Με καθυστέρηση ενός περίπου μήνα απάντησε η Θεοδώρα Τζάκρη σχετικά με το ζήτημα των δρομολογίων του ΟΣΕ Θεσ/νικη-Έδεσσα-Φλώρινα. Η Υφυπουργός Εσωτερικών με επιστολή της κοινοποίησε ότι..
«είχε συνεργασία με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο της «Τραινοσέ» κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο για την άμεση δρομολόγηση δύο ζευγών δρομολογίων μέχρι την Φλώρινα, ενός πρωινού και ενός απογευματινού, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να πάψει ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Άρνισσας και να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεσή της, τόσο με τη Φλώρινα, όσο και με τη Θεσσαλονίκη». Ένα μήνα πριν, στις 9 Φεβρουαρίου, ο Βουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Καρασμάνης κοινοποίησε την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κυρίου Βούγια
ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ:
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΤΖΑΚΡΗ (5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011):
«Η Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θ. Τζάκρη είχε συνεργασία με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο της «Τραινοσέ» κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο για την άμεση δρομολόγηση δύο ζευγών δρομολογίων μέχρι την Φλώρινα, ενός πρωινού και ενός απογευματινού, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να πάψει ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Άρνισσας και να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεσή της, τόσο με τη Φλώρινα, όσο και με τη Θεσσαλονίκη. Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η συγκεκριμενοποίηση των δρομολογίων.
«Η επέκταση των δρομολογίων του ΟΣΕ θα άρει την σιδηροδρομική απομόνωση της Άρνισσας και θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής όσον αφορά τις μετακινήσεις τους, τόσο προς τη Θεσσαλονίκη, όσο και προς περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας (Αμύνταιο, Φλώρινα κτλ)», δήλωσε η Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θ. Τζάκρη».
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ (9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011):
«Με αφορμή την ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας, σχετικά με την κατάργηση των δρομολογίων της γραμμής Θεσ/νικη-Έδεσσα-Φλώρινα, ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Πέλλας Γιώργος Καρασμάνης υπενθυμίζει ότι, ήδη, από τις αρχές του έτους έχει καταθέσει στη Βουλή την υπ' αριθ. 8785/10-01-2011 ερώτηση για το συγκεκριμένο ζήτημα προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με την ερώτησή του αυτή, ο Βουλευτής ζητούσε από τον αρμόδιο Υπουργό να εγγυηθεί τη συνέχιση της λειτουργίας της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής προβάλλοντας και αναλύοντας τους λόγους που το επιβάλλουν (πληρότητα της γραμμής άνω του 50%, κάτοικοι ορεινών, παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών το σύνολο σχεδόν των εξυπηρετούμενων πολιτών, απουσία σύγχρονου οδικού δικτύου κλπ).
Στην ερώτηση αυτή του Γιώργου Καρασμάνη, δόθηκε μάλιστα από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κύριο Βούγια η παρακάτω απάντηση: «Σε απάντηση της παραπάνω ερώτησης θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
1. Με το Ν.3891/2010 ( Α΄188 ) «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα» αποσκοπείται η εξυγίανση, η βιωσιμότητα και η στο μέτρο του εφικτού από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη, ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος και του συνόλου των εταιρειών που το απαρτίζουν.
Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3891/2010 ( Α΄188 ) προβλέπεται ότι : «Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταρτίζει επιχειρησιακό σχέδιο για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται ιδίως, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της».
Επομένως με τις διατάξεις του Ν.3891/2010, επιχειρείται ορθολογικός σχεδιασμός της εκτέλεσης δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και προβλέπεται η ετήσια αξιολόγηση της βιωσιμότητας των γραμμών και δρομολογίων, ούτως ώστε να αναθεωρούνται οι αποφάσεις για αναστολή ή και λειτουργία των δρομολογίων.
2. Όσον αφορά τη διαδρομή Θεσ/νικης-Έδεσσας-Φλώρινας στην παρούσα φάση της προσπάθειας οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαραίτητη η προσωρινή αναστολή ορισμένων τμημάτων δρομολογίων, τα οποία εμφανίζουν υψηλό λειτουργικό κόστος.
Σε κάθε περίπτωση τα δρομολόγια της προαναφερόμενης διαδρομής διατηρούνται μέχρι το Σταθμό της Έδεσσας και εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης τουλάχιστον δύο δρομολογίων εξ αυτών προς τη Φλώρινα.
Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ορθολογικοποίησης του κόστους των δρομολογίων της ως άνω γραμμής με αναπροσαρμογή στα κυκλώματα και τον τύπο του χρησιμοποιούμενου τροχαίου υλικού, έτσι ώστε στον πλησιέστερο δυνατό χρόνο να είναι δυνατή η όσο το δυνατό πλησιέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».
Επισημαίνεται δε ότι και στο παρελθόν ο Γιώργος Καρασμάνης είχε δείξει ανάλογο ενδιαφέρον, όταν δημιουργήθηκε και πάλι πρόβλημα με τα δρομολόγια της ίδιας γραμμής το 2007. Πρόβλημα το οποίο αποκαταστάθηκε εντός ολίγων ημερών έπειτα και από τη δική του επικοινωνία με την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ. (Δελτίο Τύπου 18-04-2007)».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου