Η κατάσταση που υπάρχει σήμερα στο έργο κατασκευής του δρόμου Σκύδρα- Νάουσα- Πατρίδα είναι απολύτως απογοητευτική.
Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα από την απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης στον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Τ. Σιδηρόπουλο. Δείτε τι λέει ο υφυρπουργός που σημειωτέον επισκέπτεται αύριο την Ημαθία και πάει να δει από κοντά το εν λόγω έργο..
«Σε απάντηση της σχετικής σας ερώτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ/νσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σας ενημερώνουμε ότι:
Από τον οδικό άξονα Εγνατία – Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα – Έδεσσα κατασκευάζεται το τμήμα Πατρίδα – Νάουσα μήκους 7,7 χλμ.
Το έργο ήταν ενταγμένο στο Γ’ ΚΠΣ, αλλά λόγω μεγάλης υπέρβασης των δαπανών για τις απαλλοτριώσεις, δεν ολοκληρώθηκε εντός της Γ’ Περιόδου και έχει ενταχθεί στη Δ’ Περίοδο ως έργο «γέφυρα».
Για το τμήμα αυτό υπογράφηκε σύμβαση για την κατασκευή του έργου στις 17.4.2006 με την εταιρία «ΘΟΛΟΣ Α.Ε» και με συμβατικό προϋπολογισμό 28,7 εκατ. Ευρώ. Μέχρι σήμερα στα πλαίσια της εργολαβίας έχουν απορροφηθεί 16,6 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα, πληρώθηκαν 16,4 εκατ. Ευρώ σε αποζημιώσεις των απαλλοτριωθεισών ιδιοκτησιών και 1,3 εκατ. Ευρώ με τη διαδικασία της επίταξης και αποκτήθηκε το 70% της απαιτούμενης έκτασης για να προχωρήσει σε φάση οδοστρωσίας η κατασκευή τμήματος του έργου μήκους 4,4 χλμ.
Το υπόλοιπο τμήμα του έργου συνολικού μήκους 3,3 χλμ., θα μπορέσει να κατασκευαστεί μετά τη χορήγηση του επιπλέον ποσού 25 εκατ. Ευρώ περίπου, που απαιτείται για τις απαλλοτριώσεις ιδιοκτητών για την απόκτηση και της υπόλοιπης απαιτούμενης έκτασης.
Για το τμήμα από Α/Κ Νάουσας μέχρι Σκύδρα μήκους 20 χλμ. υπάρχει οριστική μελέτη αλλά το έργο δεν έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Το κόστος του ξεπερνά τα 100 εκατ. Ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Επίσης μελετήθηκε οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ. από Α/Κ Νάουσας προς Νάουσα.
Για το τμήμα από την Εγνατία Οδό μέχρι την Πατρίδα μήκους 9 χλμ. Διεξήχθη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαγωνισμός για την εκπόνηση αναγνωριστικών μελετών οδοποιίας και επιλέχθηκε η βέλτιστη λύση.
Για την ολοκλήρωση των μελετών του οδικού τμήματος υπάρχει εγκεκριμένη πίστωση 1.000.000 ευρώ και θα γίνει νέα ανάθεση μετά την έγκριση χωροθέτησής της.
Επιπλέον από Σκύδρα μέχρι Έδεσσα που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα από Θεσσαλονίκη – Έδεσσα εκπονούνται μελέτες από τη ΔΜΕΟ του Υπουργείου μας.
Τέλος επισημαίνεται ότι ο οδικός άξονας, αν και ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής δεν προχώρησε όσο έπρεπε από την απελθούσα Κυβέρνηση με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο τμήμα του να βρίσκεται σήμερα εκτός χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.
Η Κυβέρνηση στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων, θα επιδιώξει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση για την ένταξη σε κατασκευαστικό πρόγραμμα και άλλων τμημάτων του οδικού άξονα στο τμήμα Νάουσας Σκύδρας που έχει μελετητική ωριμότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου