Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Δ/ΝΤΗΣ Β΄ ΒΑΘΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΑ ΒΗΜΑΤΑ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Δεν είναι νέα η πρακτική συγχωνεύσεων σχολείων, δηλώνει στην εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ ο διεθυντής της διεύθυνσης Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Δ. Διαμαντόπουλος. Κάθε χρόνο σχεδόν εφαρμόζεται, αλλά έχει τοπικό χαρακτήρα κάθε φορά, ακολουθώντας τις προκύπτουσες ανάγκες. Αλλά τώρα το υπουργείο εκπονεί ένα σοβαρό πρόγραμμα συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων, με γνώμονα την παροχή ποιοτικής παιδείας σε κάθε ελληνόπουλο.
Ως πρόδρομος του εγχειρήματος..μπορεί να λογιστεί η φετινή πιλοτική λειτουργία ολοήμερων δημοτικών σχολείων, 800 σε όλη τη χώρα, 9 στην Ημαθία. Στα σχολεία αυτά εισήχθησαν νέα γνωστικά αντικείμενα, όπως η πληροφορική, η θεατρολογία, η μουσική, η περιβαλλοντική αγωγή κ.α. και το δεδομένα επιτυχημένο μοντέλο, από τη νέα σχολική περίοδο θα ενταχθεί στον κορμό της εκπαίδευσης συνολικά.
Ο κ. Διαμαντόπουλος θεωρεί ότι τα σχολεία πρέπει να συγκλίνουν προς την οργάνωση των 12θέσιων, που είναι η ιδανικότερη μορφή για την εφαρμογή του νέου προγράμματος. Και με αυτό υπόψει δεν πρέπει να αδικήσουμε τα ελληνόπουλα που στερούνται σχολεία αυτών των υποδομών, μόνο για το λόγο της ύπαρξης σχολείου με ελάχιστους έστω μαθητές.
Και έχουμε τέτοια σχολεία στην Ημαθία.

Σήμερα στο Δάσκιο φοιτούν στο δημοτικό 10 μαθητές και 2 στο προνηπιακό τμήμα. Το Σεπτέμβριο το σχολείο αυτό θα κλείσει υποχρεωτικά αφού οι μαθητές θα είναι 6 και κανένα στο προνηπιακό τμήμα. Αντίστοιχα, στη Σφηκιά οι αριθμοί σήμερα είναι 6-3. Είναι αυτονόητη επομένως η μεταφορά τους σε ένα σχολείο και αυτό θα είναι στα Ριζώματα και θα είναι προς όφελός τους, γιατί το σχολείο θα είναι 12θέσιο, θα έχει όλες τις ειδικότητες και στα νέα αντικείμενα και κανένα δεν θα νιώθει μειονεκτικά αργότερα. Στη λογική αυτή κινείται η φιλοσοφία του υπουργείου, με ώθηση στην επάρκεια των υποδομών και στην ασφάλεια της μεταφοράς του μαθητικού δυναμικού.
Ως προς την πορεία του διαλόγου και στη βάση των εντολών του υπουργείου, ο κ. Διαμαντόπουλος όλο αυτό το διάστημα συνεργάζεται με το διευθυντή της Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης κ. Φλιτούρη, με τους δήμους και με κάθε σχετιζόμενο φορέα, όπως είναι οι σύλλογοι καθηγητών και δασκάλων αλλά και οι σύλλογοι γονέων. Θα διατυπωθούν οι προτάσεις και τα τεχνικά στοιχεία στο υπουργείο, θα ανοίξει ο διάλογος ευρύτερα, θα καταγραφούν οι αντιδράσεις, γιατί διατυπώθηκαν ήδη αυτές και δημόσια μάλιστα και θα συνυπολογιστούν στις τελικές αποφάσεις του υπουργείου.
Ο κ. Διαμαντόπουλος ολοκλήρωσε τον έλεγχο των σχολικών μονάδων στο νομό και κατέληξε σε συμπεράσματα. Στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα προβλήματα δεν είναι πολλά, από την άποψη των συστεγαζόμενων σχολείων αλλά και ως προς τις υποδομές. Επίσης, οι αποστάσεις είναι μικρές μεταξύ των σχολείων και πιστεύεται ότι θα βρεθεί η ιδανικότερη λύση. Ο κ. Διαμαντόπουλος θεωρεί ότι οποιαδήποτε θυσία αξίζει, όταν πρόκειται για το συμφέρον των μαθητών και της βέλτιστης εκπαιδευτικής φροντίδας τους.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αλλά τώρα το υπουργείο εκπονεί ένα σοβαρό πρόγραμμα συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων, με γνώμονα την παροχή ποιοτικής παιδείας σε κάθε ελληνόπουλο.

Εδώ γελάμε!!!

Λόγια ενός ακόμα ΠΑΣΟΚου που προσπαθεί να δικαιλογήσει τη θεσούλα του και που οι εκπαιδευτικοί του νομού γνωρίζουν πότε και πόσο εργάστηκε σε τάξη ο συγκεκριμένος κύριος.
Ας μας πει λοιπόν ο κ Διαμαντόπουλος μετά την πάυση του από προϊστάμενος της Αλεξάνδρειας αν μπήκε σε τάξη να διδάξει , ως όφειλε, ή προτίμησε την πεπατημένη της λούφας;
Το ίδιο ερώτημα αφορά και στον προηγούμενο προϊστάμενο κ. Χαλκίδη, βεβαίως βεβαίως.

Είπαμε μικρός ο νομός και δύσκολο να κρυφτείς.