Ανεκδιήγητες καταστάσεις συμβαίνουν στα παρανόμως υπάρχοντα διόδια της χώρας. Οι ιδιωτικές εταιρείες-εργολάβοι που τα εκμεταλλεύονται προβαίνουν σε παράνομη κατακράτηση και παρακώλυση συγκοινωνιών, διαπράττοντας έτσι αυτόφωρα διωκόμενο αδίκημα, με την κάλυψη της Αστυνομίας...Συγκεκριμένα, στα διόδια του Ρίου, πολίτης αρνήθηκε να πληρώσει δηλώνοντας πως τα συγκεκριμένα διόδια είναι παράνομα τοποθετημένα καθώς ο δρόμος δεν πληροί τις προϋποθέσεις εθνικής οδού και, επιπλέον, από τις 4 Απριλίου η είσπραξη διοδίων σε δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί είναι παράνομη. Ο πολίτης ζήτησε να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία, δηλαδή να ανοίξουν την μπάρα και ακολούθως μπορούσε η Εταιρεία, αν ήθελε, να κινηθεί εναντίον του δικαστικά. Αντί αυτού ο υπάλληλος των διοδίων τον εγκλώβισε στην μπάρα, η οποία ήταν κλειδωμένη και δεν υποχωρούσε με το σπρώξιμο, όπως ορίζουν οι κανόνες ασφαλείας. Ο πολίτης περίμενε εγκλωβισμένος μέχρι να έρθει υπάλληλος της Αστυνομίας, που βρισκόταν λίγο παραπέρα για αυτό το λόγο. Ακολούθως, πλήρωσε το αντίτιμο του διοδίου, και ταυτόχρονα ζήτησε από τον αστυνομικό να πιστοποιήσει πως οι μπάρες είναι επίτηδες μπλοκαρισμένες και παρακωλύονται οι συγκοινωνίες. Ο αστυνομικός όμως είπε πως δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα, παρότι λίγο νωρίτερα είχε απειλήσει πως θα μηνύσει τον πολίτη για παρακώλυση!
Δυστυχώς, το παραπάνω περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο. Στους περισσότερους σταθμούς διοδίων υπάρχει μόνιμα σταθμευμένο όχημα της Αστυνομίας για να «επέμβει» όταν τύχει αρνητής πληρωμής. Αστυνομικά όργανα επιβάλλουν πρόστιμα και αφαιρούν πινακίδες και άδειες ακόμη και οδηγών που δεν αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων, αλλά δηλώνουν αδυναμία πληρωμής . Πρόστιμα έχουν επιβληθεί ακόμη και σε οδηγούς που ζήτησαν να πληρώσουν με πιστωτική κάρτα!
Επειδή ο ρόλος της Αστυνομίας υποτίθεται ότι είναι η προστασία των πολιτών και όχι η εξυπηρέτηση ιδιωτικών εταιρειών,
ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ Υπουργοί:
1. Για ποιο λόγο η Αστυνομία καλύπτει την παράνομη κατακράτηση πολιτών και την παρακώλυση συγκοινωνιών από τις εργολαβικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα διόδια;
2. Για ποιο λόγο δεν τιμωρούνται οι υπεύθυνοι των διοδίων για τις κλειδωμένες μπάρες που δεν υποχωρούν με το σπρώξιμο, όπως ορίζει ο κανονισμός ασφαλείας τους;
3. Σύμφωνα με το Ν. 3621/2007, μετά την τέταρτη αποκλειστική προθεσμία 32 μηνών από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης, άρα από την 4η Απριλίου 2011, με βάση το άρθρο 24.2.3 της σύμβασης, παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα του Α/Κ Τριπόλεως-Πάτρα (Ν.Ε.Ο.). Για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται ο νόμος και οι πολίτες συνεχίζουν να πληρώνουν για έργα ανολοκλήρωτα;
4. Αληθεύει η πληροφορία πως οι εργολαβικές εταιρείες έχουν αναλάβει το κόστος λειτουργίας των οχημάτων της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων και προβαίνουν επιπλέον σε δωρεές περιπολικών στην Αστυνομία προκειμένου να περιφρουρεί τα συμφέροντά τους;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου