Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ - Γιώργος Τζίλας: 'Δεν μπορούμε να αδικούμε τους καλοπληρωτές πελάτες μας. Θα βεβαιώσουμε τα χρέη ύδρευσης-αποχέτευσης των οφειλετών της ΔΕΥΑΛ στη ΔΟΥ'

Ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Αλεξάνδρειας κ. Γιώργος Τζίλας μάς υποδέχθηκε στις εγκαταστάσεις της δημοτικής επιχείρησης που διοικεί το απόγευμα της Δευτέρας 27 Μαΐου. Πολλά και σημαντικά τα όσα μας κατέθεσε για την κατάσταση που παρέλαβε την ΔΕΥΑΑΛ τον Ιανουάριο του 2011, για την αποπληρωμή πολύ...

μεγάλου μέρους των χρεών της, μέσα από μια αγωνιώδη, αλλά και κοπιώδη προσπάθεια αυτά τα δυόμιση χρόνια. Το μεράκι του συνταξιούχου τεχνικού του ΟΤΕ το ανακαλύπτεις αμέσως στους χώρους των διοικητικών υπηρεσιών της ΔΕΥΑΑΛ, αλλά και στην αποθήκη υλικού της, που στεγάζονται στα παλιά κτίρια της ΕΑΣ Αλεξάνδρειας, δίπλα από τον σταθμό της πόλης. Τα πάντα φρεσκοβαμμένα και σε απόλυτη τάξη. Από το σύστημα έκδοσης αποδείξεων, μέχρι την τελευταία βίδα, τα πάντα είναι καταγεγραμμένα και χρεωμένα στους αρμόδιους υπαλλήλους του. Τριάντα δυο άτομα διοικεί πολιτικά ο κ. Τζίλας. Τα όρια της παραγωγικής έκτασης στα οποία έχει αρμοδιότητα η ΔΕΥΑΑΛ ξεπερνούν τα 500.000 στρέμματα, με 18.000 νοικοκυριά πελάτες. Από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ο Γιώργος Τζίλας, είναι μεθοδικός και απόλυτα αφοσιωμένος στο έργο που του ανέθεσε ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας και στενός του συνεργάτης κ. Φώτης Δημητριάδης. «Έχει γίνει το πρώτο μου σπίτι η ΔΕΥΑΑΛ. Δεν κοιμήθηκα πολλά βράδια για να λύσω προβλήματα, πρώτος έρχομαι το πρωί και φεύγω τελευταίος. Μπορεί να λείπω από την οικογένεια μου, αλλά προείχε το καθήκον» μας τονίζει. Μας ζητάει να τονίσουμε στη συνέντευξη ότι αντιλαμβάνεται τις οικονομικές δυσκολίες της εποχής, αλλά δεν μπορεί να αδικούνται οι καλοπληρωτές πελάτες.

Κύριε πρόεδρε κάντε μας μια παρουσίαση της ΔΕΥΑΑΛ.

Κατ΄ αρχήν σας καλωσορίζω στα καινούργια μας γραφεία τα οποία τελείωσαν σε 15 ημερολογιακές μέρες. Μεταφερθήκαμε εδώ το 2011, αφού δουλέψαμε όλοι μαζί, διοίκηση και υπάλληλοι. Η ΔΕΥΑΑΛ απασχολεί 32 άτομα μόνιμο προσωπικό, τα οποία προέρχονται από τις δημοτικές ενότητες Αλεξάνδρειας, Πλατέος, Μελίκης και Αντιγονιδών. Έχει στα όρια της ευθύνης της πάνω από 500.000 στρέμματα, με πελάτες 18.000 νοικοκυριά.»

Τι παρέλαβε η δική σας «Καλλικρατική» διοίκηση, τον Ιανουάριο του 2010 ως απολογισμό της ΔΕΥΑΑΛ;

Όταν μου εμπιστεύθηκε ο δήμαρχος μας κ. Φώτης Δημητριάδης αυτή την θέση τα έσοδα άγγιζαν μόλις το ΄1.000.000 ευρώ , που ίσα, ίσα έφθαναν για τις πληρωμές του προσωπικού. Το έλλειμμα της χρήσης άγγιζε τα 800.000 ευρώ. Πριν από λίγες μέρες πληρώσαμε την τελευταία μεγάλη δόση των οφειλών μας στη ΔΥΟ, ενώ υπάρχει ένα ρυθμισμένο υπόλοιπο στο ΙΚΑ που ξεπληρώνουμε καταβάλλοντας κάθε μήνα 5.400 ευρώ και σύντομα θα το εξοφλήσουμε και αυτό. Μέχρι τώρα λοιπόν καταβάλαμε σε εφορία και ΙΚΑ συνολικά 2.213.862 ευρώ. Έχουμε πλέον ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα. Πρέπει όμως να βοηθήσει αυτή την προσπάθεια και ο κόσμος της Αλεξάνδρειας. Η ΔΕΥΑΛ δεν είναι του Δημητριάδη και του Τζίλα, αλλά όλων των δημοτών. Είμαι εδώ σε μόνιμη βάση, όλη τη μέρα. Πολλές φορές δεν έχω κοιμηθεί τα βράδια».

Κύριε πρόεδρε τι κοστίζει σε κάθε νοικοκυριό η δίμηνη καταβολή των υπηρεσιών ύδρευσης –αποχέτευσης της ΔΕΥΑΑΛ;

«Εφαρμόζουμε πλέον το ενιαίο τιμολόγιο της δημοτικής ενότητας Αλεξάνδρειας σε όλο τον δήμο. Παλιότερα υπήρχε πανσπερμία τιμολογίων. Μετράμε από το πρώτο κυβικό. Το πάγιο είναι 8 ευρώ το δίμηνο. Η χρέωση είναι σταδιακή ανά κυβικό, ανάλογα με την κατανάλωση. Δέκα λεπτά μέχρι τα 25 κυβικά, είκοσι λεπτά από τα 26 έως τα 50, τριάντα λεπτά από 51 έως 75, σαράντα λεπτά από 76 έως και 100 και από 101 κυβικά και πάνω μισό ευρώ. Μια μεσαία οικογένεια λοιπόν δίνει 35 ευρώ το δίμηνο για ύδρευση και αποχέτευση. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ήδη έχει τελειώσει η τοποθέτηση υδρομετρητών στην πλευρά της Μελίκης, ενώ μέσα στον Ιούλιο θα τελειώσει και στις Αντιγονίδες. Προσπαθήσαμε να σηκώσουμε ξανά την ΔΕΥΑΑΛ στα πόδια της, μετά την εξυγίανση που πετύχαμε και όλοι να έχουν καλής ποιότητας νερού, σε κάθε γωνιά του δήμου. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα παράπονο σε αυτή την προσπάθεια».

Είναι σημαντικό το ποσό των οφειλών ιδιωτών καταναλωτών στην ΔΕΥΑΛ;

Το συνολικό χρέος της οικιακής κατανάλωσης ξεπερνά τα 2.000.000 ευρώ. Έτσι αδικούνται όμως οι καλοπληρωτές. Στέλνουμε ειδοποιήσεις, κόβουμε το νερό, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς πλέον. ΟΙ πελάτες ζητάνε υπηρεσίες καλής ποιότητας, αλλά πρέπει να λαμβάνουμε και εμείς τις οφειλές τους για να λειτουργούμε ανταποδοτικά. Δεν είμαστε ανάλγητοι. Υπάρχει και το κοινωνικό τιμολόγιο, που είναι μειωμένο κατά 50% και αφορά τις, κατά τον νόμο, ειδικές κατηγορίες ατόμων ( πολύτεκνοι, μονογονεικές οικογένειες κ.α). Είμαστε αυστηροί σε αυτό τον τομέα, αφού ζητάμε τα δικαιολογητικά που προβλέπονται.Θέλω όμως μέσα από τις στήλες του «Λαού» και πάλι να τονίσω ότι δεν θα διαγράψουμε καμιά οφειλή. Έτσι αδικούμε τους καλοπληρωτές. Με μεγάλη μας λύπη θα βεβαιωθούν οι οφειλές στη ΔΟΥ. Δεν μπορεί οι 17 μεγαλύτεροι οφειλέτες οικιακής κατανάλωσης να χρωστάνε 200.000 ευρώ. Ένας δε μόνος του 20.000. Το κακό για όλους αυτούς είναι ότι τους πληρώσαμε και το ΦΠΑ των τιμολογίων».

Η ΔΕΥΑΑΛ προγραμματίζει μεγάλα έργα στην ύδρευση και αποχέτευση του δήμου Αλεξάνδρειας;

« Είμαστε σε καλό δρόμο. Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια μέσα από το ΕΠΕΡΑ. Αυτή τη στιγμή εφαρμόζουμε την διαχείριση των 11 υδατόπυργων της Αλεξάνδρειας, μέσα από σύστημα τηλεχειρισμού, έργο ύψους 873.000 ευρώ και σύντομα θα το κάνουμε πράξη και στις άλλες δημοτικές ενότητες, με ποσό που θα αγγίξει το 1.500.000 ευρώ. Ξεκινήσαμε ήδη το μεγάλο έργο αποχέτευσης στο Πλατύ, ύψους 8.500.000 ευρώ. Στη Μελίκη δημοπρατείται η αποχέτευση ύψους 6.730.000 ευρώ. Αν δεν υπάρξουν προσφυγές, θα ξεκινήσουμε και εκεί μέσα στον Ιούλιο. Για τον ΦΠΑ όλων αυτών των έργων ήρθαμε σε συμφωνία με την ΔΟΥ ώστε να υπάρξει συμψηφισμός του.

Βλέπουμε μια σημαντική οργανωτική λειτουργία και στις αποθήκες της ΔΕΥΑΑΛ.

Ναι όντως. Το 2001 το υλικό που παραλάβαμε ήταν διάσπαρτο παντού. Το συμμαζέψαμε, αφού έχει έρθει όλο το προσωπικό και το υλικό στην αποθήκη αυτή, 350 τ.μ, που βλέπετε. Είναι και αυτό σημείο του νοικοκυρέματος που επιχειρήσαμε.

Κλείσαμε αυτή τη συνέντευξη, με το τετραψήφιο τηλέφωνο που έχει εφοδιάσει ο κ. Τζίλας όλα τα στελέχη της ΔΕΥΑΑΛ, ώστε να μπορεί να τους βρίσκει ανά πάσα στιγμή. «Κοστίζει μόλις 10 ευρώ η σύνδεση το μήνα και έτσι μπορώ να επικοινωνώ μαζί τους κάθε λεπτό του 24ωρο, αν παραστεί ανάγκη» μας τονίζει με υπερηφάνεια ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΑΛ.
Προσωπικά θα ήθελα να πω ότι αξίζει να αισθάνεται περήφανος για τούτη την διαχείριση που εφαρμόζει. Η ΔΕΥΑΑΛ αποτελεί πρότυπο λειτουργίας, συμμαζέματος και νοικοκυροσύνης για όλο τον ελλαδικό χώρο.

Θόδωρος Ελευθεριάδης

http://www.laos-epea.gr/topika/item/997-giorgos-tzilas-den-boroyme-na-adikoyme-tous-kaloplirotes-pelates-mas-tha-vevaiosoume-ta-xrei-ydrefsis-apoxetefsis-ton-ofeileton-tis-deval-sti-dou-synentefksi-ston-thodoro-eleftheriadi.html


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Νά αποσπασθεί αμέσως στο Προυθιπουργικό περιβάλον.