Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

ΠΛΑΤΥ- η απάντηση - σχόλιο που δεν χωρούσε στα σχόλια

Πήρα την παρακάτω επιστολή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από τον Σίμο Τάμογλου και την οποία δημοσιεύω αυτολεξί χωρίς κανένα σχόλιο.
Η επιστολή αναφέρεται στο δημοσίευμα που έκανα και αφορά την ΑΣΤΕΡΟΥΠΟΛΗ στο Πλατύ, ένα πρωτοποριακό εγχείρημα για τα δεδομένα του δήμου βασισμένο στον εθελοντισμό των κατοίκων που όμως μια χορηγία που "βρωμάει" δημιούργησε εντάσεις.
Γράφει ο Σίμος τα εξής:


Χάρη,
επέτρεψε μου, χωρίς...
να είμαι μέλος σε καμιά συντονιστική επιτροπή αλλά όντας κοντά, αρκετό καιρό μετά την έναρξή της, στην προσπάθεια που ονομάστηκε «Αστερούπολη» να κάνω μια αναφορά στην ανάρτησή σου.

Έτυχε να βρεθώ πολλές φορές στα σημεία στα οποία προετοιμάζεται η "Αστερούπολη" (εργαστήρια, κατασκευές, χαρτοκοπτικές δραστηριότητες παιδιών), είτε μόνος είτε όχι.

Λιγότερες φορές, 3-4 (πάντως όχι περισσότερες), έτυχε να βρεθώ προσωπικά, καλεσμένος από τη συντονιστική επιτροπή, σε συναντήσεις της τελευταίας για δούμε τι μπορώ να προσφέρω και εγώ – όπως όλοι - ώστε το εγχείρημα να έχει θετικό απολογισμό και να αποτελέσει την επιτυχημένη αρχή ενός γεγονότος που θα διαρκέσει χρόνια.

Θεωρώ πρώτα – πρώτα ως «φάουλ» από μέρους σου το ότι λαμβάνεις θέση για ένα γεγονός το οποίο δεν έχεις δει από κοντά. Πίστεψέ με, όταν το δεις θα καταλάβεις τι ακριβώς εννοώ.

Επίσης, επέτρεψέ μου να χαρακτηρίσω αντιδεοντολογικό (και άδικο για τα χρόνια της δημοσιογραφίας και την εμπειρία σου) το ότι πρωτού γράψεις οτιδήποτε δεν ήρθες σε επαφή και με άλλους, πλην του αποστολέα της επιστολής αυτής, ή δεν ήρθες σε επαφή με αυτούς που είναι στη Συντονιστική, ώστε να δημοσιεύσεις και τη δική τους άποψη για το θέμα. Γιατί εγώ, ως ένας εκ των δεκάδων ανθρώπων που δήλωσαν εθελοντές στην «Αστερούπολη», βλέπω τελείως διαφορετικά πράγματα από αυτά τα οποία περιγράφονται στην επιστολή που εστάλη στα «Χρονικά».

Αν κάποιοι (που δεν έχουν την τόλμη να βάλουν την υπογραφή τους κάτω από τα κατάπτυστα κείμενα που γράφουν) θέλουν να βλέπουν άλλα πράγματα, αυτό είναι δικό τους πρόβλημα και κανενός άλλου. Ένας οφθαλμίατρος θα ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσαν να κάνουν στον εαυτό τους για τα Χριστούγεννα!

Αν θέλουν να διαστρεβλώνουν την αλήθεια αυτό είναι επίσης δικό τους πρόβλημα. Σου λέω λοιπόν, επώνυμα και όχι ανώνυμα, πως στο εγχείρημα της "Αστερούπολης" μετέχουν ακόμη και άνθρωποι που εγώ προσωπικά ΔΕΝ ανέμενα να συμμετάσχουν. Και οι συζητήσεις εντός του χωριού αυτό δείχνουν: ότι ο κόσμος θέλει να συμμετάσχει, συμμετέχει, ανταποκρίνεται καλή τη πίστη σε μια ιδέα 5-6 ανθρώπων που γίνεται πραγματικότητα με τη συμμετοχή δεκάδων ανθρώπων, κάθε ηλικίας και επαγγέλματος (από πεντάχρονα παιδιά που τα πηγαίνουν στην προετοιμασία της "Αστερούπολης» οι γονείς τους μέχρι ράφτες και σιδεράδες του χωριού που βοηθάνε – χωρίς φυσικά να ξεχνούμε τους επαγγελματίες εκτός Πλατέος που συνεισφέρουν και αυτοί, όπως ας πούμε τυπογράφοι για τις αφίσες ή διαφημιστές).

 Φυσικά, αυτό ήταν πάντα το πρόβλημα ορισμένων: το γεγονός ότι οι σοβαρά σκεπτόμενοι άνθρωποι ΔΕΝ τους ακολουθούν! Μεγάλο το κόμπλεξ λοιπόν, όταν βλέπεις ανθρώπους κάθε ηλικίας να συμμετέχουν σε δράσεις στις οποίες δεν υπάρχουν ινστρούχτορες, αρχηγοί, διάνοιες, μεγάλα κεφάλια. Υπάρχουν απλά εθελοντές και συντονιστές των εργασιών, ώστε να προχωρήσει η δουλειά. Γιατί χωρίς οργάνωση και με μόνο σύνθημα το «άιντε να κάνουμε κάτι" το αποτέλεσμα θα είναι μηδενικό και καταδικασμένο από την πρώτη στιγμή.

Αυτό είναι το πρόβλημά τους λοιπόν. Η μεγάλη προσέλευση πολιτών. Άλλωστε, ανέκαθεν, σε τέτοιες καταστάσεις (εκτός του ελέγχου τους και εκτός της «ομπρέλας» τους) συμπεριφέρονταν ως προβληματικοί και κομπλεξικοί !

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για πια επιστολή μιλάτε; Θα έπρεπε να βάλετε σχετικό link γιατί αν αναφέρεστε γι' αυτήν "http://xronika05.blogspot.gr/2012/12/blog-post_10.html" τότε... από την πόλη έρχομαι κ στην κορφή κανέλα. Άλλα είναι τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν και δεν πέφτω χαμηλότερα να μιλήσω για οφθαλμίατρους...

Ανώνυμος είπε...

Κομπλεξικοί θεωρούνται οι άνθρωποι που δεν δέχονται την πραγματικότητα. Αντιδεοντολογικό και άδικο για τα χρόνια της δημοσιογραφίας και της εμπειρίας σου κύριε Σίμο,είναι να βρίσκεσαι μπροστά σε συνεδρίαση της συντονιστικής και χωρίς να είσαι μέλος να παίρνεις θέση σ΄ένα τόσο σοβαρό θέμα και να λες: <>. Απ΄όσο γνωρίζω κάποιοι άνθρωποι που διαμαρτυρήθηκαν γραπτά και αθόρυβα στην Σ.Ε. με την υπογραφή τους και τα ονόματά τους, δεν έγιναν αποδεκτοί και πολύ δημοκρατικά αντιμετωπίστηκαν με το ''Σ'όποιον αρέσει!Σ΄όποιον δεν αρέσει να κατέβει απ΄τον πεζόδρομο!''(Λες και τον έφεραν ως προίκα απ τον μπαμπά τους!!).Όσο για το πρόβλημα αυτού του τόπου, είναι ότι κάποιοι τον εθελοντισμό τους τον προσφέρουν μόνο για το δικό τους συμφέρον. Τέλος, επειδή απ΄ότι φαίνεται από το σχόλιό σου σε οφθαλμίατρο πήγες, τώρα λοιπόν ζήτα απ΄τον Αϊ Βασίλη να σε στείλει σε Ο.Ρ.Λ., γιατί μάλλον κάποια από αυτά που ακούστηκαν σου ξέφυγαν. Σε βολεύει να λες ότι είναι ''κάποιοι άλλοι'', αλλά είναι πολλοι και θα φανουν τις επόμενες μέρες. Τότε θα εκτεθείς!

Σιμος είπε...

Αν και δεν απαντώ σε ανώνυμα σχόλια, θα απαντήσω (άλλωστε φαίνεται από τη μοναδική - για την google - υπογραφή ποιος είμαι) απλά και μόνο επειδή αναφέρεται το όνομά μου -σημ.: το "δημοσιογραφίας" δεν το δέχομαι, δεν είμαι δημοσιογράφος.
1) δεν βλέπω να αναφέρεται η δική μου θέση τη συγκεκριμένη ημέρα. Θυμάσαι ανώνυμε; ήσουν παρόν/παρΟΥΣΑ; (ειδικά δεν κάνεις ΟΥΔΕΜΙΑ αναφορά στην προσωπική μου θέση για το "ας κατέβουν απ'τον πεζόδρομο" το οποίο το θεωρώ νεύρα της στιγμής και το παραβλέπω.ειπώθηκαν πολλά παρόμοια εκείνη τη μέρα, από αυτούς που είχαν τις δυο απόψεις, οπότε τα αντιπαρέρχομαι.
2)δεν μπορώ να αντιληφθώ το προσωπικό μου συμφέρον από τη συμμετοχή μου στην Αστερούπολη. Για κάντο λιανά (αν αναφέρεσαι σε οφέλη άλλων τότε έκανες λάθος που το ανέφερες στο σχόλιο που συμπεριλαμβάνει το όνομά μου!).
3)θα επιμείνω στην άποψη μου περί οφθαλμιάτρου. γιατί αν μια παρέα 3-4 ατόμων θέλει να ξεσηκώνει ένα χωριό ολόκληρο στο οποίο πάει να γίνει κάτι για τα παιδιά της περιοχής, τότε τι να πει κανείς. Ο καθένας εξ' ημών οφείλει να κάνει την αυτοκριτική του.
Και πως θα εκτεθώ; Για κάντο μου και αυτό λιανά. Χαρά μου, εκτίθεμαι καθημερινά, επειδή οι απόψεις μου είναι ΕΠΩΝΥΜΕΣ. Ελπίζω αυτό να γίνεται αντιληπτό. Όσο για τον προτεινόμενο ΟΡΛ τον επισκέπτομαι πάντως, 3 φορές το χρόνο.

Αυτά τα ολίγα για αρχή. Περισσότερα, επειδή πάντα μου άρεσε ο δημόσιος διάλογος μπορούμε να πούμε όποτε χρειαστεί να διευκρινίσω ΞΑΝΑ την προσωπική μου θέση για το θέμα. ΕΠΩΝΥΜΩΣ όμως και πάντα στη διάθεσή σου.