ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΤΕΕ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ –ΕΠΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΣ
Παρά τις διακηρύξεις περί αναβάθμισης της ΤΕΕ και τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας για τη θεσμοθέτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (να υπενθυμίσουμε πως σε συνέντευξη τύπου στις 4/8/10 η Υπουργός Παιδείας έλεγε πως: «το πρώτο και σημαντικό για τη φετινή χρονιά είναι ότι έχουν επαγγελματικά δικαιώματα τα παιδιά που είναι στα ΕΠΑΛ»Η πραγματικότητα όμως είναι σκληρή. Ακόμα και...σήμερα μόνο για 18 από τις 52 υπάρχουσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ υπάρχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα ( http://www.oeek.gr/documents/ed_tee_b.doc ).
Στην υποτίμηση της ΤΕΕ από την πολιτεία έρχεται να προστεθεί και το γεγονός πως τη σχολική χρονιά που τελειώνει για δεύτερη χρονιά χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΣ φοιτούν χωρίς 36 βασικά βιβλία ειδικοτήτων. Είναι τα μαθήματα για τα οποία δεν υπάρχουν βιβλία του ΟΕΔΒ και τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν προμήθειά τους από το εμπόριο. Προφανώς η λογική του μνημονίου «κτύπησε» και εδώ. Και επέβαλε μια ακόμη απαράδεκτη διάκριση στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δωρεάν παιδείας. Δεν είναι τυχαίο πως και αυτή η διάκριση στρέφεται κατά των ασθενέστερων στρωμάτων του πληθυσμού.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά από το Υπ. Παιδείας να πάρει εκείνα τα μέτρα που άμεσα απαιτούνται για την ουσιαστική στήριξης της ΤΕΕ, και τα οποία έχει επανειλημμένα ζητήσει η ΟΛΜΕ, όπως: να δημιουργηθεί ένα λύκειο για την ΤΕΕ με παράλληλη κατάργηση των ΕΠΑΣ και τη λειτουργία σε αυτό Μεταλυκειακού Έτους Ειδίκευσης, να υπαχθούν όλες οι σχολικές μονάδες που παρέχουν σήμερα δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας) στο Υπ. Παιδείας, να εξασφαλιστεί ουσιαστική πρόσβαση των αποφοίτων της ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να κατοχυρωθούν όλες ανεξαίρετα οι ειδικότητες με σύγχρονα και ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα και, βέβαια, να εξασφαλιστεί μια γενναία χρηματοδότηση των υποδομών της ΤΕΕ, ώστε να αποκτήσουν όλα τα σχολεία το δικό τους σύγχρονο σχολικό κτίριο και τα απαραίτητα εργαστήρια και εξοπλισμό, να έχουν όλοι οι μαθητές σε όλες τις ειδικότητες σύγχρονα βιβλία και προγράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου