Γράφει
η Αν. Μουσκεφτάρα
Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την δολοφονία του καθηγητή Τεμπονέρα. Ενθυμούμενοι το γενικότερο πολιτικό- οικονομικό πλαίσιο αλλά και το ειδικότερο εκπαιδευτικό, μπορεί κανείς να αναρωτηθεί τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα.
Τότε, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση Μητσοτάκη άρχισε τις απολύσεις των εκτάκτων.
Τότε, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση Μητσοτάκη άρχισε τις απολύσεις των εκτάκτων.
Τώρα, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου απέλυσε τους εργαζόμενους των stage.
Τότε, περιέκοψε..
τις δαπάνες για την περίθαλψη.
Τώρα συγχωνεύει νοσοκομεία.
Τότε εισήγαγε αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Τώρα το ασφαλιστικό ακόμη δεν έχει λυθεί.
Τότε ψηφίστηκε ο τρομονόμος.
Τώρα υψώνει φράχτες σε ξένους «εισβολείς».
Τότε ιδιωτικοποίησε και έκλεισε πολλές δημόσιες επιχειρήσεις.
Τώρα συνεχίζεται ο χορός των ιδιωτικοποιήσεων.
Τότε προωθούνταν οι ελαστικές μορφές εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Τώρα νομιμοποιούνται οι ατομικές συμβάσεις εργασίας.
Τότε αυξάνονταν οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Τώρα αυξάνεται ο ΦΠΑ στα προϊόντα και η ΔΕΗ.
Τότε οι εργαζόμενοι της Πειραϊκής – Πατραϊκής είχαν καταλάβει για μήνες το εργοστάσιο αντιδρώντας στις απολύσεις.
Τώρα οι εργαζόμενοι της ΕΝ.ΚΛΩ. παραμένουν απλήρωτοι για έναν χρόνο.
Τότε ο υπουργός παιδείας Κοντογιαννόπουλος δημοσίευε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.
Τώρα η Διαμαντοπούλου εφαρμόζει την δικής της εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Τότε μερικά από τα κραυγαλέα σημεία του νομοσχεδίου Κοντογιαννόπουλου ήταν: εντατικοποίηση σπουδών σε μαθητές και φοιτητές, εισαγωγή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, πειθάρχηση με ποινολόγια για τους μαθητές, κατάργηση αδικαιολογήτων απουσιών, γραπτές εξετάσεις και στο δημοτικό, υποχρεωτικό εκκλησιασμό, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, κατάργηση επετηρίδας.
Τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα και όραμα της Διαμαντοπούλου περιλαμβάνει: «συγχωνεύσεις» - καταργήσεις σχολείων, 30αρια τμήματα, κατάργηση του ΟΕΔΒ, το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου επανέρχεται κατά καιρούς και συνθήκες, η ιδιωτική Τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ πλέον υφίσταται δεν νομιμοποιούνται οι τίτλοι σπουδών, αφού δεν δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα, παγιδεύοντας έτσι χιλιάδες νέους, η ύπαρξη φροντιστηρίων (μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη) όχι μόνο στην δευτεροβάθμια αλλά και στην τριτοβάθμια και πρωτοβάθμια συνιστά έναν ακόμη αντισυνταγματικό τρόπο κατάργησης της δημόσιας δωρεάν παιδείας, η καθυστέρηση μηνών ή και ετών διορισμού επιτυχόντων εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ και η πλήρωση των κενών με ωρομίσθιους και αναπληρωτές, η επί της ουσίας εντατικοποίηση των σπουδών φοιτητών και μαθητών με μια από τις έκδηλες συνέπειες η σωρεία απουσιών, που αν και δικαιολογημένες αποτελούν ποινικά κολάσιμο αδίκημα (βλέπε καταδίκη καθηγητών, γονιών και γιατρών στο 2ο Λύκειο Γιαννιτσών), η υποκριτική ελευθερία στην επιλογή του μαθήματος των θρησκευτικών, αφού οι μαθητές παραμένουν στην τάξη λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών που θα τους απασχολούσαν σε άλλο χώρο και ακούν το μάθημα,η επίπλαστη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αφού, αν μη τι άλλο, τα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης δεν υπόκεινται σε κανόνες στατιστικής ανάλυσης.
Ο κατάλογος των «εμπνευσμένων καινοτομιών» της Διαμαντοπούλου ασφαλώς δεν τελειώνει εδώ και ασφαλώς η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να τον συνεχίσει. Εδώ αναφέρθηκαν ακροθιγώς και μόνο ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα τα οποία αντιλαμβάνεται έντονα η κοινωνία .
Επομένως, είναι πασιφανές ότι όχι μόνο δεν έχει αλλάξει τίποτα επί της ουσίας, είτε σε πολιτικοοικομικό επίπεδο, είτε σε εκπαιδευτικό, αλλά θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει ότι η επιβολή του Μνημονίου και η υποδούλωσή μας στο ΔΝΤ κάνει ακόμη χειρότερα τα πράγματα και πιο ασφυκτικές τις καταστάσεις. Τότε, η δολοφονία του Τεμπονέρα και ό,τι ακολούθησε έπειτα, κατάφερε την παραίτηση του υπουργού παιδείας. Σήμερα, χρειάζεται να υπάρξουν τέτοιες θυσίες; κι αν υπάρξουν, είναι ικανές να ανατρέψουν τα δεδομένα;
Τότε, περιέκοψε..
τις δαπάνες για την περίθαλψη.
Τώρα συγχωνεύει νοσοκομεία.
Τότε εισήγαγε αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Τώρα το ασφαλιστικό ακόμη δεν έχει λυθεί.
Τότε ψηφίστηκε ο τρομονόμος.
Τώρα υψώνει φράχτες σε ξένους «εισβολείς».
Τότε ιδιωτικοποίησε και έκλεισε πολλές δημόσιες επιχειρήσεις.
Τώρα συνεχίζεται ο χορός των ιδιωτικοποιήσεων.
Τότε προωθούνταν οι ελαστικές μορφές εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Τώρα νομιμοποιούνται οι ατομικές συμβάσεις εργασίας.
Τότε αυξάνονταν οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Τώρα αυξάνεται ο ΦΠΑ στα προϊόντα και η ΔΕΗ.
Τότε οι εργαζόμενοι της Πειραϊκής – Πατραϊκής είχαν καταλάβει για μήνες το εργοστάσιο αντιδρώντας στις απολύσεις.
Τώρα οι εργαζόμενοι της ΕΝ.ΚΛΩ. παραμένουν απλήρωτοι για έναν χρόνο.
Τότε ο υπουργός παιδείας Κοντογιαννόπουλος δημοσίευε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.
Τώρα η Διαμαντοπούλου εφαρμόζει την δικής της εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Τότε μερικά από τα κραυγαλέα σημεία του νομοσχεδίου Κοντογιαννόπουλου ήταν: εντατικοποίηση σπουδών σε μαθητές και φοιτητές, εισαγωγή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, πειθάρχηση με ποινολόγια για τους μαθητές, κατάργηση αδικαιολογήτων απουσιών, γραπτές εξετάσεις και στο δημοτικό, υποχρεωτικό εκκλησιασμό, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, κατάργηση επετηρίδας.
Τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα και όραμα της Διαμαντοπούλου περιλαμβάνει: «συγχωνεύσεις» - καταργήσεις σχολείων, 30αρια τμήματα, κατάργηση του ΟΕΔΒ, το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου επανέρχεται κατά καιρούς και συνθήκες, η ιδιωτική Τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ πλέον υφίσταται δεν νομιμοποιούνται οι τίτλοι σπουδών, αφού δεν δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα, παγιδεύοντας έτσι χιλιάδες νέους, η ύπαρξη φροντιστηρίων (μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη) όχι μόνο στην δευτεροβάθμια αλλά και στην τριτοβάθμια και πρωτοβάθμια συνιστά έναν ακόμη αντισυνταγματικό τρόπο κατάργησης της δημόσιας δωρεάν παιδείας, η καθυστέρηση μηνών ή και ετών διορισμού επιτυχόντων εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ και η πλήρωση των κενών με ωρομίσθιους και αναπληρωτές, η επί της ουσίας εντατικοποίηση των σπουδών φοιτητών και μαθητών με μια από τις έκδηλες συνέπειες η σωρεία απουσιών, που αν και δικαιολογημένες αποτελούν ποινικά κολάσιμο αδίκημα (βλέπε καταδίκη καθηγητών, γονιών και γιατρών στο 2ο Λύκειο Γιαννιτσών), η υποκριτική ελευθερία στην επιλογή του μαθήματος των θρησκευτικών, αφού οι μαθητές παραμένουν στην τάξη λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών που θα τους απασχολούσαν σε άλλο χώρο και ακούν το μάθημα,η επίπλαστη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αφού, αν μη τι άλλο, τα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης δεν υπόκεινται σε κανόνες στατιστικής ανάλυσης.
Ο κατάλογος των «εμπνευσμένων καινοτομιών» της Διαμαντοπούλου ασφαλώς δεν τελειώνει εδώ και ασφαλώς η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να τον συνεχίσει. Εδώ αναφέρθηκαν ακροθιγώς και μόνο ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα τα οποία αντιλαμβάνεται έντονα η κοινωνία .
Επομένως, είναι πασιφανές ότι όχι μόνο δεν έχει αλλάξει τίποτα επί της ουσίας, είτε σε πολιτικοοικομικό επίπεδο, είτε σε εκπαιδευτικό, αλλά θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει ότι η επιβολή του Μνημονίου και η υποδούλωσή μας στο ΔΝΤ κάνει ακόμη χειρότερα τα πράγματα και πιο ασφυκτικές τις καταστάσεις. Τότε, η δολοφονία του Τεμπονέρα και ό,τι ακολούθησε έπειτα, κατάφερε την παραίτηση του υπουργού παιδείας. Σήμερα, χρειάζεται να υπάρξουν τέτοιες θυσίες; κι αν υπάρξουν, είναι ικανές να ανατρέψουν τα δεδομένα;
8 σχόλια:
Σε παρακαλούμε μην μας ξαναψηφίσεις !! Περίμενε θα έρθει ο Κουβέλης, η Ξυροτίρη θα αναστηθεί και η κοκοβίδου με τον Βίρωνα και θα τα γίνουν ΟΛΑ. Σοβαρέψου ρε θείτσα!
TO AΡΘΡΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ.
ΜΠΡΑΒΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΟΥ ΧΡΟΝΩΝ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ .
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΝΟΗΤΟ. ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΒΛΑΚΕΙΑ ΤΟΥ ΗΜΑΘΙΩΤΙΚΟΥ ΚΑΜΠΟΥ .
ΜΠΡΑΒΟ ΤΑΣΟΥΛΑ .
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΩΤΗΡΗΣ
nomizo oti h sigrisi mitsotaki kai papandreou einai adikh
o enas einai dexios kai o allos oxi.
ta epixeirimata einai sosta alla oi synthkes diaforetikes
Τασούλα μου, το ότι όλα μένουν ίδια εδώ και χρόνια και όλα αδυνατούν να μπούνε σε μια φυσιολογική και ευρωπαϊκή πορεία φταίει η αστεία και στείρα αριστερή ιδεολογία του «μη πειράξετε τίποτα από τα υπάρχοντα(σωστά ή λάθος) γιατί αποκτήθηκαν με αγώνες !!!» Πολύ σωστά λές ότι ο Μητσοτάκης προσπάθησε αλλά τα συνδικάτα θέλεις του ΟΤΕ ή των αστικών συγκοινωνιών αντιδράσανε και έτσι μια αλλαγή που τώρα θα είχε δώσει καρπούς έφτασε να ξαναξεκινάει από την αρχή. Τα πανεπιστήμια τώρα . Ποιο αστεία κατάσταση από αυτή δεν υπάρχει. Όλοι οι ψευτοαριστεροί τακτοποιημένοι δημόσιοι υπάλληλοι μόλις τα αστέρια τους δεν μπήκανε στα πανεπιστήμια τα στείλανε να σπουδάσουνε στο εξωτερικό. Και τα παιδιά του λαουτζίκου??? Και βέβαια να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα να έρχεται συνάλλαγμα και ανταποδοτικά να πηγαίνει αυτό στην δωρεά παιδεία που τόσο κόπτονται οι αριστερέ ς δυνάμεις. Όσο για την …θυσία!!! του Τεμπονέρα ξέχασες ότι προσπάθησε σαν χούλιγκανς να κάνει «ντου» στο σχολείο μαζί με τους μαθητές του που …θέλανε να κάνουν μάθημα !!! και αυτός μπροστά σαν στρατηγός οδηγούσε την σύρραξη των νεαρών παιδιών με κίνδυνο να βρεθούν πολλά από αυτά στα Νοσοκομεία ή στη φυλακή παρέα με τον Καλαμπόκα. Είναι πολλά αυτά που μπορούν να συζητηθούν και σίγουρα διάλογος δεν μπορεί να γίνει μέσα από τα σχόλια ενός Blog. Να δημιουργηθεί τουλάχιστον από τον Χάρη ένα φόρουμ προτείνω εγώ…..
xaxaxa gelasame kai simera. Akoma kai oi Pasokoi apofevgoun na poun sosialisth ton papandreou. Den einai deksios lene kai katharisan... ts ts ts kseftila
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΧΑΛΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΝΤ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΈΙ ΤΑΞΗ.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΠΙΖΝΕΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΤΑΧΑ.
ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΑΝ ΔΕ ΒΟΥΛΙΑΞΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΙ
Για το 1ο σχόλιο προτείνω στον αποστολέα το βιβλίο του Ε.Λεμπέση "Περι της σημασίας των βλακών εν τω δημόσιο βίω" . Κοινωνιολογικό και πολιτικό Δοκίμιο.Για το 4ο σχόλιο εχω να πω οτι του Τεμπονέρα "τα ζητούσε ο κώλος του " όπως και του Γρηγορόπουλου.Τί γύρευε 15 χρονος στα Εξάρχεια και δε καθόταν σπίτι του.Και τέλος συμφωνώ οτι αυτοι οι σιχαμεροί Αριστεροί φταίνε για όλα πού δεν αφήνουν την ιστορία να προχωρήσει προς τα μπρός.Άν τους εξαφανίζαμε ο κόσμος θα γινόταν καλύτερος!!! Α.Χ
copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...copy paste...
Δηλαδή αντιγραφή επικόλληση!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου