Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Από την Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ Ημαθίας, ανακοινώθηκαν τα εξής για το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων. «Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωράει σε «πογκρόμ» κατάργησης σχολείων, με πρόσχημα...
«την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών και την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων».
Για ποια παιδαγωγική όμως μιλάει το Υπουργείο Παιδείας; Είναι η παιδαγωγική του σχολείου της αγοράς, της ταξικής διαφοροποίησης, της επέλασης των χορηγών, της κατάρτισης και των δεξιοτήτων, της σχολικής διαρροής. Αυτήν την παιδαγωγική του Υπουργείου πρέπει να την απορρίψουμε.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥΣ.
Έχουμε την συνέχιση μιας βάρβαρης, αντεργατικής πολιτικής που, στο όνομα της καπιταλιστικής κρίσης, στήνει στο εκτελεστικό απόσπασμα ό,τι έχει να κάνει με τις λαϊκές ανάγκες. Ας αναρωτηθούμε όλοι μας: γίνεται αυτοί που ρημάζουν τη ζωή της λαϊκής οικογένειας να νοιάζονται για τη μόρφωση των παιδιών της;
Τελικά όμως τι επιδιώκουν; Θέλουν να φτιάξουν μεγάλα πολυδύναμα σχολικά κέντρα, τέτοια που να διευκολύνουν τα σχέδια τους για το «νέο» σχολείο. Ένα σχολείο με πολλαπλές ελαστικές σχέσεις εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, με στοιβαγμένα παιδιά, με άμεσες παρεμβάσεις από ιδιώτες-επιχειρηματίες-δημοτικούς οργανισμούς και κάθε λογής «ευαγή» ιδρύματα. Ένα σχολείο που το μεγάλο μέρος των μαθητών θα το οδηγεί στις δεξιότητες, για να γίνουν φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, ενώ όσοι «αντέξουν» θα έχουν μια καλύτερη τύχη.
Η κατεύθυνση για 25άρια-30άρια τμήματα, ο δραματικός περιορισμός των διορισμών, η προσπάθεια ενεργοποίησης του νόμου για υποχρεωτικές μεταθέσεις-τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από περιφέρεια σε περιφέρεια (υποχρεωτικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών από περιοχή σε περιοχή, π.χ. Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, κ.α.), η συζήτηση για απολύσεις εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα τη θέση πως, όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται, ο καθορισμός του αναλυτικού προγράμματος από χορηγούς (δηλώσεις Διαμαντοπούλου, σχέδιο για τη διοικητική δομή της εκπαίδευσης), η συγκεντρωτική «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» συνηγορούν σε όλα τα παραπάνω. Επομένως, η άρνησή μας απέναντι στη διαδικασία συγχώνευσης-κατάργησης σχολικών μονάδων δε στηρίζεται μόνο στην παιδαγωγική ή λογιστική πλευρά του θέματος. Όλοι όσοι αντιμετωπίζουν το ζήτημα αυτό μόνο από παιδαγωγική ή οικονομική σκοπιά αποκρύπτουν, συνειδητά ή όχι, το πραγματικό ταξικό περιεχόμενο του «νέου» σχολείου.
Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,
Δεν μπορούμε να ζούμε πια αναμένοντας το επόμενο αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αφεθούμε έρμαια της αδράνειάς μας και κατά συνέπεια συνένοχοι σε ό,τι ακολουθήσει. Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν απεργιακοί αγώνες. Ήδη, μετά από τις συνεχείς πιέσεις του ΠΑΜΕ, έχει κηρυχθεί πανεργατική-πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία για τις 23 Φεβρουαρίου. Η επιτυχία αυτών των κινητοποιήσεων θα κρίνει πολλά. Με τη συμμετοχή μας σε αυτές, αλλά κυρίως αν βαδίσουμε στις διαδηλώσεις που θα γίνουν μαζί με το ΠΑΜΕ, μαζικά, οργανωμένα και ταξικά, μπορούμε να ελπίζουμε!!!
Απορρίπτουμε τη νέα διοικητική δομή -τη διαφοροποίηση του προγράμματος σε επίπεδο της Περιφέρειας και σχολείου-τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Διεκδικούμε σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.
Παλεύουμε για κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην παιδεία- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους. Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις.Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση


Δεν υπάρχουν σχόλια: