήνου από την ημερομηνία εγκατάστασης στη γεωργία. Άρα, εάν τελικά «αποσυρθούν» τα 175,0 εκ. ευρώ, την τριετία 2007-2009 θα έχουν γίνει 2.800 νέοι αγρότες σε όλη τη χώρα ή 900/έτος, επίδοση άκρως απογοητευτική, δεδομένου ότι στην περιγραφή του Μέτρου -όπως αυτό εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- τίθεται ο στόχος των 12.000 νέων αγροτών για την περίοδο 2007-2013. Επιπλέον, είναι πολύ πιθανόν οι 5.000 επιλαχόντες να εγκαταλείψουν τη γεωργία και να επιστρέψουν στην ανεργία, διότι δεν θα μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικοί χωρίς να λάβουν την επιδότηση, δεν θα μπορούν να κάνουν Σχέδιο Βελτίωσης και δεν θα πάρουν Δικαιώματα Ενιαίας Ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα. Επίσης, μέχρι το 2013 είναι αμφίβολο εάν θα βρεθούν άλλοι 8.000 υποψήφιοι νέοι αγρότες προκειμένου να επιτευχθεί ο αρχικός στόχος των 12.000 νέων αγροτών.
iv. Η «εξοικονόμηση» για τον εθνικό προϋπολογισμό από την περικοπή των 175,0 εκ. ευρώ θα είναι 45,0 εκ. ευρώ -λαμβάνοντας υπόψη πως η εθνική συμμετοχή είναι 25% του προϋπολογισμού του Μέτρου- ποσό που δεν είναι μεν ευκαταφρόνητο, αλλά δεν είναι ούτε υπέρογκο, αφού πολύ περισσότερα χρήματα δίνονται για άλλες δράσεις και σκοπούς που δεν μπορούν να συγκριθούν με μία «Εθνική Επένδυση» όπως είναι η ανανέωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού.
Για τους παραπάνω λόγους πρέπει όχι απλώς να ικανοποιηθούν όλοι οι υποψήφιοι, αλλά και να ενισχυθεί το Μέτρο με επιπλέον κονδύλια ώστε να φτάσει ο αριθμός των νέων αγροτών στις 12.000 μέχρι το 2013, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί.
ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ:
1.Εάν προτίθεται να υπαγάγει στο Μέτρο 112 της Εγκατάστασης Νέων Αγροτών τους 8,5 χιλιάδες νέους αγρότες, τους οποίους οι γνωμοδοτικές επιτροπές των οικείων Περιφερειών είχαν κρίνει θετικά και είχαν αποδεχτεί την ένταξή τους στο πρόγραμμα.
2.Πότε θα ξεκινήσουν τα λοιπά βοηθητικά μέτρα όπως η πρόωρη συνταξιοδότηση και τα σχέδια βελτίωσης, ώστε να μπορέσουν οι νέοι αγρότες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς και να ορθοποδήσουν στις νέες τους εκμεταλλεύσεις».

Ο Μιχάλης Χαλκίδης κατέθεσε ερώτηση για τη στήριξη της Ελληνικής Κτηνοτροφίας
Ερώτηση αναφορικά με την «Στήριξη της Ελληνικής Κτηνοτροφίας» κατέθεσε ο βουλευτής Ημαθίας και τομεάρχης Δημοσίων έργων Μιχάλης Χαλκίδης μαζί με άλλους βουλευτές της ΝΔ, προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Η ερώτηση αναφέρει τα εξής: «Η ελληνική κτηνοτροφία βιώνει μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις των τελευταίων ετών.
Οι Έλληνες κτηνοτρόφοι όλων των κλάδων έχουν περιέλθει σε δεινή θέση και σε δραματικά αδιέξοδα όπως και ολόκληρες περιοχές οι οποίες αποζούν από την κτηνοτροφική δραστηριότητα.
Κατόπιν όλων αυτών
Ερωτώνται ο κύριος και η κυρία Υπουργός,
1. Με βάση το καινούργιο κοινοτικό καθεστώς, η κοινοτική εξισωτική αποζημίωση για τους κτηνοτρόφους που δραστηριοποιούνται στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας μπορεί να καταβάλλεται από την 1η του χρόνου. Πότε προτίθεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καταβάλει την εξισωτική αποζημίωση στους κτηνοτρόφους;
2. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρείχε τη δυνατότητα για καταβολή εθνικών ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) μέχρι 15.000 ευρώ ανά κτηνοτροφική εκμετάλλευση μέχρι τέλους του 2010. Προτίθεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καταβάλει de minimis ενισχύσεις στους κτηνοτρόφους και σε τι ποσό;
3. Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους Έλληνες αγελαδοτρόφους γαλακτοπαραγωγής αναλογεί συνολικό ποσό 1,58 εκατ. € από τις έκτακτες κοινοτικές ενισχύσεις των 300 εκατ. € για την αναπλήρωσης της απώλειας εισοδήματος από την πτώση των τιμών στο αγελαδινό γάλα. Πότε θα καταβληθούν στους αγελαδοτρόφους οι ενισχύσεις αυτές, σε πόσους και με τι κριτήρια;
4. Οι κτηνοτροφικές οργανώσεις επανειλημμένα έχουν ζητήσει το τριετές άτοκο «πάγωμα» των κτηνοτροφικών χρεών και η χορήγηση έκτακτης εθνικής ενίσχυσης 50 ευρώ ανά προβατίνα και κατσίκα και 250 ευρώ ανά αγελάδα και χοιρομητέρα, ως ελάχιστα μέτρα για την αναπλήρωση της απώλειας εισοδήματος ων κτηνοτρόφων, λόγω αύξησης του κόστους παραγωγής και μείωσης των τιμών των ζωοκομικών προϊόντων και σύμφωνα με τη δυνατότητα που παρέχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για καταβολή εθνικών ενισχύσεων (de minimis). Σκοπεύει η κυβέρνηση και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να υιοθετήσει τα αιτήματα αυτά;
5. Υφίσταται σημαντικό άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ τιμών παραγωγού και τιμών καταναλωτή, όπως το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση υποστήριζε; Εάν ναι, τότε πότε και ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για το κλείσιμο της ψαλίδας αυτής. Τι έχει προκύψει από τη μέχρι τώρα διενέργεια των ισοζυγίων γάλακτος και κρέατος;
6. Μετά και την οριστική κατοχύρωση της φέτας ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), ποια μέτρα ελήφθησαν ή θα ληφθούν για να μην υπάρξει στο μέλλον αμφισβήτηση της αυθεντικότητας του προϊόντος;
7. Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναφέρθηκε η πρόθεση για απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και κτισμάτων; Ελήφθησαν και ποια συγκεκριμένα μέτρα προς την κατεύθυνση αυτή;
8.Τα προγράμματα για τα σχέδια βελτίωσης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων και την προώθηση της βιολογικής κτηνοτροφίας έχουν το τελευταίο τρίμηνο ουσιαστικά «παγώσει». Πότε θα ξαναρχίσουν και με ποιους όρους;
9.Θα καταργηθεί ή όχι το Ενιαίο Τέλος Ακίνητης Περιουσίας για τα κτηνοτροφικά κτίσματα και εγκαταστάσεις;
10.Σκοπεύει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να θεσμοθετήσει την υποχρεωτική χρήση 100% φρέσκου ελληνικού γάλακτος στο προϊόν που φέρει την ονομασία παραδοσιακό γιαούρτι;»

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Επιμένω: Μας έχει ζαλίσει τον έρωτα με ερωτήσεις και επερωτήσεις και κοντρα ερωτήσεις. Γιατί δεν τα έκανε αυτά πριν από τον Οκτώβρη του 2009; Τώρα τον έπιασε ο καημός; Αρκετά πια με την κωμωδία και τους θεατρινισμούς των δεξιών....
Ουστ!