Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ! ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΑΚΤΕΡ

Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί πρόγραμμα απόσυρσης και αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, προτείνει μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) που παρουσιάστηκε στην Αθήνα παρουσία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστα Σκανδαλίδη.
Σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσίασε ο υπεύθυνος Ερευνών του..ΙΟΒΕ κ. Άγγελος Τσακανίκας κι αφού προηγήθηκε χαιρετισμός του γενικού διευθυντή του Ιδρύματος κ. Γιάννη Στουρνάρα, προτείνεται να επιδοτηθεί η απόκτηση νέου τρακτέρ με 160 ευρώ ανά ίππο (hp). Τα έσοδα προτείνεται να προέλθουν από την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ ως εξής:
Υφιστάμενος στόλος τρακτέρ παλαιάς τεχνολογίας:-100 ευρώ για τα τρακτέρ ως 50 hp,
-140 ευρώ για τα τρακτέρ 50 - 100 hp,
-180 ευρώ για τα τρακτέρ με κινητήρα μεγαλύτερο από 100 hp.
Νέα τρακτέρ καινούργιας τεχνολογίας:--50 ευρώ για τα τρακτέρ ως 50 hp,
-70 ευρώ για τα τρακτέρ 50 - 100 hp,
-90 ευρώ για τα τρακτέρ με κινητήρα μεγαλύτερο από 100 hp.
Η μελέτη γίνεται στη βάση σύγκρισης δυο σεναρίων:
-«Ένα σενάριο μη δράσης, όπου δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ανανέωση του στόλου των τρακτέρ και λαμβάνεται ως δεδομένο ότι κάθε χρόνο αγοράζονται στην Ελλάδα 1.400 νέα τρακτέρ παρόλο που είναι εξαιρετικά αβέβαιο, αν τα επόμενα χρόνια θα εισέρχονται πράγματι έστω αυτά τα νέα μηχανήματα στον στόλο.
-Ένα σενάριο δράσης, όπου προβλέπεται πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου έως και 4.000 τρακτέρ ετησίως, με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε όλο τον στόλο (υφιστάμενοι και νέοι ελκυστήρες) ανάλογα με την ιπποδύναμη αφενός και την επιδότηση με βάση την ιπποδύναμη του ελκυστήρα αφετέρου, γεγονός που καθιστά το πρόγραμμα αυτοχρηματοδοτούμενο και δημοσιονομικά βιώσιμο. Τα τέλη κυκλοφορίας που προβλέπεται να επιβληθούν στους νέους ελκυστήρες είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που προτείνεται να επιβληθούν στον υφιστάμενο στόλο μηχανημάτων, προκειμένου να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για την αγορά νέων μηχανημάτων».

Σύμφωνα με τη μελέτη, «από τη σύγκριση των σεναρίων δράσης και μη δράσης προκύπτει ότι το σχέδιο ανανέωσης του στόλου των γεωργικών ελκυστήρων είναι προτιμότερη λύση σε σχέση με την επιλογή μη λήψης μέτρων πολιτικής για την τεχνολογική αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής, καθώς το σενάριο δράσης υπερτερεί του σεναρίου μη δράσης κατά περίπου 3,5 εκατ. ευρώ. Γενικότερα όμως τα μακροοικονομικά οφέλη που προκύπτουν από την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος σε συνδυασμό με ένα πλέγμα διοικητικών - διαρθρωτικών παρεμβάσεων που προτείνονται για την τεχνολογική αναβάθμιση της ελληνικής γεωργίας, αλλά και τα μικροοικονομικά οφέλη στο επίπεδο του αγρότη - παραγωγού μπορούν να υποστηρίξουν τη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης του πρωτογενούς τομέα στο νέο αναπτυξιακό πρότυπο για την ελληνική οικονομία».

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, «ένα τρακτέρ νεότερης τεχνολογίας συνεπάγεται για τον παραγωγό αύξηση των εσόδων του κατά 10%, μείωση του κόστους παραγωγής κατά 32%, άρα αύξησης της κερδοφορίας κατά 21%. Σημαντικά είναι και τα ποιοτικά οφέλη με αύξηση της αποδοτικότητας των καλλιεργούμενων εκτάσεων που έως σήμερα δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και λιγότερες εκπομπές ρύπων, μείωση του χρόνου που απαιτείται για την πραγματοποίηση των καλλιεργητικών εργασιών, μείωση του κόστους συντήρησης λόγω της μικρότερης εμφάνισης βλαβών και μείωση του χρόνου ακινητοποίησης του μηχανήματος για επισκευές, αποδοτικότερη χρήση των γεωργικών εφοδίων (σπόροι, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, κ.λπ.) και ασφαλέστερο εργασιακό περιβάλλον για τον χρήστη».

Ο Ε. ΔΙΒΑΡΗΣ«Αν δεν προσέξουμε και δημιουργήσουμε αγρότες που θα χρεωθούν και πάλι, δεν θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και το όλο οικοδόμημα θα καταρρεύσει», σχολίασε ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλης Διβάρης και αφού ο υπουργός κ. Κώστας Σκανδαλίδης είχε επαναλάβει τους βασικούς άξονες της αγροτικής πολιτικής της κυβέρνησης. «Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο πώς θα καθοδηγήσουμε τους αγρότες να εισάγουν όλο και περισσότερα μηχανήματα στην παραγωγή τους. Χρειάζεται βαρύτητα στην εκπαίδευση και την καθοδήγησή τους», πρόσθεσε.

elefthria.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

trela'oi an8rwpoi den exoun sxesh me thn pragmatikothta...