Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ"

Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθεί η μείωση των τιμών στα διόδια των εθνικών δρόμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι της τάξης του 30%, αλλά για τα φορτηγά και την υπόλοιπη «βαριά» κυκλοφορία θα είναι μικρότερη ή και μηδενική.....
Το υπουργείο Υποδομών υπόσχεται εκπτωτικά προγράμματα για συχνούς χρήστες των αυτοκινητόδρομων, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις για κατοίκους περιοχών, όπως η βορειοανατολική Αττική, η Πιερία και η Στυλίδα, όπου δεν υπάρχει επαρκές παράπλευρο δίκτυο χωρίς διόδια, όπως επιτάσσει η κοινοτική Οδηγία.

Η τιμή βάσης θα καθοριστεί στα 4 λεπτά, έναντι 4-6,5 λεπτών που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Αυτό σημαίνει ότι για ένα Ι.Χ. η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή θα διαμορφωθεί στα 32-35 ευρώ, έναντι 46,4 που ισχύει σήμερα. Στην Αθηνών-Πατρών το ταξίδι με επιστροφή θα κοστίζει 8,7-9 ευρώ, έναντι 12,4 σήμερα και στην Κορίνθου-Τρίπολης γύρω στα 9 ευρώ, έναντι 12,8 σήμερα. Το υπουργείο Υποδομών υπόσχεται ότι σε 1,5 χρόνο θα τεθούν σε λειτουργία τα ηλεκτρονικά διόδια, μέσω των οποίων οι οδηγοί θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν στον αυτοκινητόδρομο.

Α.Ε. και ειδικό ταμείο

Για να επιτευχθεί η μείωση των τιμών στα διόδια, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε δύο κινήσεις:

* Θα ιδρυθεί ανώνυμη εταιρεία που θα κεφαλαιοποιήσει τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια. Με βάση τις συμβάσεις του 2007 και ανάλογα με το έργο από το 2013 και έως το 2037 το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων, που κυμαίνεται από 60 έως και 95%. Εχει υπολογιστεί ότι τα κονδύλια θα είναι της τάξης των 22-23 δισ. ευρώ. Είναι η «προίκα» που θα αξιοποιηθεί για την εξασφάλιση δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση των έργων.

* Θα δημιουργηθεί ειδικός λογαριασμός, με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών, που θα λειτουργεί ως κρατική εγγύηση για τις τράπεζες ώστε να συνεχίσουν την εξυπηρέτηση των δανείων.

Εκτός από τις τιμές των διοδίων, οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου με τους εργολάβους περιλαμβάνουν:

- Νέα χρονοδιαγράμματα για την παράδοση των έργων, αφού στους 4 από τους 5 υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους υπάρχουν καθυστερήσεις έως και δύο χρόνια.

- Αλλαγές ή και περικοπές τμημάτων που έχουν μπλοκαριστεί από το ΣτΕ λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως στις περιοχές Καϊάφα και Βραχνέικα, καθώς και τμήμα 25 χλμ. του Ε-65 κοντά στην Εγνατία.

* Κλειστή θα παραμείνει η σήραγγα Βριλησσίων της Αττικής Οδού από απόψε στις 11 μ.μ. ώς τις 5 τα ξημερώματα της Παρασκευής, λόγω άσκησης ετοιμότητας. *
enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: