Έκτακτη σύσκεψη για την εξεύρεση λύσεων ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στον αγροτικό κλάδο από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα (26/7) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Νομαρχιακού Συμβουλίου, παρουσία του Νομάρχη Ημαθίας Κώστα Καραπαναγιωτίδη και εκπροσώπων των Αγροτικών Συνεταιρισμών, των Αγροτικών Βιομηχανιών και των..
Εξαγωγέων του Νομού. Στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν όλες οι πτυχές των προβλημάτων που θα προκληθούν από την απεργία και αποφασίστηκε η με κάθε τρόπο προφύλαξη του αγροτικού και των εμπλεκόμενων κλάδων. Για το σκοπό αυτό έγιναν επικοινωνίες με τα σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών και συνδικαλιστές του κλάδου, ενώ παράλληλα συντάχθηκε επιστολή που ήδη στάλθηκε στο γραφείο του Πρωθυπουργού, τα Υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, τη Γ.Γ. της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, τα γραφεία των Βουλευτών, τους τοπικούς φορείς κ.α. Το κείμενο της επιστολής του Νομάρχη αναφέρει:
«Σε τραγικό αδιέξοδο περιέρχονται οι παραγωγοί ροδακίνων από την απεργία των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως. Τα κονσερβοποιία ροδακίνων το ένα μετά το άλλο σταματούν τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης μαζούτ και πρώτων και βοηθητικών υλών, ποσότητες ροδακίνων συσσωρεύονται στα ψυγεία και οι συνεταιρισμοί σταματούν τις παραλαβές. Τις αμέσως επόμενες μέρες χιλιάδες τόνοι ροδακίνων θα αρχίσουν να σαπίζουν στα χωράφια οδηγώντας σε απόγνωση τους αγρότες. Ο κόπος και τα έξοδα 12 μηνών μέσα σε λίγες μέρες χάνονται, στερώντας έτσι το ετήσιο εισόδημα και οδηγώντας σε οικονομικό θάνατο τους παραγωγούς. Παράλληλα, χιλιάδες εργάτες οι οποίοι περιμένουν να δουλέψουν τις λίγες μέρες του καλοκαιριού για να συμπληρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα, να καλύψουν τα αναγκαία ένσημα για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και κάποιοι απ’ αυτούς να ενταχθούν στο Ταμείο Ανεργίας, με το κλείσιμο των εργοστασίων λόγω της απεργίας δέχονται καίριο πλήγμα. Δεν θα αναφέρουμε ούτε τα διαφυγόντα κέρδη των επιχειρήσεων ούτε την απώλεια αγορών και την ενδυνάμωση των ανταγωνιστών μας ούτε το ότι πλήττονται και άλλοι συναφείς κλάδοι γύρω από το ροδάκινο. Θα εστιάσουμε και πάλι στο ότι η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως πλήττει πρώτα και κύρια τις πιο φτωχές τάξεις, αυτές με τα σοβαρότερα οικονομικά προβλήματα στην παρούσα οικονομική κρίση, προκαλώντας προβλήματα επιβίωσης και όχι απλώς μείωσης εισοδήματος. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων οφείλουν να δουν με ανθρωπιά, με κατανόηση και με ανεκτικότητα την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος, ερχόμενοι άμεσα σε διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και των εργατών, έτσι ώστε να βρεθεί τρόπος για τον τομέα του ροδακίνου, νωπού και μεταποιημένου, να γίνει η τροφοδοσία σε καύσιμα και πρώτες ύλες, και να αποτραπεί ο οικονομικός θάνατος αλλά και οι ενδεχόμενες κοινωνικές συγκρούσεις. Διότι θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους ανωτέρω ιδιοκτήτες ότι με την απεργία δεν θα υπάρχει απλώς απώλεια εισοδήματος 5 ή 10 ημερών αλλά μιας ολόκληρης χρονιάς, που θα οδηγήσει σε πλήρη καταστροφή τους ήδη χειμαζόμενους κλάδους των αγροτών και των εργατών.»
Εξαγωγέων του Νομού. Στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν όλες οι πτυχές των προβλημάτων που θα προκληθούν από την απεργία και αποφασίστηκε η με κάθε τρόπο προφύλαξη του αγροτικού και των εμπλεκόμενων κλάδων. Για το σκοπό αυτό έγιναν επικοινωνίες με τα σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών και συνδικαλιστές του κλάδου, ενώ παράλληλα συντάχθηκε επιστολή που ήδη στάλθηκε στο γραφείο του Πρωθυπουργού, τα Υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, τη Γ.Γ. της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, τα γραφεία των Βουλευτών, τους τοπικούς φορείς κ.α. Το κείμενο της επιστολής του Νομάρχη αναφέρει:
«Σε τραγικό αδιέξοδο περιέρχονται οι παραγωγοί ροδακίνων από την απεργία των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως. Τα κονσερβοποιία ροδακίνων το ένα μετά το άλλο σταματούν τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης μαζούτ και πρώτων και βοηθητικών υλών, ποσότητες ροδακίνων συσσωρεύονται στα ψυγεία και οι συνεταιρισμοί σταματούν τις παραλαβές. Τις αμέσως επόμενες μέρες χιλιάδες τόνοι ροδακίνων θα αρχίσουν να σαπίζουν στα χωράφια οδηγώντας σε απόγνωση τους αγρότες. Ο κόπος και τα έξοδα 12 μηνών μέσα σε λίγες μέρες χάνονται, στερώντας έτσι το ετήσιο εισόδημα και οδηγώντας σε οικονομικό θάνατο τους παραγωγούς. Παράλληλα, χιλιάδες εργάτες οι οποίοι περιμένουν να δουλέψουν τις λίγες μέρες του καλοκαιριού για να συμπληρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα, να καλύψουν τα αναγκαία ένσημα για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και κάποιοι απ’ αυτούς να ενταχθούν στο Ταμείο Ανεργίας, με το κλείσιμο των εργοστασίων λόγω της απεργίας δέχονται καίριο πλήγμα. Δεν θα αναφέρουμε ούτε τα διαφυγόντα κέρδη των επιχειρήσεων ούτε την απώλεια αγορών και την ενδυνάμωση των ανταγωνιστών μας ούτε το ότι πλήττονται και άλλοι συναφείς κλάδοι γύρω από το ροδάκινο. Θα εστιάσουμε και πάλι στο ότι η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως πλήττει πρώτα και κύρια τις πιο φτωχές τάξεις, αυτές με τα σοβαρότερα οικονομικά προβλήματα στην παρούσα οικονομική κρίση, προκαλώντας προβλήματα επιβίωσης και όχι απλώς μείωσης εισοδήματος. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων οφείλουν να δουν με ανθρωπιά, με κατανόηση και με ανεκτικότητα την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος, ερχόμενοι άμεσα σε διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και των εργατών, έτσι ώστε να βρεθεί τρόπος για τον τομέα του ροδακίνου, νωπού και μεταποιημένου, να γίνει η τροφοδοσία σε καύσιμα και πρώτες ύλες, και να αποτραπεί ο οικονομικός θάνατος αλλά και οι ενδεχόμενες κοινωνικές συγκρούσεις. Διότι θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους ανωτέρω ιδιοκτήτες ότι με την απεργία δεν θα υπάρχει απλώς απώλεια εισοδήματος 5 ή 10 ημερών αλλά μιας ολόκληρης χρονιάς, που θα οδηγήσει σε πλήρη καταστροφή τους ήδη χειμαζόμενους κλάδους των αγροτών και των εργατών.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου