Οι εργασίες και εκδηλώσεις της ΙΒ' Συνόδου της Βουλής των Εφήβων (2006-07) διεξήχθησαν από την Παρασκευή 18 έως την Κυριακή 21 Ιανουαρίου στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων, στην Αθήνα. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν από τους 300, συνολικά, έφηβους βουλευτές που πήραν μέρος στην διοργάνωση, από τους οποίους οι 260 προέρχονταν από κάθε γωνιά της Ελλάδας, οι 20 από την Κύπρο και οι υπόλοιποι 20 από τον απόδημο ελληνισμό. Το συντονισμό των εργασιών ανέλαβε ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Δ. Σιούφας.
Το νομό μας, είχαμε την χαρά να εκπροσωπήσουμε 4 έφηβοι μαθητές , η Ανδρέου Γιώτα, από το 4ο Λύκειο Βέροιας, η οποία αναφέρθηκε στον παραγκωνισμό των χωριών, ο Τσίπης Γιώργος, από το 5ο Λύκειο Βέροιας, ο οποίος έθιξε το μακεδονικό ζήτημα, υπογραμμίζοντας το δικαίωμα αυτοδιάθεσης των λαών, ο Γκιόντσης Χρήστος, από το Λύκειο Ειρηνούπουλης, ο οποίος μίλησε για το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρας μας και η γράφουσα, η οποία αναφέρθηκα στο πρόβλημα της παραβίασης της ιδιωτικής ζωής των ατόμων που υφίσταται μέσω της παράνομης παρακολούθησής τους. Συνοδός καθηγητής ήταν ο Δ. Ταχματζίδης, φιλόλογος από το 5ο Λύκειο Βέροιας, ο οποίος αποτέλεσε το αληθινό πρότυπο υπεύθυνου καθηγητή.
Παρ' όλη , όμως, τη διάθεση και επιθυμία μας να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε λύσεις, μαζί με τους υπόλοιπους έφηβους, για όλα τα καίρια και σημαντικά ζητήματα της χώρας, η ευκαιρία αυτή δεν μας δόθηκε όπως, τουλάχιστον, θα θέλαμε εμείς.
Συναισθήματα πικρίας και αγανάκτησης μας κυρίευσαν από τη στιγμή της άφιξης μας στην όμορφη πρωτεύουσα μέχρι την ώρα της επιστροφής μας. Με τη συμμετοχή μας στο θεσμό της Βουλής των Εφήβων ευελπιστούσαμε να γευτούμε άμεσα τις δημοκρατικές αξίες, που οφείλουν να αντιπροσωπεύουν το πολίτευμα μας, να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη και σφαιρική πολιτική συνείδηση και, φυσικά, να αποκτήσουμε μια αξέχαστη και πολύτιμη εμπειρία για την μετέπειτα ζωή μας. Αντίθετα, το μόνο που καταφέραμε να αποκομίσουμε ήταν η πλήρης απαξίωσή μας, τόσο για την υποβάθμιση που έχει υποστεί ο θεσμός της Βουλής των Εφήβων, όσο και για τους επιφανείς "πολιτικούς", που μας "τίμησαν" με την σύντομη, κατά τα άλλα, παρουσία τους.
Πόσο ωραία μπορεί να είναι, κ. Σιούφα, μια ανιαρή δεξίωση, όπου δεν υπάρχει ίχνος καθίσματος (πόσο μάλλον κεφιού!) και όπου δεν μπορείς να βγεις ούτε καν στην είσοδο, προκειμένου να αναπνεύσεις λίγο καθαρό αέρα;
Αλήθεια, πόσο "δημοκρατικό" ακούγεται το "μάντρωμα" 300 εφήβων, αλλά και των συνοδών καθηγητών τους (ήμαρτον!); Δεν είναι, άραγε, σε θέση το κράτος να προσφέρει στους νέους κάτι πιο ψυχαγωγικό και ευχάριστο από μια, πραγματικά, πληκτική παράσταση μπαλέτου ή, καλύτερα, χασμουρητών; Και το πιο σημαντικό, πώς μπορείτε κ. Πρωθυπουργέ και κύριοι βουλευτές να νομίζετε ότι είστε σε θέση να μας πείσετε πως ενδιαφέρεστε πραγματικά για το μέλλον αυτής της χώρας, όταν αντί να ακούσετε τους δικούς μας προβληματισμούς και τις δικές μας ανάγκες, εσείς μιλάτε μεταξύ σας, κοιτώντας που και που το ρολόι σας;
Φραγκίστη Μύρου
Το νομό μας, είχαμε την χαρά να εκπροσωπήσουμε 4 έφηβοι μαθητές , η Ανδρέου Γιώτα, από το 4ο Λύκειο Βέροιας, η οποία αναφέρθηκε στον παραγκωνισμό των χωριών, ο Τσίπης Γιώργος, από το 5ο Λύκειο Βέροιας, ο οποίος έθιξε το μακεδονικό ζήτημα, υπογραμμίζοντας το δικαίωμα αυτοδιάθεσης των λαών, ο Γκιόντσης Χρήστος, από το Λύκειο Ειρηνούπουλης, ο οποίος μίλησε για το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρας μας και η γράφουσα, η οποία αναφέρθηκα στο πρόβλημα της παραβίασης της ιδιωτικής ζωής των ατόμων που υφίσταται μέσω της παράνομης παρακολούθησής τους. Συνοδός καθηγητής ήταν ο Δ. Ταχματζίδης, φιλόλογος από το 5ο Λύκειο Βέροιας, ο οποίος αποτέλεσε το αληθινό πρότυπο υπεύθυνου καθηγητή.
Παρ' όλη , όμως, τη διάθεση και επιθυμία μας να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε λύσεις, μαζί με τους υπόλοιπους έφηβους, για όλα τα καίρια και σημαντικά ζητήματα της χώρας, η ευκαιρία αυτή δεν μας δόθηκε όπως, τουλάχιστον, θα θέλαμε εμείς.
Συναισθήματα πικρίας και αγανάκτησης μας κυρίευσαν από τη στιγμή της άφιξης μας στην όμορφη πρωτεύουσα μέχρι την ώρα της επιστροφής μας. Με τη συμμετοχή μας στο θεσμό της Βουλής των Εφήβων ευελπιστούσαμε να γευτούμε άμεσα τις δημοκρατικές αξίες, που οφείλουν να αντιπροσωπεύουν το πολίτευμα μας, να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη και σφαιρική πολιτική συνείδηση και, φυσικά, να αποκτήσουμε μια αξέχαστη και πολύτιμη εμπειρία για την μετέπειτα ζωή μας. Αντίθετα, το μόνο που καταφέραμε να αποκομίσουμε ήταν η πλήρης απαξίωσή μας, τόσο για την υποβάθμιση που έχει υποστεί ο θεσμός της Βουλής των Εφήβων, όσο και για τους επιφανείς "πολιτικούς", που μας "τίμησαν" με την σύντομη, κατά τα άλλα, παρουσία τους.
Πόσο ωραία μπορεί να είναι, κ. Σιούφα, μια ανιαρή δεξίωση, όπου δεν υπάρχει ίχνος καθίσματος (πόσο μάλλον κεφιού!) και όπου δεν μπορείς να βγεις ούτε καν στην είσοδο, προκειμένου να αναπνεύσεις λίγο καθαρό αέρα;
Αλήθεια, πόσο "δημοκρατικό" ακούγεται το "μάντρωμα" 300 εφήβων, αλλά και των συνοδών καθηγητών τους (ήμαρτον!); Δεν είναι, άραγε, σε θέση το κράτος να προσφέρει στους νέους κάτι πιο ψυχαγωγικό και ευχάριστο από μια, πραγματικά, πληκτική παράσταση μπαλέτου ή, καλύτερα, χασμουρητών; Και το πιο σημαντικό, πώς μπορείτε κ. Πρωθυπουργέ και κύριοι βουλευτές να νομίζετε ότι είστε σε θέση να μας πείσετε πως ενδιαφέρεστε πραγματικά για το μέλλον αυτής της χώρας, όταν αντί να ακούσετε τους δικούς μας προβληματισμούς και τις δικές μας ανάγκες, εσείς μιλάτε μεταξύ σας, κοιτώντας που και που το ρολόι σας;
Φραγκίστη Μύρου
1ο Λύκειο Αλεξάνδρειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου