Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΒΕΡΟΙΑΣ-ΝΑΟΥΣΑΣ-ΣΚΥΔΡΑΣ-ΕΔΕΣΣΑΣ, ΡΩΤΑΕΙ Ο Τ. ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» για τις «σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή του οδικού άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας» κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τάσος Σιδηρόπουλος. Στην ερώτηση ο βουλευτής αναφέρει: «Κύριε Υπουργέ,
Ο κάθετος άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας της Εγνατίας Οδού έχει αξιολογηθεί ως το κατεξοχήν αναπτυξιακό έργο των νομών Ημαθίας και Πέλλας, το οποίο θα βοηθήσει καθοριστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση, αφού με την ολοκλήρωσή του θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα κυριότερα αστικά και αγροτικά κέντρα των Δήμων στους Νομούς Ημαθίας και Πέλλας, βγάζοντας από την συγκοινωνιακή απομόνωση το μεγαλύτερο μέρος των περιοχών αυτών. Φαίνεται, όμως, ότι η αδράνεια και η αδιαφορία της προηγούμενης Κυβέρνησης, έχει αφήσει το έργο σε αρχικό ακόμα στάδιο και η υλοποίησή του βρίσκεται εκτός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων.
Η υλοποίηση, όμως, του νευραλγικού αυτού έργου υποδομής, έχει τεράστια σημασία για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε τομείς στους οποίους η περιοχή μας έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (αξιοποίηση φυσικών πόρων, αρχαιοτήτων, τουρισμού, διακίνησης προϊόντων κ.ά.), ιδιαίτερα σ’ αυτή την κρίσιμη φάση που διέρχεται η τοπική μας οικονομία, με τα γνωστά προβλήματα της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας.
Επιπλέον, θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, την ταχύτερη μετακίνηση των πολιτών, την ασφαλή σύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία αλλά και την άμβλυνση των προβλημάτων στις μεταφορές κυρίως των αγροτικών προϊόντων, καθώς η περιοχή αποτελεί σημαντικό κέντρο διακίνησης και εξαγωγής φρούτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε Τρίτες χώρες.
Παρ’ όλα αυτά, έχουν κατασκευαστεί μόνο τα 7,5 χιλ. από τα 50 χιλ του οδικού άξονα, που συνδέει την Εγνατία Οδό με την Έδεσσα, παρ’ ότι η μελέτη του είχε ολοκληρωθεί το 2003. Σύμφωνα με την σύμβαση, το έργο αυτό έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2008. Το έργο, όμως, βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο.
Η χρηματοδότηση του έργου θα γινόταν από την Δ΄ Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ). Η προηγούμενη Κυβέρνηση, όμως, είχε δώσει άλλες προτεραιότητες και τα κονδύλια αυτά δεν επαρκούσαν για την υλοποίησή του. Θα πρέπει να υπάρξει, λοιπόν, η πολιτική βούληση και δέσμευση από την πλευρά της Κυβέρνησης τόσο και για την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για την κάλυψη μεγάλου μέρους του έργου, όσο και για την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας, καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής στον τομέα των μεταφορών για την περιοχή μας (Ημαθία και Πέλλα).
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να παρέμβετε προκειμένου να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΟΠΌΙΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ?????
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΜΑΣ.....

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΑΠΛΑΣΙΟ.