Για τις συγχωνεύσεις των σχολείων ή και τις καταργήσεις ορισμένων εξ αυτών κάνει λόγο στην ερώτησή του που κατέθεσε στη βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Άρ. Σπηλιωτόπουλος. Ο τομέαρχης παιδείας εκφράζει τους φόβους του ότι τελικά θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση στην μαθητική κοινότητα πλην όμως ο στόχος της εξοικονόμησης πόρων δε θα προκύψει.
Η ερώτηση που κατέθεσε προς την κ. Διαμαντοπούλου είναι:Σύμφωνα με την 11136/Δ4/27-1-2011 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο σχεδιασμού λειτουργίας σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το σχολικό έτος 2011-2012, δρομολογούνται μεταβολές με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, κάλεσε τους Περιφερειακούς Διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Προϊσταμένους Παιδαγωγικής και Επιστημονικής καθοδήγησης, τους Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και τους λοιπούς εκπαιδευτικούς ή μη φορείς και τους ΟΤΑ δεδομένου ότι οι κτιριακές υποδομές, οι συντηρήσεις, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και οι μετακινήσεις των μαθητών περιέρχονται πλέον στην αρμοδιότητα των νέων Δήμων να διαμορφώσουν και να υποβάλλουν προτάσεις.
Οι όποιες αλλαγές όμως στη δημόσια εκπαίδευση απατούν συνεχή διάλογο, τη συναίνεση του εκπαιδευτικού κόσμου, αλλά και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, όπως γονείς και Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κ. Υπουργός:
1) Γιατί δεν προχωρήσατε εξ αρχής σε διάλογο με τους παραπάνω φορείς;
2) Οι συγχωνεύσεις των σχολείων θα γίνουν με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια ή αποσκοπούν στην εξοικονόμηση πόρων και την περικοπή των λειτουργικών δαπανών, αφού είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει μείωση των σχολικών μονάδων, άρα και μείωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών;
3) Πώς διασφαλίζεται η εγγραφή των μαθητών στο σχολείο προορισμού από τη συγχώνευση;
4) Οι συγχωνεύσεις θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα υπάρξει μέριμνα για εξατομικευμένη διδασκαλία και δράσεις αντισταθμιστικής αγωγής στα πολυπληθή τμήματα που θα δημιουργηθούν;
5) Υπάρχει η κατάλληλη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή στα υπό συγχώνευση σχολεία και έχει προβλεφθεί η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων εκεί όπου οι συνθήκες το απαιτούν;
6) Έχει διερευνηθεί επιστημονικά αν το πολυδύναμο σχολείο έχει επιπτώσεις στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και στην αύξηση της ενδοσχολικής βίας;
7) Θα υπάρξει ομαλή μετάβαση των μαθητών με συνοδό και διασφάλιση της σωματικής τους ακεραιότητας;
8) Έχει προβλεφθεί το συνολικό κόστος των μετακινήσεων των μαθητών; Υπάρχει μελέτη για την αντιμετώπιση των συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή διαχείριση;
9) Μήπως το συνολικό αυτό κόστος θα υπερβαίνει τα χρήματα που θα εξοικονομήσει η πολιτεία από τη μείωση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού δυναμικού λόγω της μείωσης των οργανικών θέσεων, άρα και τη μείωση των προσλήψεων;
10) Μήπως τελικά οι γονείς επωμιστούν τα οικονομικά βάρη για το κόστος της μετακίνησης των παιδιών τους;
11) Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί θα μετακινηθούν σε άλλο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης και ενδεχομένως για κάποιους θα υπάρξει αναγκαστική μετάταξη σε άλλη υπηρεσία;
Αθήνα
Ο Ερωτών Βουλευτής
ΑΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου