συνεργασία και σύμπνοια, μεγάλο μέρος του πολιτικού προσωπικού της χώρας (και όχι μόνο τα ναζιστικά κτήνη της Χρυσής Αυγής), διωκτικές και δικαστικές αρχές, αλλά και η πλειοψηφία των ΜΜΕ, αναγνωρίζουν είτε άμεσα είτε έμμεσα και καθαγιάζουν την τυπικά φασιστική σχετικά με το “περί δικαίου αίσθημα” αντίληψη περί αυτοδικίας, καθιστώντας εύλογο τον συνειρμό ότι η επόμενη (ή μεθεπόμενη) φάση συστημικής διαχείρισης της νεοελληνικής “περίπτωσης” προγραμματίζεται να “φέρει” ακραία δεξιά χαρακτηριστικά.
Δυό λόγια για την στυγερή δολοφονία του 43χρονου άντρα, τον συστημικό τρόπο αντιμετώπισης του ιδίου και του δολοφόνου του, εντέλει τον συστημικό καθαγιασμό της φασιστικής (λογικής της) αυτοδικίας. Θα αναφερθούμε μόνο σε δεδομένα ώστε ο αναγνώστης να δρομολογήσει ανεπηρέαστα τους συνειρμούς και συμπεράσματά του. Σημείο αναφοράς μας θα είναι η παρουσίαση της όλης διαδικασίας (από την στιγμή της ψυχρής δολοφονίας μέχρι την απόφαση μη προφυλάκισης του δολοφόνου) από τα πλείστα ελληνικά ΜΜΕ, ιδιαίτερα απο τα εξαχρειωμένα πλέον τηλε-ΜΜΕ, του δημόσιου όχι μόνο περιλαμβανομένου αλλά – δυστυχώς - και προεξάχοντος.
Το θύμα λοιπόν της κυνηγετικής εκτέλεσης – στυγερής δολοφονίας δεν είχε για τα ΜΜΕ παρά μόνο ένα στοιχείο ταυτότητας: 43χρονος Αλβανός λαθρομετανάστης. Ούτε όνομα, ούτε βιογραφικό, ούτε πρόσωπο. Σε ότι δε αφορά τα προηγηθέντα του κυνηγιού και της δολοφονίας, υπήρξε πλήρης αναπαραγωγή ως δεδομένων όλων (των αυτονόητων σε τέτοιες περιπτώσεις) που ισχυρίστηκε ο θύτης της δολοφονίας και οι οικείοι του. “Απείλησε τη μάνα του νεαρού δολοφόνου με μαχαίρι οδηγώντας τον σε βρασμό ψυχής...” το ζουμί της αφήγησης, δίχως βέβαια περισσότερες λεπτομέρειες, μιάς και το (εγκληματολογικό) προφίλ του άτυχου θύματος επί του οποίου όλα τα τηλε-ΜΜΕ δεν ανέφεραν το παραμικρό ουδεμία σχέση έχει με το καθιερωμένο – αγαπημένο των τηλε-ΜΜΕ προφίλ του ... “ανελέητου αλλοδαπού ληστή που εισβάλλει στη χώρα και την ζωή μας”. Τι παρελείφθη να αναφερθεί παρατίθεται ολίγον παρακάτω. Προηγούμενα, ας μας επιτραπεί να προσπεράσουμε τον φασίζοντα όρο “λαθρομετανάστης”, να προσπεράσουμε ακόμα και το ότι ο ... 43χρονος είναι νόμιμα επί χρόνια στην χώρα των νεοελλήνων, άρα ο χρησιμοποιούμενος όρος πέραν από φασίζων είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση και ψευδής. Τα προσπερνάμε αυτά, τα ... χαρίζουμε, υπό την έννοια ότι αντανακλούν το διαχρονικά φασίζον υπόβαθρο στον τρόπο παρουσίασης από τα ΜΜΕ οιουδήποτε θέματος που συνδέει μετανάστες και εγκληματικότητα. Επειδή λοιπόν το θύμα της κυνηγετικής εκτέλεσης είχε προηγούμενα διαπράξει το ποινικό αδίκημα της διάρρηξης, σκεφτόμενοι μεγαλόθυμα αναγνωρίζουμε στα τηλε-ΜΜΕ και στα πλείστα έντυπα ΜΜΕ την κεκτημένη ταχύτητα αναπαραγωγής φασιστικών στερεοτύπων που διαχρονικά τα χαρακτηρίζουν.
ΟΚ, ξέρετε όσοι διαβάζετε συστηματικά την ιστοσελίδα ότι κάνω ολίγη πικρή πλάκα με τα παραπάνω “προσπεράσματα”, τέρμα η πλάκα εδώ, ας αναγνώσουμε το προφίλ του ... “ανελέητου λαθρομετανάστη”: Πρόκειται για οικογενειάρχη ο οποίος τα τελευταία χρόνια βιώνει οριακή ανέχεια λόγω ανεργίας. Δεν υπάρχει το παραμικρό που να τον συνδέει με το αρεστό σήμερα στα ελληνικά τηλε-ΜΜΕ (και όχι μόνο) προφίλ του συστηματικού – επαγγελματία διαρρήκτη, αυτό άλλωστε τεκμαίρεται (κοινή λογική) από το ... άτακτο φευγιό του όταν διαρκούσης της διάρρηξης ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με τον μετέπειτα στυγνό δολοφόνο του.
Το ... τυπικό θρησκευτικό ερώτημα (δεν το αποφεύγουμε, το θέτουμε και αυτό στο όνομα της πληρότητας) : “Γιατί επιχείρησε να κλέψει; Αν όλοι όσοι δεν έχουν χρήματα αρχίσουν να κλέβουν τι θα γίνει; Εμείς δηλαδή γιατί επιμένουμε να είμαστε καλοί άνθρωποι και δεν κλέβουμε;” Απάντηση: Ο συγκεκριμένος ... ανελέητος ληστής είχε τέσσερα μικρά παιδιά που λόγω ανεργίας αδυνατούσε να φροντίσει. Πέραν αυτού, η ζωή της καρκινοπαθούς συζύγου του κινδύνευε άμεσα (για ευνόητους λόγους που χουν να κάνουν με την νεοελληνική κατάρρευση – βλ. αδυναμία λήψης φαρμάκων άνευ μετρητών) και ως εκ τούτου η ανάγκη χρημάτων ήταν κατεπείγουσα και το τίμημα της παράνομης πράξης (φάνταζε και ήταν) μικρότερο της διάσωσης της ζωής του αγαπημένου προσώπου. Κλασική περίπτωση, με άλλα λόγια, ενός σύγχρονου Γιάννη Αγιάννη στο πολλαπλούν.
Προσπερνάμε και την παντελή αγνόηση από τα ΜΜΕ του προφίλ του θύματος, προσεγγίζουμε την επικοινωνιακή αντιμετώπιση των υπερασπιστικών ισχυρισμών του δολοφόνου (πλέον εισερχόμαστε στον στενό πυρήνα της επικοινωνιακής νομομοποίησης της αυτοδικίας). Ξεκινάμε με το “διά ταύτα”: Είναι κάτι παραπάνω από εξοργιστική η “προσπέραση” – αγνόηση – μη αξιολόγηση – έμμεση επιδοκιμασία από τα ελληνικά ΜΜΕ όσων “προκλητικών και αδιανόητων” συνέθεσαν την υπεράσπιση του στυγνού δολοφόνου – παραδείγματος “καλού παιδιού” σύμφωνα όχι μόνο με τους δικηγόρους του αλλά και με τον όχλο των υπερασπιστών συντοπιτών του. Ιδού το σχήμα της υπεράσπισης: Η μητέρα του δολοφόνου απειλήθηκε με μαχαίρι – Εν βρασμώ ψυχής διέπραξε το έγκλημα – Δεν ήθελε να σκοτώσει αλλά ... το όπλο εκπυρσοκρότησε – Παραδόθηκε αυτοβούλως – Τα χει χαμένα, μετάνιωσε – Παράδειγμα ήσυχου παιδιού (ήταν και φιλόζωος καίτοι ... κυνηγός), επ’ ουδενί δολοφόνος. Το όλο σχήμα είναι ακραία προκλητικό, υπό την έννοια ότι σε διακριτό βαθμό ταιριάζει με τις πάγιες υπερασπιστικές γραμμές αστυνομικών μετά την φονική χρησιμοποίηση του “υπηρεσιακού” όπλου τους (ιδού πως επικοινωνιακά νομιμοποιείται η αυτοδικία). Σε ότι αφορά την “απειλή της μητέρας με μαχαίρι” τα παμε, πρώτον ο βαθμός αγριότητας της απειλής αν αναλογιστούμε το προφίλ του θύματος είναι συζητήσιμος, ανεξαρτήτως αυτού και με δεδομένο ότι σε αυτή την υπόθεση λόγος δίνεται μόνο στον θύτη και το περιβάλλον του, η μετάλλαξη από τα ΜΜΕ του υπερασπιστικού ισχυρισμού σε δεδομένο συνιστά ... υπέρβαση της κοινής λογικής. Σε ότι αφορά τον ευρύτερο ισχυρισμό που συμπυκνώνεται στην επίκληση της “κακιάς στιγμής”, εδώ πλέον η κοινή λογική σηκώνει τα χέρια ψηλά. Τα γεγονότα βάσει της ρεπορταζιακής καταγραφής: Μετά την απόπειρα ληστείας η αστυνομία προσήλθε στην περιοχή και ερεύνησε για εντοπισμό των δραστών. Δεν τους βρήκε και αποχώρησε. Ο νεαρός μετέπειτα δολοφόνος, συνέχισε οπλισμένος το “σαφάρι” μέχρι την στιγμή που εντόπισε το “θήραμα” κρυμμένο και το εκτέλεσε εν ψυχρώ βιώνοντας το ηρωϊκό αίσθημα δικαίωσης του κυνηγού που δεν εγκαταλείπει τον στόχο του και δεν επιστρέφει “άδειος και αποτυχών” στη βάση του. Ετσι φέρεται ότι έγινε, αν ανατρέξουμε και συνδυάσουμε όλες τις πληροφορίες που κατέγραψε το πρώτο επιτόπιο ρεπορτάζ, το οποίον ουδείς αμφισβήτησε. Αν η παραπάνω “συνέχεια ενεργειών” συνθέτει τον ισχυρισμό της “κακιάς στιγμής” το αφήνουμε στην κρίση του αναγνώστη, μιάς και η αντίστοιχη δικαστική έχει ήδη έμπρακτα απαντήσει δια της μη προφυλάκισης.
Ας γράψουμε δυό λόγια κοινής λογικής και για την αυτόβουλη παράδοση του δολοφόνου. Χμμμ, πέραν από αυτόβουλη ήταν και ηρωϊκή, με τη συνοδεία εκατοντάδων συντοπιτών της τοπικής αρχής πρωταγωνιστούσας να κραυγάζουν υπέρ του δολοφόνου, να επιδοκιμάζουν “κατανοώντας” την πράξη του και να επικοινωνούν (πάμπολλες οι σχετικές στους τηλεφακούς δηλώσεις) το “υποχρεωτικό και αναγκαίο” της αυτοδικίας. Aντιπαρερχόμαστε τον πειρασμό να αναρωτηθούμε και ρωτήσουμε αν κάποιοι από τους συμπαραστάτες θα μπορούσαν να εγκλιθούν ακόμα και για συναυτουργία ή και για ηθική αυτουργία στο έγκλημα (Μόνος του “κυνήγησε” ο δολοφόνος; Προηγήθηκε του κυνηγιού κάποια συναγωνιστικού χαρακτήρα εμψύχωση μεταξύ των μετεχόντων; Πόσοι μετείχαν στο “κυνήγι” μετά την αποχώρηση των αστυνομικών από την περιοχή; Μήπως είχε εντοπιστεί ολίγον νωρίτερα το θήραμα και οι “κυνηγοί” ανέμεναν την αποχώρηση των αστυνομικών για να το θανατώσουν, δουλειά την οποία ανέλαβε δικαιωματικά το ... 23χρονο καλό παιδί;), εστιάζουμε στο “ζουμί”: Η αυτόβουλη παράδοση του δολοφόνου της Παιανίας δεν αποδίδει με τον τρόπο και τελετουργικό που μεθοδευμένα (μήπως όχι;) πραγματοποιήθηκε την έννοια – κριτήριο - ισχυρισμό της έμπρακτης μετάνοιας, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Αποδίδει την σαφέστατη επιμονή στο “αυτοδίκαιο και αναγκαστικό” του στυγνού εγλήματος που διέπραξε με έμμεση έννοια – κριτήριο - ισχυρισμό το ... λαϊκό περί δικαίου αίσθημα των συμπαραστατών του! Σε πολύ απλά λόγια, αφού πρώτα εκτέλεσε εν ψυχρώ το φοβισμένο θήραμά του, κατόπιν εν μέσω των επιδοκιμασιών του κηνηγετικού πλήθους, παρεδόθη ως ... σεμνός και ταπεινός (με σκυμμένο κεφάλι) ήρωας στις δικαστικές αρχές. Τι είδους μεταμέλεια είναι αυτή (εν μέσω επιδοκιμασιών για την πράξη και για τη ... σεμνότητα και καλωσύνη του προσώπου που την διέπραξε); Πάντως όχι ... σεμνή και ταπεινή μεταμέλεια, όπως αρμόζει (με βάση τα στοιχειώδη νομικά κριτήρια αξιολόγησης) σε πρόσωπα που κρίνονται για το εάν νιώθουν συντριβή για καθεαυτή την εγκληματική πράξη που διέπραξαν και όχι για τις ποινικές επιπτώσεις της. Κάνω λάθος; Δε νομίζω...
Η παραπάνω λογική υπόθεση – ερμηνεία των δεδομένων όπως έχουν καταγραφεί, παραπέμπει σε μιά αντίληψη περί συντήρησης των κοινωνικών ισορροπιών και προσχημάτων (αυτό που λέγεται: να μην ανοίξει ο ασκός του Αιόλου) ακραία – ακραία φοβική, υπό την έννοια δε ότι ορίζει ως συνενόχους (της συγκάλυψης) του εγκλήματος με ραγδαίο ρυθμό όλα τα επίπεδα εξουσιών συμπυκνώνεται στην φράση – κωδικό “πλήρης εκφασισμός”. Ας προσεχτεί ιδιαίτερα η “λεπτομέρεια” ότι του εγκλήματος της Παιανίας προηγήθηκε η παρουσία της αστυνομίας που διερεύνησε την περιοχή, η στυγνή εκτέλεση διαπράχτηκε αμέσως μετά την αποχώρηση των αστυνομικών. Δεν υποκύπτω στον πειρασμό να αναρωτηθώ εάν χρήζει διερεύνησης η πιθανότητα αποχώρησης των αστυνομικών εν γνώσει τους ότι το θήραμα έχει ... ξετρυπωθεί ώστε να εξελιχτεί ανεμπόδιστα το έγκλημα, διότι το θεωρώ μάλλον τραβηγμένο και αν μη τι άλλο μη αποδείξιμο. Υποκύπτω όμως στον πειρασμό να συμπεράνω – συνυπολογίζοντας τον “εύκολο” εντοπισμό του θηράματος λίγη ώρα μετά την αποχώρησή τους – ότι οι ερευνώντες την περιοχή αστυνομικοί δεν επέδειξαν και ιδιαίτερο ερευνητικό ζήλο...
Επιστρέφω στον υπέρμετρο ζήλο συγκάλυψης θεμελιωδών στοιχείων που ορίζουν την όλη υπόθεση και νομιμοποίησης μέσω αυτής (της συγκάλυψης) της φασιστικής λογικής της αυτοδικίας. Αγανακτισμένο και συνένοχο πλήθος – διακριτικά απούσα/παρούσα αστυνομία – τοπικοί άρχοντες να δίδουν το μέτρο της αντιπροσωπευτικής συνενοχικότητας της πόλης – δικαστικοί λειτουργοί να αποδέχονται δια της απόφασής τους τα αδιανόητα – ΜΜΕ να επικοινωνούν ως δεδομένα όλα τα μονομερή στοιχεία που συνθέτουν το “επικοινωνιακό δίκαιο” της αυτοδικίας (χαρακτηριστικό παράδειγμα η φασίζουσα κιτρινοφυλλάδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ που παρουσίασε την στυγνή δολοφονία του 43χρονου πατέρα τεσσάρων παιδιών και σύζυγο καρκινοπαθούς σε οριακή κατάσταση ως ... αυτονόητη πράξη!). Στην αγαστή σύμπραξη των εξουσιών οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και ένα μεγάλο μέρος εκπροσώπων της πολιτικής εξουσίας που καθιστά την εξοργιστική “ισορροπία του ακροδεξιού τρόμου” εφιαλτική, μιάς και προαιωνίζει – ξαναδιαβάστε την εισαγωγή – ακροδεξιά συστημική διαχείριση της νεοελληνικής περίπτωσης τα χρόνια που έρχονται. Από πλευράς του πρώην κυβερνώντος κόμματος, η περί αυτοδικίας κριτική παρέμβαση εξαντλείται στην θέση “καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε το δίκιο σας αλλά ... η αυτοδικία θα οδηγήσει σε ανεξέλεκτες κοινωνικές καταστάσεις” – μετάφραση: κάνουμε ότι δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ο ασκός του Αιόλου ήδη έχει ανοίξει αλλά δίνουμε αγωνιώδεις συμβουλές ώστε να μην ανοίξει. Από πλευράς της λαϊκής δεξιάς, πέραν των διαπιστώσεων και συμβουλών δίδονται “ηγετικές” διαβεβαιώσεις υπέρ της έντασης της καταστολής ενάντια στους απειλούντες το δικαίωμα ασφάλειας των δίκαια “αγανακτισμένων”, την αξιοπιστία των οποίων διεκδικεί να κυρώσει η παρουσία ακραιφνών φασιστών (Βορίδης, Πλεύρης, Γεωργιάδης) στην εμπροσθοφυλακή του ... κεντροδεξιού μετώπου. Πηγαίνοντας ακόμα δεξιότερα (για τα κόμματα της αριστεράς θα τα πούμε στον επίλογο) τα πράγματα εξελίσσονται σε απολύτως απροκάλυπτα...

7 σχόλια:
εχετε χaζεψει για τα καλα εκει στα xronika!
ειλικρινα μιλατε σοβαρα???
αυτό συμβαίνει όταν σε μια υπανάπτυκτη οικονομία εισάγεις 2εκ μετανάστες προκειμένου οι πλούσιοι συμπολίτες μας να έχουν φθηνό εργατικό και υπηρετικό προσωπικό
Προσπερνώντας το παραλήρημα των προηγούμενων σχολιαστών, θα πω ότι πολύ απλά συμφωνούμε. Και ειδικά στο χαρακτηρισμό περί φασισμού στην αυτοδικία.
Ρε μόχλα, πραγματικά δηλαδή, θα΄θελα νά' ξερα τι θα έκανες αν έβλεπες να βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό της μάνας σου, όπως το έζησε αυτό το παλικάρι.
Τι θα έκανες ρε καραγκιόζη? Θα καθόσουν και θα κοιτούσες?
Μα τι υπάνθρωπος έχεις καταντήσει πια. Ο φανατισμός σου σε έχει μετατρέψει σε ανθρωπόμορφο τέρας, χωρίς ψυχή και χωρίς συναισθήματα.
Φτου σου αληταρα!
Καλά τι πίνετε εκεί στα χρονικά;;; Είπαμε να είστε αναρχοφασίστες αλλά όχι κι έτσι...
Μήπως πέρνεται λυγμένα φάρμακα?
Δημοσίευση σχολίου