Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

ΟΥΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ,ΟΥΤΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ

Στον αέρα βρίσκονται τα έργα κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων, με στελέχη του υπουργείου Υποδομών να επισημαίνουν ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, που έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων, να βρίσκονται σε οριακό σημείο....
"Το τελευταίο διάστηµα οι τράπεζες έχουν στυλώσει τα πόδια επειδή θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιµα", αναφέρουν πηγές του υπουργείου Υποδοµών, με τη μείωση των τιμών των διοδίων να κινδυνεύει να μείνει στα λόγια, καθώς πάνε μαζί με τη συνέχιση των έργων.

Το Δημόσιο, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας τα "Νέα", αναλαμβάνει το κόστος της μείωσης των τιμών στα διόδια για τα επόμενα τρία χρόνια.

Στο μεταξύ, διασφαλίζει 500 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό ως εγγύηση για τη χρηματοδότηση των έργων έως ότου αναλάβει η εταιρεία ειδικού σκοπού Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, που θα ιδρυθεί από τα μελλοντικά έσοδα, ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, από τα διόδια, και θα παρέχει τις εγγυήσεις για τις χρηματοδοτήσεις.

Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρουν στελέχη των κοινοπραξιών, οι τράπεζες θεωρούν ότι µέχρι στιγµής δεν είναι διασφαλισµένες ότι θα πάρουν τα χρήµατά τους για το Μεσοπρόθεσµο Πρόγραµµα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση λίγο πριν από το Πάσχα.

Η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα είναι µείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασµένα τµήµατα των αυτοκινητοδρόµων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη µείωση 50% για τα υπό κατασκευή τµήµατα.

Στην πρόταση περιλαμβάνεται και η αλλαγή χάραξης τµηµάτων των αυτοκινητοδρόµων που έχουν µπλοκάρει λόγω των αποφάσεων του Συµβουλίου της Επικρατείας. Αν σταµατήσουν τα έργα, το ∆ηµόσιο θα πρέπει να καταβάλει ως αποζηµίωση 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μέχρι στιγµής έχουν σταµατήσει τα έργα στον αυτοκινητόδροµο Κορίνθου - Πάτρας και στα Τέµπη, ενώ έχουν σταµατήσει οι εργολαβίες του ∆ηµοσίου στο Πέταλο Μαλιακού (στην παράκαµψη Στυλίδας και Λαµίας).

Μπλοκαρισµένα είναι και τα έργα στην Ιόνια Οδό (στην περιοχή Κλόκοβα), στον ηµικόµβο Μιντιλογλίου (στην Αχαΐα), στον υγροβιότοπο Καϊάφα (θα πρέπει να απενταχθούν µε απόφαση του ΣΤΕ 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό) και στον Ε-65 (τον αυτοκινητόδροµο που συνδέει την ΠΑΘΕ µε την Εγνατία), όπου το ΣΤΕ έχει αποφασίσει προσωρινή παύση των εργασιών για 42 χιλιόµετρα.

news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου