Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Πρόταση - οδοστρωτήρας του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης KABAΛΑΣ

Της Σίσσυ Νικήσιανη

Αντιδράσεις απ’ όλες τις πλευρές προκαλεί η πρόταση του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καβάλας, Γεώργιου Χεριστανίδη, για συγχώνευση τεσσάρων Γενικών Λυκείων της Καβάλας...
σε δύο – του 1ου με το 4ο και του 3ου με το 5ο – συγκέντρωση όλων των επαγγελματικών Λυκείων και των εσπερινών σχολείων στο κτιριακό συγκρότημα του Περιγιαλίου και μεταφορά του 1ου Γυμνασίου στο 4ο.
Το πρωί της Παρασκευής, μία μεγάλη σε όγκο και παλμό πορεία, με την συμμετοχή κυρίως μαθητών, αλλά και καθηγητών και γονέων, κατευθύνθηκε προς τα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, ενώ αντιπροσωπεία των διαδηλωτών, μεταξύ των οποίων το δ.σ. της τοπικής ΟΛΜΕ, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του διευθυντή. Παρά τις μαραθώνιες συζητήσεις, ο κ. Χεριστανίδης δεν έδειξε διατεθειμένος να αλλάξει σε τίποτα την αρχική του εισήγηση, η οποία θεωρεί ότι στηρίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και έρχεται
απλώς να «νοικοκυρέψει» την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Καβάλας.
Ας δούμε, όμως, τί ακριβώς σημαίνει «νοικοκύρεμα»: Η κατάργηση του 5ου Λυκείου Καβάλας, ενός σχολείου που αριθμεί σήμερα 300 μαθητές και εξυπηρετεί τρεις από τις πλέον αναπτυσσόμενες οικιστικά συνοικίες - Καλαμίτσα, ΔΕΠΟΣ και Άγιο Λουκά – αφήνει ουσιαστικά την δυτική πλευρά της Καβάλας χωρίς Λύκειο και αναγκάζει τους μαθητές να μετακινούνται προς την βορειοανατολική πτέρυγα της πόλης. Μάλιστα, ο κ. Χεριστανίδης (αποκαλύπτοντας έμπρακτα ποιοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού), στηρίζει την πρόταση του για κατάργηση του 5ου
Λυκείου στα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των ίδιων των μαθητών, όπως εκφράστηκαν κατά καιρούς, για αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήριο και ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο! Είναι σαφές το μήνυμα ότι όποιος διεκδικεί, χάνει και τα κεκτημένα! Όσο, δε, για το κτίριο του 5ου Λυκείου, αφού – κατά τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας – είναι δυσπρόσιτο και κρίνεται ακατάλληλο για να στεγάσει τους μαθητές των γύρω συνοικιών, προτείνεται η μετατροπή του σε σχολείο ΑΜΕΑ (!), άραγε με ποιό σκεπτικό, αν όχι ότι πρόκειται για πολίτες δεύτερης
κατηγορίας;
Έντονες είναι και οι αντιδράσεις για την κατάργηση του 1ου Γυμνασίου Καβάλας (του παλιού Γυμνασίου Αρρένων). Μαθητές, καθηγητές και γονείς θεωρούν ότι μια τέτοια πρόταση όχι μόνο προσβάλει την ιστορία της εκπαίδευσης στην Καβάλα, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα σχολείο που λειτουργεί ανελλιπώς από το 1919, αλλά επιπλέον είναι παράλογη και ανώφελη. Ομοίως, οι γονείς του 4ου ΕΠΑΛ, που σήμερα συστεγάζεται με το 3ο Λύκειο, εκφράζουν την αντίθεση τους στην προοπτική μεταφοράς όλων των επαγγελματικών λυκείων στο Περιγιάλι και στην
δημιουργία μιας γιγαντιαίας και δυσλειτουργικής σχολικής μονάδας. Τονίζουν, αντίθετα, προφανώς σε ώτα μη ακοώντων, ότι το πείραμα συστέγασης ενός γενικού και ενός επαγγελματικού λυκείου έχει πετύχει και έχει οδηγήσει στην αναβάθμιση των δύο σχολείων.
Κι ενώ αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα οι αντιδράσεις να κορυφωθούν με νέα συλλαλητήρια και καταλήψεις σχολείων, όλοι αναρωτιούνται τι θα γίνει όταν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για τα σχολεία της περιφέρειας, όπου το διακύβευμα είναι μεγαλύτερο: Όπου κλείνει ένα σχολείο, ένα χωριό καταδικάζεται σε αργό θάνατο…
Αναδημοσίευση από:alterthess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: