Σε πενταετή παραγραφή υπόκεινται οι αξιώσεις των δημοσίων υπαλλήλων για καθυστερούμενες αποδοχές, οικονομικές διαφορές, επιδόματα, οικονομικές παροχές κ.ά., σύμφωνα με χθεσινή απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με παλαιότερη απόφαση της ολομέλειας του Αρείου Πάγου που είχε αποφανθεί υπέρ της διετούς παραγραφής και τον λόγο έχει πλέον το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο που θα αποφανθεί αμετάκλητα για το θέμα.Σύμφωνα με το ΣτΕ, που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Μιχ. Βροντάκη (αποφάσεις 953 και 954/2011), "η θέσπιση με το άρθρο 91 παρ. 3 του Ν.Δ. 321/1969 εις βάρος των υπαλλήλων ειδικής βραχυπρόθεσμης διετούς παραγραφής με την οποία περιορίζεται το δικαίωμά τους να διεκδικήσουν αναδρομικά ποσά λόγω καθυστερούμενων αποδοχών ή άλλων απολαβών ή αποζημιώσεως εξ αδικαιολογήτου πλουτισμού, αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος που καθιερώνει την αρχή της ισότητας, διότι είναι μικρότερος από τον χρόνο παραγραφής που προβλέπεται (πενταετής) αφενός μεν από την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου 91 για όλες τις άλλες χρηματικές αξιώσεις κατά του Δημοσίου, αφετέρου δε από το άρθρο 87 παρ. 1 του εν λόγω Ν.Δ. για τις χρηματικές αξιώσεις του δημοσίου κατά τρίτων".
Κατά το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο "η θέσπιση διετούς παραγραφής δεν δικαιολογείται ούτε από τη φύση της εννόμου σχέσεως που συνδέει το Δημόσιο με τους υπαλλήλους του, εφόσον οι χρηματικές αξιώσεις του δημοσίου κατ' αυτών δεν υπόκεινται στην ίδια βραχεία παραγραφή"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου