Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΔΕ ΘΑ ΞΑΝΑΣΦΥΡΙΞΕΙ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ

Το τελευταίο σφύριγμα του τρένου ακούστηκε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στη Φλώρινα. Το δημοφιλές μέσο μεταφοράς, που επί δεκαετίες συνδέθηκε με την ανάπτυξη και τον πολιτισμό της ακριτικής περιοχής, έκανε το τελευταίο ταξίδι του για τη Θεσσαλονίκη και πλέον ανήκει στο παρελθόν.
Μικροί μαθητές, φοιτητές και κάτοικοι της περιοχής διοργάνωσαν
μια συγκινητική εκδήλωση διαμαρτυρίας ξεπροβοδίζοντας το τελευταίο τρένο. Συγκεντρώθηκαν μπροστά στον συρμό, άνοιξαν ένα πανό που έγραφε “Μην τους αφήσεις να σου κόψουν το τρένο”, φώναξαν συνθήματα διαμαρτυρίας, αλλά στις 19.25 είδαν τον συρμό να γλιστρά πάνω στις χιονισμένες ράγες και να χάνεται μέσα στη νύχτα, για να μην επιστρέψει ποτέ ξανά.
Από τις παραμονές Χριστουγέννων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αναγγείλει την “προσωρινή και μέχρι νεωτέρας” κατάργηση της γραμμής Έδεσσα - Φλώρινα, μαζί με τις συμπτύξεις και τις καταργήσεις πολλών γραμμών, από 1/1/2011. Έπειτα από κάποιες αναβολές της απόφασης, το τρένο της Φλώρινας κόπηκε οριστικά το Σάββατο 29 Ιανουαρίου. Είχε προηγηθεί το καλοκαίρι η κατάργηση των δρομολογίων για Κοζάνη.

Πάνδημες οι αντιδράσεις
Η διακοπή των δρομολογίων και το κλείσιμο του σιδηροδρομικού σταθμού Φλώρινας προκάλεσε μπαράζ αντιδράσεων από πολλούς φορείς. Πέραν των ανακοινώσεων διαμαρτυρίας, οι βουλευτές του νομού, ο πρώην νομάρχης και δήμαρχος Φλώρινας, καθώς και άλλοι φορείς είχαν σειρά επαφών με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να τον μεταπείσουν. Αυτό δεν έγινε δυνατόν, παρότι παρουσίασαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία μέχρι τον Νοέμβριο του 2010 ο σταθμός Φλώρινας είχε έσοδα από εισιτήρια 350.000 ευρώ, ενώ παράλληλα η κίνηση φοιτητών, μαθητών και επιβατικού κοινού γενικότερα κρίνεται ικανοποιητική. Τον περασμένο μήνα οι Οικολόγοι Πράσινοι πραγματοποίησαν περιοδείες στις περιοχές που πλήττονται από τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, απαντώντας έτσι στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακοπή δρομολογίων. Ο πρώην νομάρχης και νυν δήμαρχος Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος δήλωσε ότι “η κατάργηση των δρομολογίων του ΟΣΕ είναι τελείως αδικαιολόγητη. Η γραμμή της Φλώρινας είναι βιώσιμη. Η ζωή, η ανάπτυξη και ο πολιτισμός της Φλώρινας είναι συνδεδεμένοι με το τρένο, μέσο προσφιλές, το οποίο αγκάλιασε το επιβατικό κοινό. Το αντιφατικό στην κυβερνητική απόφαση είναι ότι η ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή της Φλώρινας εγκαινιάστηκε το 2006, ενώ για τον εκσυγχρονισμό της δαπανήθηκαν 42,5 εκατ. ευρώ”.

Του Χρήστου Βήττα
Πηγή:makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: