Γράφει ο
Νικολαΐδης Αντώνιος,
φιλόλογος
Εν όψει καλοκαιριού - όπως συνηθίζεται άλλωστε - η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης δρομολογεί πρόσθετες αλλαγές με άμεσο στόχο να υποβαθμίσει την ήδη υποβαθμισμένη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν α) για τις συγχωνεύσεις σχολείων που δήθεν στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης «στοιβάζοντας» σε τριαντάρια...τμήματα μαθητές, «σαρδελοποιώντας» τους
• β) για την κατ’ επίφαση δημοκρατική δυνατότητα επιλογής που έχει το κάθε σχολείο στη δεύτερη ξένη γλώσσα που θα διδάσκεται, αναγκάζοντας μαθητές είτε να αλλάζουν σχολείο είτε ξένη γλώσσα επιλογής
• γ) για τον διορισμό εκπαιδευτικών που κάλυπταν προφανώς όχι εκπαιδευτικές αλλά πολιτικές ανάγκες. Με καθυστέρηση συνειδητοποίησαν οι ιθύνοντες του Υπουργείου ότι πολλούς από αυτούς δεν τους χρειάζονταν και προσπαθούν τώρα να τους απασχολήσουν, όχι με τη λογική του τι είσαι επιστημονικά καταρτισμένος να κάνεις, αλλά του πώς θα σε απασχολήσω για να μην σε πληρώνω τζάμπα!
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, η ηγεσία του Υπουργείου αποφάσισε να αξιοποιήσει τους πλεονάζοντες ξενόγλωσσους καθηγητές - που, επαναλαμβάνω, η ίδια διόρισε-βάζοντας τους να διδάσκουν μαθήματα «συναφών» ειδικοτήτων. Έτσι, ενώ μέχρι πρότινος, μπορούσαν - πάντα θεωρητικά- να διδάξουν Ιστορία μόνο κα μόνο για την συμπλήρωση ωραρίου, τώρα, επειδή οι ώρες τους περιορίστηκαν ακόμα περισσότερο με την επιλογή μίας δεύτερης ξένης γλώσσας από το κάθε σχολείο, αποφασίστηκε ότι μπορούν - πάντα θεωρητικά- να διδάξουν και το μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.
Ο υπογεγραμμένος, απόφοιτος τμήματος Ιστορίας όπου το 60% περίπου των μαθημάτων αφορούσαν την Ιστορία, με μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό στον τομέα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, διορίστηκα μέσω ΑΣΕΠ εξεταζόμενος επιτυχώς α) στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (πρωτότυπο και μεταφρασμένο) β) στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία γ) στην Ιστορία δ) στα Παιδαγωγικά ε) στη Διδακτική (στον τρόπο δηλαδή που πρέπει να διδάσκονται τα παραπάνω μαθήματα).
Εδώ και πέντε χρόνια που ήρθα με μετάθεση στη Βέροια δεν κατάφερα να πάρω οργανική σε κάποιο σχολείο επειδή οι πολύτεκνοι που διορίζονταν με υπουργική απόφαση μέχρι πέρσι δικαιούνταν να πάρουν τις ελάχιστες οργανικές θέσεις που προέκυπταν. Κάθε Σεπτέμβρη, όσοι είμαστε στη διάθεση, ζούμε με την αβεβαιότητα και το άγχος του πού θα μας στείλουν.
Τώρα προστίθεται και το άγχος του αν συμπληρώσουμε ωράριο, γιατί στα σχολεία που ήδη υπάρχουν ξενόγλωσσοι με οργανικές θέσεις και μειωμένο ωράριο, προηγούνταν στην επιλογή της Ιστορίας και τώρα και των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας έναντι των φιλολόγων που είναι στη διάθεση.
Το θέμα των δεύτερων αναθέσεων δεν είναι ούτε προσωπικό ούτε αφορά μόνο τον κλάδο των φιλολόγων. Σχεδόν κάθε ειδικότητα μπορεί να πάρει ως δεύτερη ανάθεση -ή και τρίτη ακόμη- μαθήματα «συναφών» ειδικοτήτων, με απώτερο σκοπό όχι βέβαια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά την διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων.
Ο στόχος του Υπουργείου να δημιουργήσει εκπαιδευτικούς που θα κάνουν λίγο απ’ όλα και θα «αλληλοτρώγονται» για το ποιος θα κάνει τι, φαίνεται να επιτυγχάνεται εις βάρος της ποιότητας και σε τελική ανάλυση εις βάρος των παιδιών. Ο ξενόγλωσσος καθηγητής καταρτίστηκε επιστημονικά για ένα συγκεκριμένο σκοπό και αυτό πρέπει να κάνει συμπληρώνοντας ωράριο π.χ. με φροντιστηριακά μαθήματα εκτός σχολικού ωραρίου για την προετοιμασία των μαθητών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, κάτι που θα ελάφρυνε σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Κοινός στόχος γονιών και εκπαιδευτικών είναι το συμφέρον των παιδιών, γι’ αυτό σταθείτε δίπλα στα παιδιά σας και διεκδικήστε το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση: “Έκαστος έφ’ ω έτάχθη!
πηγή: ΛΑΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου