ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
του Νίκου Φωτόπουλου
Μετά τη Ρεντίνα άλλο ένα περιστατικό με διαρροή συμπυκνωμάτων μετάλλων (αρσενοπυρίτης), ενώ φορτώνονταν σε καράβι στον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, προερχόμενα από τα ορυχεία της εταιρείας στη Χαλκιδική.
Τοξικές φουρτούνες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Καπετάνιος φορτηγού πλοίου που μετέφερε συμπυκνώματα μετάλλων τής «Ελληνικός Χρυσός» αρνήθηκε να...
φορτώσει εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) της εταιρείας, επειδή διαπιστώθηκε διαρροή σε κάποια από αυτά.
Το περιστατικό εκτυλίχθηκε το περασμένο Σάββατο, «διέρρευσε» από ανθρώπους τους λιμανιού και επιβεβαιώθηκε από υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων).
Οπως έγινε γνωστό, ενώ είχαν φορτωθεί στο καράβι paris.gr τα 28 από τα 128 εμπορευματοκιβώτια με αρσενοπυρίτες, διαπιστώθηκε διαρροή τοξικών υγρών σε ορισμένα. Ετσι, ο καπετάνιος αρνήθηκε να τα παραλάβει, τα κοντέινερ ξεφορτώθηκαν στο λιμάνι και από εκεί μεταφέρθηκαν με φορτηγά αυτοκίνητα σε χώρο προσωρινής αποθήκευσης της εταιρείας.
Το περιστατικό έρχεται ένα μήνα μετά τη διαρροή αρσενοπυρίτη από χαλασμένο φορτηγό στη Ρεντίνα, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη ανησυχία στην περιοχή και την επέμβαση του εισαγγελέα, ο οποίος παρήγγειλε τη διενέργεια έρευνας.
Τα συγκεκριμένα συμπυκνώματα μετάλλων αποθηκεύονται στις λίμνες τελμάτων στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα. Στη συνέχεια, μέχρι πριν από ένα μήνα, μεταφέρονταν στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης στη Σίνδο και αποθηκεύονταν στους χώρους εταιρείας logistics. Το καράβι επρόκειτο να τα μεταφέρει στο λιμάνι του Πειραιά και από εκεί με μεγαλύτερα πλοία θα μεταφέρονταν στην Κίνα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή διοξειδίου του θείου και θειικού οξέος.
Η νέα αυτή υπόθεση, εκτός από ανησυχία, προκαλεί και μια σειρά εύλογα ερωτήματα σχετικά με τη διακίνηση τοξικών υλικών.
* Γίνονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι ασφαλούς μεταφοράς τοξικών και επικίνδυνων υλικών από τη Χαλκιδική στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης;
* Εφόσον αποθηκεύονται τα υλικά προσωρινά σε ειδικό χώρο, υπάρχει η κατάλληλη αδειοδότηση γι’ αυτό, δεδομένου ότι ο αρσενοπυρίτης υπόκειται στις διατάξεις της Οδηγίας SEVESO ΙΙ για τα επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα;
* Οι όροι ασφαλείας στη συσκευασία του φορτίου τηρούνται σχολαστικά;
* Ποιους κινδύνους θα διέτρεχαν το πλοίο και το πλήρωμα εάν η διαρροή γινόταν εν πλω;
Υπενθυμίζεται ότι μετά τη διαρροή αρσενοπυρίτη από το χαλασμένο φορτηγό στη Ρεντίνα, στις 12 Σεπτεμβρίου, ο Δήμος Βόλβης ύστερα από έκτακτο δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα για την απαγόρευση διέλευσης των φορτίων της «Ελληνικός Χρυσός» μέσα από την κατοικημένη περιοχή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ
«Δεν είναι άμοιροι ευθυνών αυτοί που αδειοδότησαν τις εταιρείες…». Στις 26 Σεπτεμβρίου ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης κατήγγειλε ΥΠΕΚΑ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμο Δέλτα για την αδειοδότηση εταιρείας με την οποία συνεργάζεται η «Ελληνικός Χρυσός» στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. «Οι πρόδηλες ευθύνες του ΥΠΕΚΑ, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Δέλτα για την παραβίαση της νομοθεσίας εντάσσονται στην κυβερνητική, μνημονιακή πολιτική της εξυπηρέτησης με κάθε τρόπο των συμφερόντων της HELLAS GOLD», ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, ζητώντας την άμεση ανάκληση των αδειών για να προστατευθεί το περιβάλλον και η δημόσια ασφάλεια.
http://www.efsyn.gr/?p=130731
του Νίκου Φωτόπουλου
Μετά τη Ρεντίνα άλλο ένα περιστατικό με διαρροή συμπυκνωμάτων μετάλλων (αρσενοπυρίτης), ενώ φορτώνονταν σε καράβι στον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, προερχόμενα από τα ορυχεία της εταιρείας στη Χαλκιδική.
Τοξικές φουρτούνες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Καπετάνιος φορτηγού πλοίου που μετέφερε συμπυκνώματα μετάλλων τής «Ελληνικός Χρυσός» αρνήθηκε να...
φορτώσει εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) της εταιρείας, επειδή διαπιστώθηκε διαρροή σε κάποια από αυτά.
Το περιστατικό εκτυλίχθηκε το περασμένο Σάββατο, «διέρρευσε» από ανθρώπους τους λιμανιού και επιβεβαιώθηκε από υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων).
Οπως έγινε γνωστό, ενώ είχαν φορτωθεί στο καράβι paris.gr τα 28 από τα 128 εμπορευματοκιβώτια με αρσενοπυρίτες, διαπιστώθηκε διαρροή τοξικών υγρών σε ορισμένα. Ετσι, ο καπετάνιος αρνήθηκε να τα παραλάβει, τα κοντέινερ ξεφορτώθηκαν στο λιμάνι και από εκεί μεταφέρθηκαν με φορτηγά αυτοκίνητα σε χώρο προσωρινής αποθήκευσης της εταιρείας.
Το περιστατικό έρχεται ένα μήνα μετά τη διαρροή αρσενοπυρίτη από χαλασμένο φορτηγό στη Ρεντίνα, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη ανησυχία στην περιοχή και την επέμβαση του εισαγγελέα, ο οποίος παρήγγειλε τη διενέργεια έρευνας.
Τα συγκεκριμένα συμπυκνώματα μετάλλων αποθηκεύονται στις λίμνες τελμάτων στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα. Στη συνέχεια, μέχρι πριν από ένα μήνα, μεταφέρονταν στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης στη Σίνδο και αποθηκεύονταν στους χώρους εταιρείας logistics. Το καράβι επρόκειτο να τα μεταφέρει στο λιμάνι του Πειραιά και από εκεί με μεγαλύτερα πλοία θα μεταφέρονταν στην Κίνα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή διοξειδίου του θείου και θειικού οξέος.
Η νέα αυτή υπόθεση, εκτός από ανησυχία, προκαλεί και μια σειρά εύλογα ερωτήματα σχετικά με τη διακίνηση τοξικών υλικών.
* Γίνονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι ασφαλούς μεταφοράς τοξικών και επικίνδυνων υλικών από τη Χαλκιδική στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης;
* Εφόσον αποθηκεύονται τα υλικά προσωρινά σε ειδικό χώρο, υπάρχει η κατάλληλη αδειοδότηση γι’ αυτό, δεδομένου ότι ο αρσενοπυρίτης υπόκειται στις διατάξεις της Οδηγίας SEVESO ΙΙ για τα επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα;
* Οι όροι ασφαλείας στη συσκευασία του φορτίου τηρούνται σχολαστικά;
* Ποιους κινδύνους θα διέτρεχαν το πλοίο και το πλήρωμα εάν η διαρροή γινόταν εν πλω;
Υπενθυμίζεται ότι μετά τη διαρροή αρσενοπυρίτη από το χαλασμένο φορτηγό στη Ρεντίνα, στις 12 Σεπτεμβρίου, ο Δήμος Βόλβης ύστερα από έκτακτο δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα για την απαγόρευση διέλευσης των φορτίων της «Ελληνικός Χρυσός» μέσα από την κατοικημένη περιοχή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ
«Δεν είναι άμοιροι ευθυνών αυτοί που αδειοδότησαν τις εταιρείες…». Στις 26 Σεπτεμβρίου ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης κατήγγειλε ΥΠΕΚΑ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμο Δέλτα για την αδειοδότηση εταιρείας με την οποία συνεργάζεται η «Ελληνικός Χρυσός» στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. «Οι πρόδηλες ευθύνες του ΥΠΕΚΑ, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Δέλτα για την παραβίαση της νομοθεσίας εντάσσονται στην κυβερνητική, μνημονιακή πολιτική της εξυπηρέτησης με κάθε τρόπο των συμφερόντων της HELLAS GOLD», ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, ζητώντας την άμεση ανάκληση των αδειών για να προστατευθεί το περιβάλλον και η δημόσια ασφάλεια.
http://www.efsyn.gr/?p=130731
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου