Σε κίνημα σκοπεύουν να μετατρέψουν από τον επόμενο μήνα τα μέλη της κίνησης “Επιβάτες Θεσσαλονίκης”, που διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, τη λογική του “Δεν πληρώνω”.
Δηλώνουν ότι οι καταλήψεις στα αστικά λεωφορεία, όπου εισβάλλουν σχεδόν καθημερινά ζητώντας από τους πολίτες να μην πληρώνουν εισιτήριο, θα συνεχιστούν, ενώ επόμενος στόχος τους είναι να μποϊκοτάρουν τα τσουχτερά τιμολόγια της ΔΕΗ και της ΕΥΑΘ.
Πάγιο αίτημα των “Επιβατών Θεσσαλονίκης” είναι να.......
ανακληθούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ και ο οργανισμός να προωθήσει το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης φοιτητών, μαθητών, ανέργων και συνταξιούχων.“Δεν πρόκειται να δεχθούμε να πληρώσουν οι πολίτες το νέο χαράτσι του ΟΑΣΘ. Για αυτό και δεν πρόκειται να σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις μας, αντίθετα θα κλιμακώσουμε τη δράση μας από τον Φεβρουάριο.Δεν είμαστε τζαμπατζήδες, όπως λένε κάποιοι, αντίθετα αγωνιζόμαστε να μην πληρώσουν οι πολίτες την κρίση που κάποιοι άλλοι δημιούργησαν”, ανέφερε ο κ. Θεωδορόπουλος. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι στο πλαίσιο του γενικευμένου κινήματος άρνησης πληρωμής ακριβών προϊόντων συστάθηκε, με πρωτοβουλία των δικηγόρων, Ομάδα Αλληλεγγύης, η οποία σε πρώτη φάση θα διερευνήσει νομικά το έργο των ελεγκτών του ΟΑΣΘ, για να διαπιστωθεί κατά πόσο καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των πολιτών - επιβατών.
Καμία ζημία για τους μετόχους του ΟΑΣΘ
Τα μέλη της κίνησης “Επιβάτες Θεσσαλονίκης” προχώρησαν και σε καταγγελίες σε βάρος του ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι υπάρχει αδιαφάνεια στα οικονομικά του οργανισμού, ενώ το επιχειρηματικό κέρδος του, όπως είπαν, παραμένει αλώβητο, παρά τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης. “Αυτό που λέμε είναι ότι, ενώ μειώθηκε η επιχορήγηση, το κέρδος του ΟΑΣΘ για το 2009 παρέμεινε στα 16,1 εκατ. ευρώ”, υπογράμμισε το μέλος της κίνησης Γιώργος Τοζίδης και πρόσθεσε ότι ουσιαστικά τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να την εξασφαλίσει με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι πρέπει να δημοσιοποιηθεί το μετοχολόγιο του ΟΑΣΘ, καθώς και το μετοχολόγιο του συνεταιρισμού “Ηρακλής”, από τον οποίο ο ΟΑΣΘ ενοικιάζει τις εγκαταστάσεις του. Ο κ. Τοζίδης σημείωσε ακόμη πως οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης επιχείρησαν με έμμεσο τρόπο να βρουν τον ισολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2009, αλλά δεν το κατάφεραν, ενώ είπε ότι στο πλαίσιο της διαφάνειας θα ήταν καλό να δημοσιοποιηθούν και τα ονόματα των μετόχων του οργανισμού, για να διαπιστωθεί αν συμπίπτουν με αυτά του συνεταιρισμού “Ηρακλής”.
Φωνή διαμαρτυρίας προς όλους
Οι κινητοποιήσεις των Επιβατών Θεσσαλονίκης άρχισαν εδώ και αρκετό καιρό με συμβολικές καταλήψεις των λεωφορείων, για να κλιμακωθούν αργότερα και στους φορείς. Μέλη της κίνησης έδωσαν δυναμικό παρών στην πρώτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, το οποίο μάλιστα υιοθέτησε και σχετικό ψήφισμα κατά των αυξήσεων στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Ανάλογη ήταν η παράσταση διαμαρτυρίας τους και στην πρώτη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, όπου οι Επιβάτες σήκωσαν πανό, διαμαρτυρόμενοι πάλι για το χαράτσι του ΟΑΣΘ σε βάρος των πολιτών - επιβατών. Για το χαράτσι αυτό διαμαρτυρήθηκαν και στον υφυπουργό Μεταφορών Σπύρο Βούγια, καταλαμβάνοντας συμβολικά το γραφείο του στη Θεσσαλονίκη.
Η ίδια κίνηση και η λογική “Δεν πληρώνω” που υιοθετεί επεκτάθηκε και σε άλλους χώρους, όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ), την πρυτανεία του οποίου κατέλαβαν προ ημερών φοιτητές - μέλη των Επιβατών. Οι τελευταίοι εισέβαλαν στον χώρο του ΑΠΘ και απαίτησαν από την πρυτανεία να ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να ισχύσει η δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών με τα αστικά λεωφορεία. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των Επιβατών Γιώργο Θεοδωρόπουλο, στόχος της διαμαρτυρίας ήταν να πάρει θέση η πρυτανεία, να εκδώσει ψήφισμα, με το οποίο θα ζητά από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ τη δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών, δεδομένης της γενικότερη ακρίβειας και της μεγάλης αύξησης στα εισιτήρια του οργανισμού, που είναι, όπως είπε ασύμφορα για τους σπουδαστές.
makthess.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου