Το 3ο μνημόνιο πέρα από τη συνέχιση της πολιτικής των
μειώσεων μισθών και συντάξεων, τη συνέχιση της επιβολής χαρατσιών και του
ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, προβλέπει για την εκπαίδευση την
υλοποίηση των πιο αντιδραστικών, αντιλαϊκών μέτρων και αναδιαρθρώσεων που .....
αποτυπώθηκαν στα ντοκουμέντα του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
Η συγκυβέρνηση με την στήριξη του μεγαλύτερου μέρους
της βουλής υπέγραψε «Παραδοτέα»(μέτρα) ανά μήνα καθώς και το μονομερές
δικαίωμα στους δανειστές να αυξάνουν ή να τροποποιούν αυτά τα παραδοτέα κατά το
δοκούν ανά τρίμηνο, αν εκτιμούν ότι απέχουν από την επιθυμητή επιτευχθείσα
πρόοδο. Η συγκυβέρνηση δεσμεύτηκε να θέσει στην έγκριση των «Θεσμών» κάθε
ενέργεια που δρομολογεί, ώστε να διαπιστώνεται αν συνάδει με την επίτευξη των
στόχων.
Αναλυτικά στο μνημόνιο προβλέπονται:
Α. Ως τον Οκτώβριο 2015
§ Μεταρρύθμιση
ενιαίου μισθολογίου με ισχύ από 1 Ιανουαρίου σε συνάρτηση με τις δεξιότητες,
τις επιδόσεις, τις αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού (βασικό παραδοτέο)
Έως το 2018 μεταρρύθμιση με σκοπό βελτιωμένη δομή με περιγραφές καθηκόντων που
θα αντανακλάται στο μισθολόγιο.
§ Καθορισμός
ανώτατων ορίων μισθολογικών δαπανών και επιπέδων απασχόλησης στο δημόσιο που να
συνάδουν με επίτευξη δημοσιονομικών στόχων και εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για
δημόσιες δαπάνες σχετικά με ΑΕΠ κατά την περίοδο 2016 – 2019 (βασικό παραδοτέο)
§ Διατηρείται
ο κανόνας των αποχωρήσεων το 2016 (ο συντελεστής για τα έτη 2017 – 19 θα
καθοριστεί και θα εγκριθεί τον Οκτώβριο 2015) Μετά θα αναθεωρείται κάθε 2
χρόνια
Β. Ως τον Νοέμβριο 2015
§ Νομοθέτηση
νέου πλαισίου αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού στο Δημόσιο, με
σκοπό καλλιέργεια πνεύματος επίτευξης αποτελεσμάτων. Η αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα
αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.
Γ. Ως τον Δεκέμβριο 2015
§ Αλλαγές
στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) με βάση την μεταρρύθμιση που
εγκρίθηκε το 2013 (Ν. 4186/2013) (βασικό παραδοτέο)
§ Καθορισμός
τριετούς στρατηγικής μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο
§ Θέσπιση
νέου συστήματος μόνιμης κινητικότητας
Δ. Από 1 Ιανουαρίου 2016
§ Έναρξη
ισχύος νέου μισθολογίου
Ε. Ως τον Απρίλιο 2016
§ Επικαιροποίηση Έκθεσης
ΟΟΣΑ του 2011 – αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος (Επανεξέταση συνεργασίας
πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων για ενίσχυση καινοτομίας
– επιχειρηματικότητας. Επανεξέταση Νέου Σχολείου γιαεξορθολογισμό (τάξεων,
σχολείων, πανεπιστημίων), Λειτουργία, διακυβέρνηση γθμιαςεκπαίδευσης,
Αποδοτικότητα, αυτονομία δημόσιων, εκπαιδευτικών μονάδων. Αξιολόγηση)
Ζ. Ως τον Ιούνιο 2018
§ Ευθυγράμμιση
αριθμού διδακτικών ωρών ανά μέλος προσωπικού και αναλογία μαθητών ανά
εκπαιδευτικό, με βέλτιστες πρακτικές ΟΟΣΑ
Όλα αυτά θα συνοψιστούν έως το Μάιο του 2016, με τη βοήθεια
«ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων» των διεθνών Οργανισμών, σε νέο επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό
σχέδιο δράσης.
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως και το νέο μνημόνιο
έρχεται να αναδιατυπώσει και να επιδιώξει την πλήρη εφαρμογή των ακραιφνώς
νεοφιλελεύθερων “Βέλτιστων Πρακτικών” της ΕΕ και του ΟΟΣΑ (προβλέπονται στην
Έκθεση του 2011) που δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις
(και συγκυβερνήσεις):
§ Μείωση
μισθολογικού κόστους εκπαιδευτικών, με μείωση εκπαιδευτικών, αύξηση ωραρίου,
μείωση σχολείων, τάξεων, αύξηση μαθητών στην τάξη και συγχωνεύσεις.
§ Σύνδεση
επαγγελματικής- βαθμολογικής εξέλιξης, αμοιβής εκπαιδευτικών με αξιολόγηση
μαθητών, σχολείων και ατομική αξιολόγηση, ώστε σε περιόδους κρίσης να
αμείβονται οι πιο αποτελεσματικοί.
§ Τυποποιημένη
αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών (μια μορφή ήταν η Τράπεζα θεμάτων που
πρότεινε η έκθεση του ΟΟΣΑ, ανάμεσα σε άλλες μορφές που προτείνονται κι
εφαρμόζονται σε άλλες χώρες).
§ Εξωτερική
αξιολόγηση όλων –μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων και επιπτώσεις σε
αξιολογούμενους ώστε το σύστημα «να μη στερείται σοβαρότητας».
Όλα τα παραπάνω, και πολλά άλλα παρόμοια, δεν τα έχουν
ανάγκη οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς. Δεν τα έχει ανάγκη η Ελληνική
κοινωνία. Για άλλη μια φορά πρέπει να δημιουργήσουμε τις συνθήκες και τις
συμμαχίες για να αντιπαρατεθούμε με τις αντιλαϊκές αυτές επιλογές. Στηριγμένοι
στο πρόσφατο μαχητικό παρελθόν θα βρεθούμε πάλι στο δρόμο των αγώνων για την
υπεράσπιση της εκπαίδευσης για τον μαθητή και όχι για τις επιχειρήσεις, για το
δικαίωμα στην δημόσια δωρεάν μόρφωση για όλα τα παιδιά, για την υπεράσπιση των
εργασιακών δικαιωμάτων, των λαϊκών αναγκών και της κοινωνικής αξιοπρέπειας.
Παραμένουμε πιστοί στις θέσεις μας για ρήξη και σύγκρουση
με μνημόνια, ΕΕ, ΔΝΤ κι όσους τα ανάγουν σε φοβερούς μονόδρομους υπηρετώντας
τα.
Αγωνιζόμαστε για την ανατροπή αυτής της επελαύνουσας βαρβαρότητας
στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου