«Το σύνταγμα μας κατοχυρώνει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών σε όλη την επικράτεια της χώρας. Η επιβολή διοδίων είτε δημόσιας είτε ιδιωτικής φύσης καταργεί το αυτονόητο αυτό δικαίωμα και δυσχεραίνει την μετακίνηση των πολιτών.
Αυτά έλεγε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης πέρσι τον Οκτώβριο στα διόδια των Μαλγάρων. Όμως, τώρα που το κόμμα του έγινε "υπεύθυνο" και τελεί σε...
αναμονή για να κυβερνήσει η θέση αυτή πάει στα σκουπίδια και τα διόδια γίνονται απαραίτητα και αυτό που θα εξετάσει η αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι το ύψος των διοδίων η εκπτωτική πολιτική που ακολουθηθεί.
Το λένε ξεκάθαρα οι άνθρωποι. Δεν κρύβονται. Ως αυριανή κυβέρνηση που θα είναι πρέπει να λένε την αλήθεια γιατί τώρα ωρίμασαν, έγιναν πιο υπεύθυνοι κι όσο περνάνε οι βδομάδες όλο και περισσότερο θα γίνονται υπεύθυνοι.
Πάνε τα αριστεριλίκια και οι "ακτιβισμοί" όταν σηκώναμε τις μπάρες στα διόδια και περνούσαν οι ΙΧήδες κορνάροντας. Πάνε τα χάπενινγκ και οι ανακοινώσεις που δεσμεύονταν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της κατάργησης των διοδίων και είναι υπέρ του δικαιώματος όλων των ελλήνων να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους της επικράτειας.
Πάνε, να ΄ταν κι άλλα. Ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε υπεύθυνο κόμμα έτοιμο να αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας και έπαψε να λέει και να υποστηρίζει ακρότητες. Τι νομίζετε; Ότι στην Κυβέρνηση ανεβαίνουν όποιοι να ΄ναι;
Ο ΣΥΡΙΖΑ στρογγύλεψε το λόγο του και στα διόδια όπως και στο σύνολο των θεμάτων που απασχολούν τον έλληνα.
Δείτε ποια είναι η νέα θέση του κόμματος για τα διόδια και μετά θυμηθείτε τι έλεγε πριν από δυο χρόνια.
Θέση του κόμματος είναι ότι τα έργα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν με βάση τον συμβατικό σχεδιασμό, χωρίς περικοπές του φυσικού τους αντικειμένου.
Σε περίπτωση που οι Παραχωρησιούχοι δεν μετριάσουν τις υπέρογκες απαιτήσεις τους, τα έργα αυτά θα πρέπει να συνεχισθούν και να ολοκληρωθούν ως δημόσια έργα.
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την εκτέλεση των δημοσίων έργων στα πρότυπα της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» όπου οι μελέτες, η επίβλεψη και διαχείριση των έργων θα γίνεται από δημόσιους φορείς και η χρηματοδότησή τους θα διασφαλισθεί με τη δημιουργία ενός Επενδυτικού Ταμείου Υποδομών, το οποίο θα δημιουργήσει νέα επενδυτική ρευστότητα και έτσι θα παρακαμφθεί και η αδυναμία των τραπεζών.
Οι πόροι του Ταμείου θα μπορεί να έχουν τόσο ευρωπαϊκή όσο και εθνική προέλευση. -
Παράλληλα, θα πρέπει να εκπονηθεί άμεσα μία εθνική πολιτική διοδίων, που να οδηγεί σε δίκαιη και αναλογική χρέωση των χρηστών (ηλεκτρονικά διόδια), εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες
Ο Τάσος Κουράκης κατέθεσε την παρακάτω ερώτηση στον ΥΠΕΧΩΔΕ για τα διόδια της Πιερίας.
Η ληστεία των οδηγών συνεχίζεται με νέα διόδια
Προς:
Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ
Ερώτηση
Στις 28-6-07 υπογράφτηκε μεταξύ ελληνικού δημοσίου (εκπροσωπούμενο από το ΥΠΕΧΩΔΕ) και της αναδόχου κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε.» σύμβαση παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), η οποία αφού κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο τέθηκε σε ισχύ με τον Ν.3605/07 (ΦΕΚ 190Α).
Προτού ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου η παραχωρησιούχος εταιρία ήδη από την εγκατάστασή της άρχισε την είσπραξη των διοδίων από τους τέσσερις υπάρχοντες σταθμούς στο τμήμα αυτό, οι οποίοι λειτουργούν πλέον και στις δύο διευθύνσεις. Συγχρόνως αύξησε τις τιμές των τελών, ενώ προχωράει με γρήγορους ρυθμούς την κατασκευή νέου σταθμού στο Αιγίνιο.
Επειδή οι οδικοί άξονες αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού και πρέπει ελεύθερα να τους χρησιμοποιεί Επειδή ο δρόμος Μαλιακός – Κλειδί δεν είναι αυτοκινητόδρομος, με την έννοια της 1999/62/ΕΚ κοινοτικής οδηγίας.
Επειδή η δημιουργία του νέου σταθμού διοδίων θα έχει αρνητική επίπτωση τόσο στον κλάδο των μεταφορών όσο και στην τουριστική κίνηση στο ν. Πιερίας ενώ ανατρέπει τις προτάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για ανάπτυξη της περιοχής (θεσμοθέτηση Βιομηχανικής Περιοχής, επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης)
Επειδή θα επιβαρυνθούν περιβαλλοντικά οι οικισμοί επί της παλιάς εθνικής οδού, την οποία θα προτιμούν να χρησιμοποιούν οι οδηγοί προκειμένου να παρακάμψουν τα διόδια
Επειδή η εταιρία δεν προέβη στις προβλεπόμενες ενέργειες για να καταστήσει τον κόμβο του Αιγινίου ασφαλή, όπως όφειλε, αλλά συνεχίζει προκλητικά την κατασκευή του σταθμού των διοδίων στο Αιγίνιο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Προτίθεστε να τροποποιήσετε τη σύμβαση παραχώρησης ματαιώνοντας την κατασκευή του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας με δεδομένο ότι σε απόσταση 12χλμ. απ’ αυτόν στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη υφίσταται ο σταθμός των Μαλγάρων;
2. Από ποια διάταξη της σύμβασης προκύπτει η δυνατότητα του παραχωρησιούχου για προείσπραξη των τελών διοδίων πριν την ολοκλήρωση των κατασκευών του έργου;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου