Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Προαιρετική διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ζήτησε η Μαρία Ρεπούση / Νεκρή γλώσσα

«Νεκρή γλώσσα» χαρακτήρισε τα Αρχαία Ελληνικά η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση και ζήτησε να είναι η διαδασκαλία τους υποχρεωτική μόνο για τους μαθητές που θα ακολουθήσουν κλασσικές σπουδές, ενώ για τους υπόλοιπους να είναι προαιρετική.

Κατά την συζήτηση επί του... νομοσχεδίου για το νέο Λύκειο η κ. Ρεπούση τόνισε ότι «τα αρχαία ελληνικά χρειάζονται υποχρεωτικά μόνο για τα παιδιά που θα ακολουθήσουν κλασσικές σπουδές ενώ για τα υπόλοιπα παιδιά θα έπρεπε να είναι προαιρετικά» και ζήτησε την μείωση των ωρών διδασκαλίας τους.

Εξηγώντας την θέση της περί «νεκρής γλώσσας» η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ σημείωσε ότι «νεκρές γλώσσες λέγονται οι γλώσσες που δε μιλιούνται και σε αυτές συγκαταλέγονται και τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά». «Τι θέλει τώρα η ελληνική Βουλή; Να εξαιρέσει τα αρχαία ελληνικά από τις μη ομιλούμενες γλώσσες;» διερωτήθηκε.
Παράλληλα, επανήλθε στο μάθημα των θρησκευτικών επικρίνοντας τη στάση των δύο κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση.
«Δεν πρέπει να κλείνουμε το μάτι στους μητροπολίτες όταν μιλάμε για σχολείο. Όποιος επιθυμεί ορθόδοξη κατήχηση ας πάει στο κατηχητικό. Είναι ουδετερόθρησκο το σχολείο», σημείωσε η κ. Ρεπούση.

Αρβανιτόπουλος: Χρειάζεται νηφαλιότητα

Τα επιχειρήματα της κ. Ρεπούση έσπευσε να σχολιάσει ο υπουργός Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλος δηλώνοντας την διαφωνία του. «Δεν είναι νεκρή γλώσσα τα αρχαία ελληνικά, ενώ τα λατινικά πράγματι είναι», είπε, υποστηρίζοντας ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα «διδάσκεται, εξελίσσεται και είναι μια γλώσσα διαφορετική από τα λατινικά όσον αφορά την πορεία της».

Επικαλέστηκε δε και δημοτικιστές όπως ο Δελμούζος, οι οποίοι δίδασκαν τα αρχαία ελληνικά, ενώ συνέστησε στην κυρία Ρεπούση νηφαλιότητα: «Όλα αυτά τα θέματα που είναι και ιδεολογικά φορτισμένα καλό είναι να τα αντιμετωπίζουμε με μια νηφαλιότητα», είπε συγκεκριμένα. Ενώ τόνισε ότι όσα λέει τα λέει χωρίς να έχει «ιδεολογικές παρωπίδες», αλλά αναγνωρίζοντας την συνεισφορά της αρχαίας ελληνικής στον γλωσσικό μας πλούτο.

Επιπλέον, σε ότι αφορά την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στην Γ’ Λυκείου επισήμανε ότι «δέκα ώρες αρχαίων ελληνικών διδάσκονται μόνο στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών».

1 σχόλιο:

  1. Η ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΟΡΘΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΤΑΝ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΟΡΘΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ Ε Θ Ι Ζ Ε Ι ΣΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΝΩΣΗ ΚΑΛΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΑΣΚΟΥΝ, ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΥ. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΒΑΘΕΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΞΙΩΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΣΥΝΤΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΝΕΚΡΩΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΠΟΥ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΡΕΥΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΡΧΑΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΗ, ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ, ΔΙΑΛΕΚΤΟΥΣ, ΙΔΙΩΜΑΤΑ ΚΛΠ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΕΞΥΠΝΑΚΗΔΕΣ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ.Η ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙΣ ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟ ΧΘΕΣ, ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟ. ΣΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΥΠΟΠΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ. ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΠΙΣΤΗ ΚΙ ΑΓΑΠΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ. ΓΙΑΥΤΟ ΠΕΤΑΝΕ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΑΦΥΠΝΙΣΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή