Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΦΕΡΝΕΙ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Οι αλλαγές στο νέο σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση και αυτήν τη στιγμή συζητείται στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας,θα φέρουν αύξηση των φροντιστηριακών μαθημάτων και αμφισβήτηση του αδιάβλητου στη διαδικασία μετάβασης από τη σχολή στο τμήμα,σύμφωνα με καθηγητές και πανεπιστημιακούς.Οι αλλάγες στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2013 είναι:
-Oι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα τα οποία θα διδάσκονται σε διπλάσιο αριθμό ωρών στα σχολεία
-Θα συνδέεται ο βαθμός στη Β΄ και Γ΄ λυκείου με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
-Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα
-Επειτα από ένα χρόνο και κατόπιν εξετάσεων, θα εισάγονται σε τμήμα
-Τα ΑΕΙ αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς ορίζουν τα μαθήματα και ενδεχομένως τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε σχολή ή τμήμα
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Πεππέ, πρόεδρο ΟΛΜΕ «Η πρόταση για ενιαίο πρώτο έτος σπουδών για κάθε σχολή και η εν συνεχεία νέα πρόσθετη διαδικασία επιλογής για τα τμήματα αυξάνει τόσο τον χρόνο όσο και την ένταση ενός εξεταστικού κύκλου ανταγωνισμού - αποκλεισμού, προκειμένου κάποιος να σπουδάσει στο πρόγραμμα σπουδών που έχει επιλέξει για το επάγγελμα το οποίο φιλοδοξεί να ασκήσει στο μέλλον. Είναι αυτονόητο ότι η αλλαγή αυτή θα προσθέσει νέα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη στην ελληνική οικογένεια, αφού ουσιαστικά αυξάνει τα ''φροντιστήρια'', προκειμένου τα παιδιά της να αντεπεξέλθουν σε πολλαπλάσιες ανταγωνιστικές-επιλεκτικές εξετάσεις».
Ενώ και ο Νίκος Σταυρακάκης, πρόεδρος πανεπιστημιακών επισημαίνει «Είναι ασαφές με ποια διαδικασία θα γίνεται η κατανομή των φοιτητών από τη σχολή στα τμήματα, ενώ γεννούνται ερωτηματικά σχετικά με τη διασφάλιση του αδιάβλητου, αν ισχύσει η διαδικασία εξετάσεων που εφαρμόζεται σήμερα μέσα στα πανεπιστήμια. Αλλωστε, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι σήμερα οι φοιτητές εξετάζονται σε διάφορα μαθήματα και ή τα περνούν ή τα ξαναδίνουν σε επόμενο εξάμηνο, ενώ για τους υποψήφιους φοιτητές τμημάτων θα διακυβεύεται η επιλογή σπουδών. Χρειάζεται να γίνει μια σοβαρή μελέτη για την ανώτατη εκπαίδευση και εν συνεχεία να προχωρήσει το υπουργείο στη διατύπωση προτάσεων. Πάντως, αν εφαρμοστεί η πρόταση για εισαγωγή σε σχολή και μετά με νέες εξετάσεις να επιτυγχάνεται η μετάβαση σε τμήμα, θα αυξηθεί σίγουρα η ανάγκη για φροντιστήρια, καθώς ουσιαστικά τα παιδιά θα έρχονται αντιμέτωπα και με άλλες εισαγωγικές εξετάσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια: