του
Κλ. Τσαουσίδη
Μια βραδιά ανατριχιαστική έζησαν την Κυριακή οι κάτοικοι του κέντρου της
Θεσσαλονίκης.
Αγέλη ατόμων, κυρίως νέων, αλλά και λίγων ηλικιωμένων που περπατούσαν με τα
χέρια πίσω, χωροφυλακίστικα δηλαδή, παρέλασε σε κεντρικούς δρόμους ουρλιάζοντας
συνθήματα, όπως «στην μπάντα, στην μπάντα, περνάνε τα κομάντα», κι άλλα,
υβριστικά για τους πολιτικούς, τους...
μπολσεβίκους, τους Τούρκους, τους
Βούλγαρους και πάει λέγοντας.
Οι πλείστοι κρατούσαν στα χέρια ποικιλόμορφες «ελληνικές» σημαίες και πανό ή
πλακάτ τα οποία καταδείκνυαν (;) ότι οι παρελαύνοντες ήταν καταδρομείς (προφανώς
πρώην). Εξάλλου, όταν έκαναν την τελευταία βόλτα τους, άρχισαν με φωνές άκρως
φάλτσες να αποδίδουν τα γνωστά πεζοτράγουδα με τα οποία... σφυρηλατούν το
φρόνημα των στρατευμένων οι Αμερικανοί πεζοναύτες, οι οργανωμένοι «οπαδοί» των
ποδοσφαιρικών στρατιών και πάει λέγοντας.
Την όλη παράσταση συμπλήρωναν ύβρεις προς όσους κάθονταν στα καφενεία της
παραλίας ή τους κοιτούσαν από τα πεζοδρόμια, καθώς και άλλα συνθήματα, στα οποία
ο Παύλος Μελάς έκανε παρέα στον αρχιΧίτη Γρίβα - «Διγενή».
Φιλαράκια
Την πορεία ακολουθούσε διμοιρία κρανοφόρων αστυνομικών, κάποιοι από τους
οποίους χαριεντίζονταν με τους καθυστερημένους υπέρβαρους «κομάντο». Η πρόσκληση
για τη διοργάνωση του... event έφερε την επιγραφή του παραθρησκευτικού εντύπου
«Στόχος», που επί χούντας ήταν στα πάνω του.
Το προηγούμενο απόγευμα είχαμε την επέλαση άλλων οπαδών της επιστροφής της
χώρας στον Μεσαίωνα. Υστερικοί τύποι (με... βαμμένα γένια ο ένας), φορώντας τα
μαύρα φουστάνια τους, συνόδευαν τη λιτάνευση της εικόνας του «Αξιον Εστί»
βρίζοντας και απειλώντας τον δήμαρχο Μπουτάρη, που ως αφελής οικοδεσπότης δεν
έχει καταλάβει ότι οι αγιορείτικες μπίζνες φέρνουν ψηφαλάκια, αλλά και διώχνουν.
Αυτήν μάλιστα την εποχή ερεθίζουν τους δοκιμαζόμενους πολίτες πολύ περισσότερο
απʼ ό,τι οι προηγούμενες εκθέσεις εικόνων για τη συλλογή μαύρων χρημάτων.
Οι «καλόγεροι» που έβριζαν τον Μπουτάρη οδηγήθηκαν από τους αστυνομικούς στο
τμήμα, με φιλικά χτυπήματα στην πλάτη και κουβεντούλες του τύπου «έλα τώρα,
εντάξει, φτάνει...». Οι δυο αλήτες ρασοφόροι αφέθηκαν ελεύθεροι, διότι ο
Μπουτάρης αρνήθηκε να κάνει μήνυση και δεν κινήθηκε από την εισαγγελία
αυτεπάγγελτη διαδικασία. Αναμενόμενο.
Και έξαφνα, καθώς μοιραζόμουν τις απορίες μου με τον άλλο μου εαυτό, μου
υπέδειξε αυτός ότι το ζήτημα, ως προς το πρώτο σκέλος, απασχόλησε ήδη τη
ΔΗΜ.ΑΡ.
Αντίσταση;
Όντως διαπίστωσα ότι οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Μ. Γιαννακάκη, Π. Μουτσινάς, Γ.
Κυρίτσης, Β. Οικονόμου, Ν. Τσούκαλης και Μπ. Λυκούδης κατέθεσαν στη Βουλή δυο
ερωτήσεις:
* Η πρώτη για να διερευνηθεί ποιοι είναι αυτοί που συγκρότησαν ομάδα ένστολων
η οποία, σε ιδιότυπη παρέλαση στην οδό Αμαλίας, φώναζε συνθήματα εθνικιστικού
χαρακτήρα (τα ίδια δηλαδή με αυτά που γίνανε στη Θεσσαλονίκη).
* Η δεύτερη αφορά τα Τάγματα Εθνοφυλακής (ΤΕΘ), τα οποία μέχρι πρόσφατα
λειτουργούσαν σε παραμεθόριες, νησιωτικές και ακριτικές περιοχές, αλλά, όπως
βεβαιώνει ο υπουργός Άμυνας, υπάρχει κατεύθυνση επέκτασής τους προς το εσωτερικό
της χώρας. Στις μονάδες αυτές συμμετέχουν έφεδροι, όπως και οι εθνικοπαράφρονες
της Κυριακής ή της διαδήλωσης για την υποδοχή της Μέρκελ. Προδικτατορικά ΤΕΑ
δηλαδή.
Ομολογώ ότι κάθε φορά που διαβάζω για ερωτήσεις στη Βουλή ή
αντικυβερνητικές δηλώσεις βουλευτών της ΔΗΜ.ΑΡ. νιώθω σαν να έχω πάρει ληγμένα
(χάπια, όχι τα τρόφιμα που επιτρέπει η κυβέρνησή τους).
Ποιον
ρωτούν;
Τι δεν ξέρουν;
Ότι οι εμφανιζόμενοι με ταμπέλα εφέδρων
είναι χρυσαυγίτες ή ανήκουν στις ομογάλακτες αυτές ομάδες που οι κυβερνήσεις
ΠΑΣΟΚ ενίσχυαν για να διευρύνουν το ακροατήριό τους ή να βουτήξουν ψήφους από τη
Ν.Δ., που αποτελεί και τη φυσική τους φωλίτσα; Πρώτα το ΛΑΟΣ, μετά η Χρυσή Αυγή,
αύριο η 4η Αυγούστου;
Οι παρελάσεις με στολές και στρατιωτικά συνθήματα
από πολίτες είναι κανονικό φαινόμενο παρενδυσίας, αντίστοιχο αυτών που άνθησαν
και τότε, στη μεσοπολεμική Ευρώπη, με την αμέριστη οικονομική ενίσχυση
βιομηχάνων, τραπεζιτών (και κάποιων εβραίων μάλιστα) και του κλήρου (καθολικού
σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, προτεσταντικού σε Γερμανία, Νορβηγία και
ορθόδοξου σε Ουκρανία, Βουλγαρία, Ελλάδα).
«Άγνοια»
Το αγνοούν οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ.;
Έστω. Γιατί δεν ρωτούν τον συμμαχητή τους Δένδια, με τον οποίο αντιμετωπίζουν
από το ίδιο μετερίζι τους αναρχικούς του ΣΥΡΙΖΑ, τι ρόλο βαράνε οι τύποι; Ή τον
Παναγιωτόπουλο, που εζήλωσε τη δόξα άλλων ψωνισμένων προκατόχων του και μιλά και
περπατά σαν γαλονάς;
Αντιλαμβάνονται ότι είναι σχιζοφρενικό να είσαι με
κάποιους στο ίδιο όργανο που αποφασίζει (κι ας αφήσουμε τα μεταμεσονύκτια
φληναφήματα της μπάρας για τη διάκριση των εξουσιών), να στηρίζεις με την ψήφο
σου στη Βουλή όλα τα δεινά που επιφυλάσσετε στονν λαό εσύ κι οι ομοτράπεζοί σου
και δημοσίως να τους εγκαλείς για αυτά τα οποία στηρίζεις αφού εσύ τους κρατάς
στην εξουσία;
Επειδή όμως στις τάξεις τους υπάρχουν και διανοούμενοι
(π.χ. ο κ. Ψαριανός), ας ψαχτούν μπας και έχουν γίνει σύγχρονοι Πεσόα, αν έχουν
δηλαδή ετερώνυμους που σκέφτονται αντιστικτικά έως αντίστροφα απ' ό,τι ο
γεννήτοράς τους.
Ο Πεσόα, ο μεγάλος Πορτογάλος Καβάφης, όταν δημοσίευε
ποιήματα των ετερωνύμων του Αλβάρο δε Κάμπος, Αλβέρτο Καρέιρο ή Ρικάρδο Ρέις, με
άλλη τεχνική, άλλη φύση εντέλει, έκανε τέχνη, δημιουργούσε.
Αυτοί
δημιουργούν μόνο δυστυχία, κρυπτόμενοι πίσω από το γιγάντιο δάχτυλο της
διαπλοκής.
Οι Μικρασιάτες το λέγανε φερετζέ του τζουτζέ (ή του όποιου
άλλου).
πηγή: Η ΑΥΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου