Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ (ΚΑΙ ΗΡΕΜΗ) ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ

Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων των υποψηφίων Διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Ημαθίας μας επιφύλαξαν πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις. Στην πραγματικότητα καθόρισαν ποιοι θα γίνουν διευθυντές και σε ποιο σχολείο. Ο ρόλος της συνέντευξης είναι σημαντικός, αφού .....
το άριστα είναι 15 ενώ ο μέσος όρος των μετρήσιμων αντικειμενικών κριτηρίων για τους υποψήφιους της Ημαθίας ήταν 11,42. (Ο καθένας διέφερε από τους προηγούμενους 25 και από τους επόμενους 25 μόνο 2 μόρια)
Η συγκρότηση του συμβουλίου επιλογής προϊδέαζε για το αποτέλεσμα, αλλά το τελικό «προϊόν» αποδείχτηκε ακόμη πιο οδυνηρό από το αναμενόμενο.
Διευθυντές με αξιόλογη προσφορά, άριστη «έξωθεν» μαρτυρία από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς αξιολογήθηκαν σχεδόν ως ανίκανοι ή τέλος πάντων ως μειωμένης ικανότητας και προσφοράς. (Καρακώστα Αν. 12 – Δεμερτζίδης Γ. 11,5 – Χαλκιάς Κ. 11,33 – Παπούλιας Ελ. 12,33 – Γαβρά Α. 11,83). Αξιολογήθηκαν με άριστα 15 μόνο πέντε(4+1) μεγαλοσυνδικαλιστές, ο ένας εκ των οποίων δεν έχει ασκήσει μέχρι σήμερα διοικητικά καθήκοντα. Οι υπόλοιποι βαθμολογήθηκαν με τέτοιο τρόπο (όσο δηλαδή χρειαζόταν) ώστε οι «ημέτεροι» να καταλάβουν καλύτερη θέση από τους πληβείους της εκπαίδευσης.
Ζούμε σε ένα μικρό τόπο που ο καθένας γνωρίζει τις ικανότητες και την προσφορά των υπολοίπων. Εκτός από τους εκπαιδευτικούς κρίνει και η τοπική κοινωνία και η κρίση της δεν θα είναι και τόσο κολακευτική για τον κλάδο μας.
Οι εκπαιδευτικοί είναι επιστήμονες και διδάσκουν στα παιδιά, εκτός από Χημεία και Μαθηματικά, κανόνες ευπρέπειας, αξιοκρατίας και σεβασμού των συνανθρώπων μας. Η πιο καλή, η πιο αποδοτική διδασκαλία είναι η προσωπική στάση και εδώ δυστυχώς αποτύχαμε παταγωδώς.
Στέλνεται όμως και ένα μήνυμα στους εκπαιδευτικούς για το πώς θα γίνει η περιβόητη «αξιολόγηση» των καθηγητών στα σχολεία. Αυτό που θα αξιολογηθεί δεν θα είναι η συνέπεια, η εργατικότητα, η ικανότητα στη διδασκαλία, η εκτίμηση από μεριάς μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών αλλά το αν ο συγκεκριμένος καθηγητής σιωπά ή αντιδρά και λέει τη γνώμη του στις συνεδριάσεις του συλλόγου, αν υποκύπτει ή αντιτίθεται στις «παράνομες» ενέργειες της εξουσίας, αν είναι δουλικός και πειθήνιος ή συμμετέχει ανελλιπώς σε όλες τις απεργίες.
Κατά τα άλλα υποτίθεται ότι είμαστε επιστήμονες και δάσκαλοι. Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμη «ρομαντικοί και αιθεροβάμονες» που αντιστέκονται. Και δυο φορές ευτυχώς που ο Γληνός και ο Παπανούτσος δεν ζουν για να μας δουν.

Γιάννης Μαυρομάτης
Χημικός
4ο Λύκειο Βέροιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου