Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

ΒΟΥΓΙΑΣ: ΞΕΝΟΛΑΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Έξι τροπολογίες στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος χαρακτηρίζει το προτεινόμενο μοντέλο συγκεντρωτικό και ξενολατρικό. Οι τέσσερις από αυτές τις τροπολογίες αφορούν τα δύο βασικά ζητήματα του υπό ψήφιση νομοσχεδίου και, ειδικότερα, το μοντέλο διοίκησης και τη διάρθρωση σπουδών.

Το περιεχόμενο των τροπολογιών

Στην πρώτη από τις...τροπολογίες προτείνεται αυξημένη πλειοψηφία (8-6) για τα αιρετά (εσωτερικά) μέλη του Συμβουλίου έναντι των εξωτερικών, τόσο για την τήρηση των συνταγματικών απαιτήσεων για πλήρη αυτοδιοίκηση, όσο και για την άρση της ανεπιθύμητης διάκρισης μεταξύ των δύο κατηγοριών μελών που υπονοείται με την ισάριθμη συμμετοχή.

Στη δεύτερη τροπολογία, προτείνεται η εκλογή του πρύτανη από το σύνολο μελών του ΔΕΠ κάθε ιδρύματος μετά από προεπιλογή και πρόταση του Συμβουλίου.

Στην τρίτη τροπολογία, προτείνεται η εκλογή των κοσμητόρων από το ΔΕΠ κάθε σχολής που θα εξασφαλίζει τη συγκρότηση μιας αυτοδιοικούμενης συγκλήτου που με αυξημένες – όχι μόνο γνωμοδοτικές αλλά και αποφασιστικές – αρμοδιότητες θα αποτελεί την καρδιά της λειτουργίας του κάθε Πανεπιστημίου.

Τέλος, στην τέταρτη τροπολογία, προτείνεται η δυνατότητα λειτουργίας τομέων, με απόφαση της κοσμητείας εκεί όπου μεγάλα τμήματα εμπεριέχουν σαφώς διακριτές εσωτερικές ειδικότητες, ούτως ώστε στα ενιαία διπλώματα να συμπεριλαμβάνεται και το ουσιαστικό προσόν μιας συγκεκριμένης εξειδίκευσης (π.χ. Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος).

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Βούγιας δήλωσε σε χθεσινό του άρθρο: «Πιστεύω πως ανάμεσα στο απολύτως συμμετοχικό, ανοικτό (και γι' αυτό ευάλωτο) δημοκρατικό αλλά παρωχημένο σημερινό θεσμικό πλαίσιο, και το συγκεντρωτικό και ξενολατρικό σχέδιο που προτείνεται, μπορούμε να αναζητήσουμε και να επιτύχουμε, ακόμα και αυτή την ύστατη ώρα την ισορροπία ανάμεσα στον αναγκαίο διοικητικό έλεγχο και την ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση. Για έναν πανεπιστήμιο ταυτόχρονα δημοκρατικό αλλά και αποτελεσματικό που θα παράγει ουσιαστική γνώση, προχωρημένη έρευνα, ήθος και ακαδημαϊκή αξιοπρέπεια».

1 σχόλιο:

loulas είπε...

Άντε σε λίγο σε βλέπω με τον Δημαρά!!!!