Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας για τις πελατειακές αποσπάσεις


 Η ΕΛΜΕ Ημαθίας συντάσσεται με το κείμενο που εξέδωσαν από κοινού οι Α,Γ,Δ & Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σχετικά με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, καθώς και με τις προτάσεις που καταθέτονται σε αυτό σχετικά με τους στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας και Δικαιοκρισίας  στις αποσπάσεις

     Το κείμενο είναι το εξής:




Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Οι Αποσπάσεις, το βεβαρημένο παρελθόν τους και το καθεστώς κριτηρίων

Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και ιδιαίτερα οι αποσπάσεις στα γραφεία, έχουν βεβαρημένο παρελθόν. Όλα τα προηγούμενα χρόνια λόγω έλλειψης  αντικειμενικών κριτηρίων και εξαιτίας του καθεστώτος αδιαφάνειας που ίσχυε στις αποσπάσεις, όλες οι κυβερνήσεις τις αξιοποίησαν για να λειτουργεί το πελατειακό σύστημα.

Ο εκπαιδευτικός κλάδος διεκδικεί την αύξηση του αριθμού των μεταθέσεων με υπολογισμό  των  κενών στη βάση των προτάσεων του κλάδου. Απαιτεί ο θεσμός των αποσπάσεων να  καλύπτει πραγματικές ανάγκες και σε αυτά τα πλαίσια διεκδικεί τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος  αποσπάσεων που θα λειτουργεί με κανόνες  και αρχές διαφάνειας, αντικειμενικότητας και δικαιοκρισίας, οι οποίες θα διασφαλίζονται μέσα από την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αριθμητικής μοριοδότησής τους.

Πέρσι, στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και επίθεσης στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εφαρμόζονται στη χώρα μας, είχαμε τις λιγότερες αποσπάσεις των τελευταίων χρόνων μαζί με ελάχιστους διορισμούς και μεταθέσεις. Επίσης για πρώτη χρονιά οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ,  - γιατί όχι και στα γραφεία και σε άλλους φορείς; -  έγιναν με ένα σύστημα κριτηρίων και μοριοδότησής τους που καθιέρωσε το υπουργείο παιδείας. Τα κριτήρια ορίστηκαν χωρίς να προηγηθεί ουσιαστική συζήτηση με τον κλάδο με αποτέλεσμα να διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις από τους εκπαιδευτικούς τόσο για τα επιλεγόμενα κριτήρια, όσο  και τη συγκεκριμένη μοριοδότησή τους.

Η επιλεκτική όμως εφαρμογή του συστήματος των  κριτηρίων δημιούργησε μια σειρά ανισότητες και αδικίες σε βάρος συναδέλφων. Η μεγάλη καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των  αποσπάσεων, τα προαπαιτούμενα που έθεσε το ίδιο το υπουργείο για να μπορεί κάποιος να πάρει απόσπαση, καθώς και η προτεραιότητα των ειδικοτήτων  της πρωτοβάθμιας έναντι αυτών της Δευτεροβάθμιας στον τρόπο επιλογής της απόσπασης, δημιούργησαν μια νέα απαράδεκτη κατάσταση για την οποία  την  αποκλειστική ευθύνη φέρνει η ηγεσία του υπουργείου παιδείας.

Σήμερα το σύστημα των αποσπάσεων, αν συνεχίσει να λειτουργεί στα ίδια πλαίσια και κάτω από το βάρος των  μέτρων εξαθλίωσης των εργαζομένων  που προώθησε το μαύρο μέτωπο διακυβέρνησης του τόπου από κοινού με ΕΕ και ΔΝΤ,  δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα  στον εκπαιδευτικό κόσμο και τις οικογένειές τους τα οποία θα οδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς σε μαζικές παραιτήσεις από το δημόσιο σχολείο.

Από πολλούς συναδέλφους μας έχουν κατατεθεί διάφορες προτάσεις για κριτήρια που πρέπει να συμπεριληφθούν στις  αποσπάσεις, όπως για παράδειγμα η χιλιομετρική απόσταση, οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας, η καλύτερη μέριμνα για τους τρίτεκνους,  κ.α. Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας όμως, αντί ουσιαστικού διαλόγου όπως είχε δεσμευτεί συνολικά για τις αποσπάσεις, τα  κριτήρια  και τη μοριοδότησή τους στον κλάδο και την ΟΛΜΕ, έκανε η ίδια ορισμένες αλλαγές, τις οποίες πληροφορηθήκαμε μέσω της  εγκυκλίου  με την οποία θα γίνουν φέτος οι αποσπάσεις.

Τα Δ.Σ. της Α΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄  ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης θεωρούν ότι σήμερα για να λειτουργήσουν στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας και δικαιοκρισίας στις αποσπάσεις και να είναι σε όφελος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών πρέπει η ηγεσία του υπουργείου να κάνει  αποδεκτές μια σειρά  από προτάσεις που καταθέτουμε:
α) Ο προγραμματισμός, ο υπολογισμός των οργανικών και ιδιαίτερα των λειτουργικών κενών και οι αποσπάσεις να γίνουν έγκαιρα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν την τοποθέτησή τους για να εξασφαλιστεί έτσι και η καλύτερη λειτουργία των σχολείων.

 β) Ο προγραμματισμός, ο υπολογισμός των οργανικών και ιδιαίτερα των λειτουργικών κενών να γίνουν στη βάση των προτάσεων του κλάδου, των 25 παιδιών ανά τμήμα, κ.α. καθώς και στη βάση των υπηρεσιακών μεταβολών (συνταξιοδοτήσεις, άδειες εκπαιδευτικές, κυήσεις, ανατροφής τέκνων κ.α., αποσπάσεις στα γραφεία και σε άλλους φορείς) που είναι γνωστό ότι προκύπτουν με το ξεκίνημα των σχολείων.

γ) Όλες οι αποσπάσεις  να γίνουν χωρίς προαπαιτούμενα και στη βάση των μορίων που συγκεντρώνει ο καθένας και με τη σειρά κατάταξής του.

δ) Οι αποσπάσεις των ειδικοτήτων που είναι κοινές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια να γίνουν με ενιαίο τρόπο. Τα οποιαδήποτε κενά είτε στην πρωτοβάθμια, είτε στη δευτεροβάθμια να μπορούν να διεκδικηθούν από όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμία εξαίρεση ειδικοτήτων, σε οποιαδήποτε βαθμίδα και αν ανήκουν με αποκλειστικό κριτήριο τα μόρια τους.

ε) Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα ζευγάρια εργαζομένων εκπαιδευτικών, ώστε, με βάση την αίτησή τους, να εργαστούν οπωσδήποτε στον ίδιο τόπο.
στ) Η ίδια φροντίδα πρέπει να υπάρξει και για τις μονογονεϊκές οικογένειες για να υπηρετήσουν στον τόπο συμφερόντων τους.

ζ) Οι  συνάδελφοι που αντιμετωπίζουν αποδεδειγμένα, χρόνια είτε έκτακτα, προβλήματα υγείας και οι συνάδελφοι των οποίων  συγγενικά πρόσωπα Α΄ βαθμού αντιμετωπίζουν αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας που τα καθιστούν ανίκανα να φροντίσουν τον εαυτό τους, εφόσον είναι οι μοναδικοί συγγενείς , να παίρνουν οπωσδήποτε απόσπαση.

η) Οι αποσπάσεις στο υπουργείο, στις υπηρεσίες του (Διευθύνσεις) και σε άλλους φορείς
να γίνουν στη βάση προκηρυγμένων θέσεων, καθώς και μοριοδοτούμενων κριτηρίων.

θ) Οι αποσπάσεις στην ειδική αγωγή να γίνονται από ειδικούς πίνακες,  όπως γίνεται στα Καλλιτεχνικά, τα Διαπολιτισμικά και Μουσικά σχολεία και  από άτομα που πληρούν τις προϋποθέσεις.


Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση κεντρικής Μακεδονίας και τις Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποδεχθούν τις προτάσεις του κλάδου. Η υλοποίησή τους  θα συμβάλλει στον καλύτερο οικογενειακό και εκπαιδευτικό προγραμματισμό των εκπαιδευτικών, καθώς  και στην καλύτερη  λειτουργία των σχολείων. Η αποδοχή τους  είναι θέμα μόνο πολιτικής βούλησης, γιατί δεν απαιτείται καμία αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που ισχύει στις αποσπάσεις.

Απευθυνόμαστε προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για να εντάξει στις άμεσες προτεραιότητές του το θέμα των αποσπάσεων. Να οργανώσει τις ανάλογες παρεμβάσεις προς την ηγεσία του υπουργείου για να γίνουν αποδεκτές οι διεκδικήσεις του κλάδου. Να συμβάλλει να οργανωθούν από όλες τις ΕΛΜΕ  ανάλογες παρεμβάσεις στις κατά τόπους περιφερειακές, κατά νομούς και ΠΥΣΔΕ Διευθύνσεις για να διεκδικηθούν οι θέσεις του κλάδου.


Για τα Δ. Σ. οι πρόεδροι

 Α΄ ΕΛΜΕ  Αγαθαγγέλου Νίκος
 Γ΄ ΕΛΜΕ   Τρανός Τριαντάφυλλος
 Δ΄ ΕΛΜΕ   Ζυμβρακάκη  Ελένη
 Ε΄ ΕΛΜΕ    Ζαγανίδης  Χρήστος



    Για την ΕΛΜΕ Ημαθίας

    Ο Πρόεδρος                                                                             ο Γραμματέας
Μπέκης  Νίκος                                                                         Τσακαλίδης Κώστας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου