Με αφορμή προηγούμενο δημοσίευμα που αφορούσε στα όσα είχε πει ο υφυπουργός μεταφορών Γ. Μαγκριώτης για τη μείωση των διοδίων και που τελικά δεν προέκυψε λάβαμε το μεσημέρι ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από τον υφυπουργό που παραθέτει αναλυτικά την επιχειρηματολογία του.
Το δημοσιεύουμε αυτούσιο και σε επόμενη ανάρτηση θα προβούμε σε σχολιασμό.
Εξ αρχής πάντως θέλω να πω ότι ο εν λόγω πολιτικός έχει ευαίσθητες κεραίες προς τα μέσα ενημέρωσης του διαδικτύου και απαντά άμεσα και αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει.Η απαντηση του Γ. Μαγκριώτη είναι:Αγαπητοί Φίλοι,
Θα ήθελα και πάλι να διευκρινίσω την θέση μου, που είναι και θέση της Κυβέρνησης, για το θέμα των Πέντε Αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με το σύστημα των Συμβάσεων Παραχώρησης και τα Διόδια.
Οι Πέντε Συμβάσεις Παραχώρησης διαμορφώθηκαν από την Κυβέρνηση της ΝΔ και κυρώθηκαν με Νόμο στην Βουλή το 2007. Στις Συμβάσεις αυτές προβλέπονται πότε και που θα τοποθετηθούν διόδια, ποιες θα είναι οι αυξήσεις τους και πότε θα γίνουν.
Προβλέπεται επίσης, ότι κάθε αλλαγή στις Συμβάσεις θα πρέπει να συμφωνείτε και από τις δύο πλευρές, Δημόσιο και Ιδιώτες, διαφορετικά δεν μπορεί να υπάρξει.
Τα διόδια είναι πυκνά και ακριβά και με βάση τις Συμβάσεις του 2007 θα είχαν αυξηθεί και άλλο, από 30-50% από 01-01-2011 και 01-06-2011. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εισπράξεις από τα διόδια χρηματοδοτούν σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή των έργων.
Αυτήν την επιλογή έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, επειδή προώθησε ταυτόχρονα την κατασκευή και των πέντε αυτοκινητόδρομων, χωρίς να έχει την δυνατότητα σημαντικής Εθνικής και Κοινοτικής συμμετοχής.
Η Εθνική και Κοινοτική συμμετοχή καλύπτει μόνο το 25% της χρηματοδότησης των έργων. Το 28% της χρηματοδότησης κατά την διάρκεια της κατασκευής καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων και το υπόλοιπό περίπου 47% είναι κυρίως η συμμετοχή των Τραπεζών, Ελληνικών και Ξένων και των Παραχωρησιούχων.
Από το 2008, όταν ο Γιώργος Παπανδρέου με όρισε υπεύθυνο για τα Δημόσια Έργα, είχα μιλήσει για το μεγάλο πρόβλημα των διοδίων και κυρίως το πρόβλημα που θα προέκυπτε μετά το 2009 όταν θα ερχόταν και οι μεγάλες αυξήσεις. Γι’ αυτό και πρότεινα από τότε την μείωση των διοδίων και να βρεθεί άλλος τρόπος κάλυψης του ελλείμματος χρηματοδότησης των έργων που θα προέκυπτε από αυτήν.
Αυτήν την πρόταση, δημόσια ως κυβέρνηση, την διατυπώσαμε στις αρχές του 2010. Η πλευρά των ιδιωτών δεν δέχτηκε να συζητήσει το θέμα αυτό. Το δέχθηκε για πρώτη φορά το Φθινόπωρο του 2010. Δουλέψαμε πάρα πολύ και από τον Απρίλη του 2011 ήμασταν έτοιμοι με προτάσεις για τις λύσεις όλων των προβλημάτων που είχαν οι Συμβάσεις, ή που προέκυψαν στην πορεία κατά την εκτέλεση των έργων, όπως οι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για πολλά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, η κατασκευή των οποίων θα είχε μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Όπως γνωρίζετε έχουμε υπογράψει και Συμφωνίες Συναντίληψης με τους 5 Παραχωρησιούχους που καλύπτουν όλα τα θέματα. Στις πέντε συμφωνίες πλαίσιο περιλαμβάνεται και η μείωση των διοδίων.
Όπως γνωρίζεται όμως ο αποφασιστικός παράγοντας της ιδιωτικής πλευράς είναι οι Τράπεζες, των οποίων η δανειοδότηση καλύπτει περίπου το 40% του συνολικού κόστους κατασκευής των έργων. Οι Τράπεζες, 11 Ελληνικές και 32 Ξένες, παρ’ ότι έχουν αποδεχθεί το Πλαίσιο Συναντίληψης Δημοσίου-Παραχωρησιούχων, δεν αρχίζουν την χρηματοδότηση των έργων, την οποία έχουν σταματήσει από τον προηγούμενο χρόνο, γιατί κατά την εκτίμησή τους τα έργα δεν είναι βιώσιμα και συνεπώς κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους. Το Δημόσιο διαφωνεί πλήρως με την εκτίμηση αυτή και έχει ζητήσει και ζητά από τις Τράπεζες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση των έργων.
Συνεπώς, η ουσιαστική συμφωνία με τις Τράπεζες ακόμη δεν έχει επιτευχθεί, γι’ αυτό και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί και η συμφωνία για την μείωση των διοδίων.
Εμείς επιμένουμε στη θέση μας, θα υπερασπιστούμε το Δημόσιο Συμφέρον, τα αναπτυξιακά έργα, τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη και φυσικά τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων που πληρώνουν σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σε τμήματα αυτοκινητοδρόμων που δεν έχουν κατασκευαστεί, ακριβά διόδια.
Σε αυτό τον αγώνα πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Είναι δύσκολος και σκληρός, γιατί ουσιαστικά είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που έχει η χώρα.
Η επίλυσή του, ουσιαστικά θα σημαίνει και αρχή εξόδου της χώρας από την κρίση. Όπως ξέρετε ο Πρωθυπουργός όλη αυτή την περίοδο δίνει μάχη στα Ευρωπαϊκά Όργανα και μέρος της μάχης είναι και τα θέματα της χρηματοδότησης των έργων.
Πιστεύω πως θα κερδίσουμε αυτή την μάχη. Πιστεύω πως μπορεί μέσα στο Καλοκαίρι να έχουμε την επαναχρηματοδότηση των έργων, που θα σημαίνει και την δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης και φυσικά την μείωση των διοδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου