Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Χτες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα θέματα που αφορούν τη «Μελέτη Περίπτωσης», για τις συνεντεύξεις των υποψηφίων διευθυντών δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Πρακτικά πρόκειται για θέματα που θα απαντήσουν οι υποψήφιοι διευθυντές, σχετικά με την αντιμετώπιση διαφόρων καταστάσεων στα σχολεία. Θα αναφέρουμε μόνο τρεις ενδεικτικές περιγραφές θεμάτων (για τα οποία ζητείται η γνώμη του υποψήφιου διευθυντή ή το τι θα έπραττε σε ανάλογη περίπτωση), που είναι αποκαλυπτικές:
-«Στο Λύκειο στο οποίο είστε Διευθυντής οι μαθητές, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, έχουν προχωρήσει στην κατάληψη του σχολείου και αποχή από τα μαθήματά τους. Από την επαφή σας με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και από τις πληροφορίες που συγκεντρώνετε προκύπτει ότι οι καταλήψεις έχουν μάλλον “εθιμοτυπικό χαρακτήρα“, αφού οι μαθητές δεν έχουν συγκεκριμένα αιτήματα και επικαλούνται προβλήματα ήσσονος ή άνευ σημασίας για τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους. Προκύπτει επίσης ότι οι μαθητές υποκινούνται από συγκεκριμένες δυναμικές μειοψηφίες μαθητών και ότι για τη λήψη των αποφάσεων των μαθητών δεν έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες δημοκρατικές διαδικασίες».
-«Μόλις έχετε αναλάβει την Δ/νση ενός σχολείου και έχει προκύψει κάποιο θέμα, για το οποίο θα πρέπει να εργαστείτε το απόγευμα. Ζητάτε από έναν εκπαιδευτικό του σχολείου σας να μείνει μαζί σας για να σας βοηθήσει στη διεκπεραίωση αυτή και εκείνος αντιδρά. Μάλιστα κάποια στιγμή σας λέει: “Τόσον καιρό λειτουργούσαμε μέσα στο ωράριό μας, γιατί να αλλάξει αυτό τώρα; Αφού δεν πληρώνομαι παραπάνω γιατί να δουλέψω περισσότερο”»;
-«Η εκπαιδευτική έρευνα τα τελευταία χρόνια μας έχει προσφέρει πολλά δεδομένα από τα οποία προκύπτει ότι το επιστημονικό μάνατζμεντ στα σχολεία είναι μια αναγκαία αλλά και σπουδαία υπόθεση. Πολλοί πιστεύουν ότι η εφαρμογή των αρχών του επιστημονικού μάνατζμεντ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αξίες και τους σκοπούς των δημόσιων σχολείων».

Όσοι γνωρίζουν, στοιχειωδώς, την πραγματικότητα στα σχολεία και την πολιτική της κυβέρνησης αντιλαμβάνονται ότι: Ο διευθυντής του σχολείου της «αγοράς» πρέπει να είναι ένας καλός μάνατζερ, που δε θα επιτρέπει την παραμικρή αντίδραση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, για τα δικαιώματά τους.
rizospastis.gr
enotikoaristero

Δεν υπάρχουν σχόλια: